Tamperelaiset! Onko tuo isokin talo,. joka palaa Keskustorilla eikä saada sammumaan?
Kommentit (30)
Paljon tunnelmallisempia ovat vanhat keskiaikaiset kaupunkikeskustat sokkeloineen.
Paljon tunnelmallisempia ovat vanhat keskiaikaiset kaupunkikeskustat sokkeloineen.
Joo kyllä noi Amurin piha miljööt olis ollet avaria,onneks Juhannus kylässä vielä on keskus piha keskustassa. niissä Ihmiset TUNSI JA VÄLITTI TOISISTAAN. Se teki kaupungin. ISO isä 64v
kun on tiedossa kuinka palovaarallinen tuo talo on.
Ihan tavallinen ilmastointikanavapalo! :)
Ajatelkaas jos ei olis yläkerto ollut tyhjänä vaan täynnä kuivaa vinttiroinaa..
Kyllä vaan on tunnelmallisia nuo puutalomiljööt. Olen samaa mieltä. Kuitenkin Turku ei toimisi kunnolla ilman nykyistä ruutukaavaa (joka tosin sopii huonosti seitsemän kukkulan kaupunkiin)
Jos Turussa olisi yhtä tiivistä kuin käsityöläismuseokorttelissa (joka säästyi palolta), niin keskusta olisi aikoja sitten siirtynyt muualle. Ei niin tiiviisti toimi nykyajan keskusta.
niitä vinttitiloja enää
1. siksi, kun on palovaaralliset hormit
2. kun ei ole tietoa, onko sammutusvesien aiheuttamat homeet täysin eliminoitu.
niitä vinttitiloja enää
1. siksi, kun on palovaaralliset hormit
2. kun ei ole tietoa, onko sammutusvesien aiheuttamat homeet täysin eliminoitu.
1. Maksavat liikaa mun rahoilleni
2. Maksavat liikaa mun rahoilleni varmasti yhä palaneinakin
Ihan tavallinen ilmastointikanavapalo! :)
Ja talo on tosiaan paloturvallisuuden kannalta hyvin hankala rakenteidensa vuoksi.
"Tampereen Keskustorilla palavan jugend-talon sammuttaminen kestää koko päivän, arvioi pelastuslaitos. Rakennuksesta on löytynyt uusia palopesäkkeitä, joiden sammuttaminen on vaikeaa monimutkaisten rakenteiden vuoksi"
nykyisin ei enää pala kokonaisia kaupunkeja. Nytkin palaa vain tuo talo. Tuskin edes leviää kortteliin.
Ei palo ole mukava, mutta jos koko kaupunki palaisi, niin voitaisiin kaavoittaa nykyvaatimusten mukaiseksi. Turun palokin raikasti kaupunkia kummasti, kun Engel laati kokonaan uuden ja avaramman kaavan.