Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran hankkia ihan pieniä vauvan vaatteita?

Vierailija
13.05.2010 |

Odotan esikoista ja menettämässä arviointi kykyni...=) Raskaus on ihan loppusuoralla ja haluaisin rauhoittua vauvan kanssa kotona muutaman viikon ennenkuin voin ajatellakkaan mitään shoppailuja. Minkä verran teillä on ollut hankittuna ihan pieniä vauvan vaatteita( 50-60cm) ja kuinka kauan ne keskimäärin vauvalle mahtuvat.

En ole mikään hamstraaja ja huolestuttaa riittäälö hankkimani vaatemäärä, en ole niitä ihan pieniä kovinkaan paljon hankkinut kun kuulin että kannattaa satsata ennemmin yli 60cm vaatteisiin.

- ressiemo

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon 56-senttisiä vaatteita ja ne on menneet ainakin kuukauden vauvalle. Eli hankkisin ainakin 5 bodyä, kolmet housut jne.

Vierailija
2/8 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen oli syntyessään 2760g ja 48cm. Me käytettiin 50cm vaatteita monta viikkoa. Ensimmäisen 1-2kk 60cm vaatteet olivat aivan liian suuret.

Kuopus taas oli 3200g ja 50cm. Hänelle 50cm vaattet menivät vain hetken ja 60cm oli sopiva jo muistakseni 2-3 viikon iässä.

Kannattaa siis varauta myös pienillä vaatteilla, mutta hyväksyä se, että ne eivät välttämättä mahdu kovin pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen olikin 52 senttiä syntyessään eli turhaan niitä olisin ostanutkin. Toinen lapsikin oli 50 cm, joten 56 senttisiä olisi voinut kuvitella jonkun ostavan.

Meillä ei ollut kuin pari 56 senttistä vaatetta (nekin joku muu ostanut kuin minä). 60 senttiset olivat vähän isohkot 50 senttisen tytön päällä, mutta ei se haitannut. Pärjättiin hyvin.

Mutta anoppi pelasti talvisaikaan, kun osti esikoiselle 56 senttisen talvipuvun (käytettiin tytölläkin myöhemmin)! Silloisessa äitiyspakkauksessa oli 70 senttinen vanupuku ja 86 senttinen toppapuku. Niihin olisi auttamattomasti hukkunut vauva!

Eri asia sitten on, jos vauva syntyy etukäteen ja on paljon pienempi kuin 50 cm. Mutta kaipa sitä jonkun voi siinä tapauksessa kauppaan muutaman vaatteen äkkiä ostamaan.

Vierailija
4/8 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen lastenvaatehamsteri, että homma on karannut käsistä jo raskausaikana.

Varmaan 3v asti oli kaikki kamppeet jo silloin...

50-60cm vaatteitakin jätesäkillinen...

Vierailija
5/8 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuukautta, tosin vauvamme oli pieni. Esim.Tutan 50cm vaatteita meillä käytettiin vielä 4kk iässä. Tutan vaatteet ovat aika isoja. Tykkään käyttää lapsellani oikeankokoisia vaatteita, kun taas toiset saattaa hyvinkin käyttää niitä 60cm vaatteita, jotka on sit sukilla ryntätty jaloista. Ja hiat kääriitty moneen kertaan et pikkaset kädet näkyisivät.

En osaa oikein sanoa miten paljon vaatteita tarvit, se on ihan itsestä kiinni, ja sitä millainen pulauttelija vauvastasi tulee. Mut sanoisin et aloita muutamalla 50cm vaatteella, ja sit niitä 56cm vaatteita voi olla jo enemmän. Kyl sit jo muutamien viikojen päästä haluat jo varmastikkin vähän mennä kaupoille katsomaan kaikkia ihanuuksia vauvallesi!

Onnea loppuodotukseesi!

Vierailija
6/8 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut vain 60cm ja ne menevät muutaman kuukauden, alussa saa vähän hihoja kääntää mutta hyvin ovat menneet meidän 3600-4000g/50-52cm lapsilla heti. Yhdet ihan pienet söpöstelyasut ovat kaikki saaneet mummolta mutta ne mahtuivat vain pari viikkoa.

Vierailija
7/8 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut vain 60cm ja ne menevät muutaman kuukauden, alussa saa vähän hihoja kääntää mutta hyvin ovat menneet meidän 3600-4000g/50-52cm lapsilla heti. Yhdet ihan pienet söpöstelyasut ovat kaikki saaneet mummolta mutta ne mahtuivat vain pari viikkoa.

Vierailija
8/8 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten 56cm vaatteita käytettiin pari viikkoa. Mulla oli 2 56cm bodya ja hyvin riitti, kun lisänä oli 60cm bodeja, joista käänsin hihat. Osassa oli resorit, joten ei tarvinnut edes kääntää.

Jos vauva ei keskosena synny niin mielestäni ilman 50cm vaatteita pärjää varsin hyvin. Itse inhoan vaatepaljoutta, varsinkin, jos käyttöaika jää kovin lyhyeksi, kuten vauvan vaatteissa usein käy. Mutta makuasioitahan nämäkin ovat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme