G: Poltatko tupakkaa?
Minkä ikäisenä aloitit ja kauanko olet polttanut?, monta tupakkaa palaa päivässä?
Kommentit (48)
Joskus teininä tuli jonkun verran kokeiltua, parikymppisenä myös humalassa saatoin vetää röökiä. Se oli siis sitä aikaa kun vielä baareissa ja bileissä sai polttaa. Mieskin poltti toisinaan humalassa. Vielä saattaa juhlatilanteissa polttaa sikaria.
Inhoan tupakanhajua yhä enenevässä määrin. Röökaamisen saisi kieltää kaikilla julkisilla paikoilla.
Musta on hienoa, miten tupakoitsijat on nykyään ajettu ahtaalle. Naureskelen, kun nään röökaajia seisoskelemassa baarien edessä värjöttelemässä. Ja onneksi ei enää fiksuilla työpaikoilla sallita tupakkataukoja.
16-vuotiaana aloitin ja poltin kolmisen vuotta, sitten siirryin humalassa polttamiseen, jota "harrastin" n. 23-vuotiaaksi. Sitten lopetin juomisen, eikä ole tullut poltettuakaan.
Kamalallehan se haisee, haisi silloinkin kun poltin. Ei sitä itsestä juuri haistanut, mutta muista kyllä. Maku vaan on hyvä.
Poltin ainakin askin päivässä. Olen nyt 25 ja olen ollut kolmisen viikoa vähällä tupakoinnnilla(1-3/päivä), olin jopa kolme päivää ilman, mutta sitten alkoi mm-kisat! :D
Musta on hienoa, miten tupakoitsijat on nykyään ajettu ahtaalle. Naureskelen, kun nään röökaajia seisoskelemassa baarien edessä värjöttelemässä. Ja onneksi ei enää fiksuilla työpaikoilla sallita tupakkataukoja.
.. ihana käydä pihalla viilentymässä kun hiki päässä joraa ( sen muutaman kerran kun olen käynyt) Että siinähän naureskelet vaan ;)
Ei ole koskaan tullut mieleenkään polttaa. Jotenkin mun ystäviksikin on valikoitunut (jo ihan ala-asteella) sellaisia ystäviä, jotka eivät koskaan ole polttaneet. Lapsuuden perheeni ja isovanhemmat eivät myöskään polttaneet. Eikä omassa perheessäni kukaan ole koskaan polttanut eikä miehen vanhemmatkaan polta.
Lähin sukulainen, joka polttaa, on yksi setäni. Hänellä on ikää 75 vuotta.
Tämä on ihan vain sattumaa. Meillä ei ole mitään erityistä syytä savuttomuuteen. Itse olen kokeillut polttaa tupakkaa sekä 14-vuotiaana ja 19-vuotiaana. Kumpikin kerta oli niin säälittävä, etten sitten alkanut opettelemaan enempää.
Aloitin säännöllisen tupakoinnin 16-vuotiaana, siitä asti polttanut n. askin päivässä. Raskauden ajaksi lopetin kokonaan, imetyksenkin epäonnistuttua oli taas "liian helppo" sortua.
Minkä ikäisenä aloitit ja kauanko olet polttanut?, monta tupakkaa palaa päivässä?
Aloitin 14v, olen polttanut 25 vuotta -3 raskautta, poltan 20-30 tupakkaa päivässä se vähän vaihtelee. Tänään olen polttanut 25 ja lähden kohta ilta sauhuille siis menee vielä 2-3
Ennenkuin lopetin meni aski paivassa. Lopettaminen oli vaikeeta mutta se oli yksi elamani parhaimmista saavutuksista ja olen tosi iloinen etta tajusin silloin lopettaa.
aloitin 14 v ja 10 v polttanut =/
ja niin haluan lopettaa mutta ei vaan onnistu!
Olen ollut polttamatta noin 9 vuotta. Lopetin vähän sen jälkeen, kun rupesin seurustelemaan. Mies kun ei polttanyt jäi omakin polttaminen. Hyvä niin.
Itse aloin aikoinaan polttamaan siinä 13 vuotiaana ja kerkesin polttaa n. 12v. Silloin poltin 5-10 tupakkaa päivässä toki baarissa meni koko aski...
aloitin 14 v ja 10 v polttanut =/ ja niin haluan lopettaa mutta ei vaan onnistu!
Aloitin 12v ja olen polttanut nyt 20 vuotta maxi menee päivässä (28 tupakkaa) viikonloppuisin ja joskus muullonkin vähän enemmän ennätys vaikeilta ajoilta on 41.
aloitin 16v.
polttanut 13v
20-30 tupakkaa vuorokaudessa.
hyi mua!
Poltin n.20 vuotta. Lopetin v.2001
Ennen poltin päivittin ehkä 5-10 tupakkaa, joskus enemmänkin. Ja aloitin 15 vuotiaana. Nykyään saatan polttaa jos ollaan "viihteellä", ja se on ihan ok mulle, normaalisti töissä ja muutenkaan arkena en polta. Eikä mulle ole ongelma polttaa vaikka askia viikonlopussa, ja sitten taas ei yhtään pitkään aikaan. Se on vain ja ainoastaan itsekurista kiinni. Ja nyt kysytte että miksi poltan edes sitä yhtä, no koska se vaan on sillointällöin kivaa.
Aloin polttaa seiskalla eli 13-vuotiaana. Poltin noin parikymppiseksi aika säännöllisesti, kunnes aloin seurustella pojan kanssa, joka ei antanut minun polttaa. Poltin seurusteluaikamme vähemmän mutta kun erosimme, aloin taas polttaa ja poltin sitten 27-vuotiaaksi asti, kunnes aloin odottaa esikoistani. Mieheni ei polttanut. Lopetin heti, kun testi näytti plussaa ja ensimmäisen ja toisen lapsen välissä poltin joskus satunnaisesti ja toisen raskausajan olin kokonaan polttamatta. Toisen lapsen ollessa noin vuoden vanha aloin taas polttaa lähinnä töissä yhden työkaverin kanssa ja silloin harvoin, kun kävin viihteellä. No, sitten erosin ja aloin seurustella 34-vuotiaana miehen kanssa, joka poltti ja rupesin itsekin polttamaan enemmän. Polttaminen loppui siihen, kun parin vuoden päästä tulin raskaaksi. Nyt kun lapsi on vuoden vanha, alkaisin varmaan tyhmyyttäni taas polttaa, ellei minulla olisi päällä kamala kuntoiluintoilu eli ajattelen, että en jaksa juosta ja jumpata ja rupsahdan muutenkin, jos poltan. Eli en polta muuta kuin joskus harvoin, jos juon alkoholia. Töissä en voi polttaa onneksi enää nykyään niin ei tule sielläkään sitä kiusausta.
Olen aina pystynyt olemaan ilman tupakkaa tarvittaessa monta päivää eikä äidilläni ole esimerkiksi mitään käsitystä siitä, että olen polttanut suuren osan elämästäni.
poltin vähän, 5-6 viikossa, en polttanu oikeasta talvella, koska en vaan viittyny mennä pakkaseen seisomaan röökin vuoksi.
Aloitin vähentämään noin 6 vuotta sitten, pari-kolme vuotta poltin vain baareissa, ja ehkä yhden viikolla. sitten vain baarissa kunnes kielto tuli ja nyt vikan vuoden / kaksi tupakkaa ei tee mieli eikä enää maistu hyvälle.