Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua, ettei lapsen kaveri halua kyläillä meillä?

Vierailija
13.05.2010 |

Tahtoo aina lapseni menevän heille. Kyse on syksyllä kouluun menevistä tytöistä. Asuvat tässä lähekkäin, melkein naapureina ja on lupa kulkea toistensa luona. Tuo toinen tyttö vaan tosi nihkeästi tahtoo tulla meille. Jos tulee niin tahtoo nopeasti kotiin, on vaivautuneen oloinen, kuiskuttelee asiansta tytölleni ja ehdottelee koko ajan että menisivät heille.

Mielestäni meillä on asiat ns. kunnossa, ei riidellä, meillä on ihan siistiä, olen ystävällinen tuolle tytölle ja meillä on mm. tilaa leikkiä ja tytöllä omakin huone jossa saa olla rauhassa. Silti ei vaan koskaan viihdy meillä eikä halua meillä olla. Tänään esim. tytön piti tulla meille mutta soitti ettei tulekaan ja nyt tyttöni on taas heillä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et anna tytöille rauhaa - viestisi perusteella nimittäin kuulostaa.

Ehkä tytön luona saavat ihan oikeasti olla rauhassa ilman aikuisen tarkkailua (ilman tarkkailua et tietäisi, että tyttö on vaivautunut, kuiskuttelee tytöllesi ja ehdottelee koko ajan heille menemistä).

En minäkään tykännyt käydä sellaisten kavereiden luona, joiden äiti tuntui koko ajan tarkkailevan. Sama oli muillakin ystävillä, mielummin kyläiltiin muualla.

Vierailija
2/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin pyytänyt tytöt välillä mehulle ja siinä sitten jutustellut heidän kanssa. Samoin kun vieras tulee meille, käyn eteisessä tervehtimässä ja juttelen jotain hänen kanssaan, kehun esim. vaatteita ja kyselen miten pitkään saa olla meillä ym... Olen luullut, että tuo olisi kohteliasta ja hyvää käytöstä. Kun ovat ulkona, niin katselen kyllä ikkunasta mitä puuhaavat ja jos olen samaan aikaan ulkona niin tosiaan saatan kyllä jutustella. Minkä verran juttelua yms on ok? En siis kuitenkaan mitenkään "kyttää" mielestäni..

ap

et anna tytöille rauhaa - viestisi perusteella nimittäin kuulostaa. Ehkä tytön luona saavat ihan oikeasti olla rauhassa ilman aikuisen tarkkailua (ilman tarkkailua et tietäisi, että tyttö on vaivautunut, kuiskuttelee tytöllesi ja ehdottelee koko ajan heille menemistä). En minäkään tykännyt käydä sellaisten kavereiden luona, joiden äiti tuntui koko ajan tarkkailevan. Sama oli muillakin ystävillä, mielummin kyläiltiin muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehka se kuitenkin vaivaannuttaa tyttosi kaveria..? Antaisin heidan vaan olla, moikkaisin nahdessani mutta en menisi esim. ovelle vastaan juttelemaan enka muutakaan. Antaa heidan tulla ja olla, ja kylla he juotavaakin hakevat sitten jos janottaa ! :-)

Vierailija
4/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siis murehdi, kyse ei ole teistä.

Kutsu lapsen äitikin teille, niin lapsi uskaltaa tulla.

Vierailija
5/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on molemmista: tyttö on ujo ja lisäksi minä olen ollut liikaa läsnä.

Ehkä se tästä.

t. ap

Vierailija
6/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni sä et ole ollut liikaa läsnä, tuo toinen tyttö ei ehkä vain ole tottunut siihen, että noin paljon ollaan tekemisissä.

Toki voit tuon lapsen tapauksessa ottaa vähän etäisyyttä, mutta monet lapset oikeasti tykkää, kun aikuinen heille juttelee ja on kiinnostunut heistä. Itse olin sellainen, ja omat lapseni ovat sellaisia.

Vierailija
7/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kutsun mielelläni ihmisiä meille. En tiedä miksi. Ehkä mussa asuu pieni kontrollifriikki joka viihtyy paremmin emännän kuin vieraan roolissa. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kenestä kaverista ja millaisesta kodista on kyse, mä vain aina viihdyn paremmin "kuskin paikalla".

Ehkä lapsesi kaveri on samanlainen luonteeltaan, eikä tällä ole mitään tekemistä teidän kanssanne?

Vierailija
8/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehtiminen kuuluu tietenkin hyviin tapoihin (itsekin huikkaat "heit" kun lapsien kaverit tulevat meille), mutta kysely kuinka kauan lapsi aikoo olla, vaatteidne kehuminen ja muu jutustelu on vaivaannuttavaa, varsinkin ujosta lapsesta.

Älä mene erikseen eteiseen lapsen tullessa, tervehtiä voi kauempaakin, älä kysele ja jutustele, anna lapselle tilaa. Mehulle voit toki pyytää, mutta silloinkaan ei aikuisen tarvitse olla siinä jutustelemassa koko aikaa.

Vierailija
9/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tyttö on ujo niin pienetkin jutustelut voivat olla tosi vaikeita. Itse olin ujo lapsi ja muistan miten kauheaa oli kun aikuiset tulivat "jutustelemaan"!!

Huikkaat tervehdykset jostain kauempaa kun tyttö tulee sisään. Itse ehkä lisäisin "kiva kun tulit käymään", ihan vaan siksi että tyttö kuitenkin kiinnittää huomiota siihen miksi käytöksesi on muuttunut, tuo "tervetulotoivotus" luo hänelle ehkä sitä oloa että et välttele häntä siksi että hän olisi ei-toivottu vieras.

Ja jos tarjoat mehua, vie mehut tytöille huoneeseen (jos se on teillä sallittua) ja häivy samantien paikalta, älä kysele tai juttele MITÄÄN.

Kyllä se ap siitä. Ihanaa kun välität lapsestasi!

Vierailija
10/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi toinenkin pelkää tätä isää. Hän ilmeisesti huutaa omille lapsilleen aika kovaäänisesti eikä osaa varoa huutamista vieraiden kuullen.

Vierailija
11/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri, joka ei koskaan halunnut tulla meille vaan aina olivat hänen luonaan. Ihmettelinkin sitä kerran tyttärelleni ja hän kertoi, että tyttöä olisi kielletty menemästä kylään. Hieman ihmettelin ja kysyin äidiltään, jonka tunsin. Äiti sanoi, ettei moista kieltoa ole annettu vaan on itse keksinyt. Tämä tyttö on nyt vielä teini-iässä osoittautunut huonosti uusiin paikkoihin sopeutuvaksi, joten lasken tuon meille tulemattomuuden hänen luonteensa piikkiin.

En siten alkanut vaatia meille tulemista vaan annoin tavata siellä missä parhaimmalta tuntui.

Vierailija
12/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kovaääninen ja lisäksi sillä oli ärrävika, joten olin aina tosi vaivaantunut ja nolo, kun en ymmärtänyt kaikkea. Mutta ap ei kyllä isästä mitään edes maininnut.

Vierailija
13/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tämä tyttö ei vain halua olla pois kotoa.

Itse muistan lapsena lähteneeni pois joistakin kyläpaikoista, joissa haisi minun mielestäni pahalle. Esimerkiksi voimakkaat ruuan tuoksut, kuten valkosipuli, haisivat minun mielestäni niin pahalle etten pystynyt olemaan ko. paikassa. Tätä en tietenkään kohteliaana tyttönä kehdannut sanoa ääneen, poistuin vain vähin äänin. Olen tosin nyt aikuisena huomannut, että hajuaistini on jotenkin herkkä, koska monessa paikassa haisee mielestäni pahalle vaikka muut eivät haista mitään.

Tästä tuskin teidän kohdallanne on kyse mutta tulipa vain mieleen. :)

Vierailija
14/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskaltanut puhua vieraille aikuisille ja esim. vesaan meno jännitti vieraassa paikassa niin että lähti mieluummin kotiin kun piti päästä vessaan. Vaivautui kamalasti jos kaverin avnhempi tuli jutustelemaan saati kyselemään jotain joten halusi välttää tällaisia tilanteita. Yhden kaverin äiti olikin kysynyt tyttäreltään eikö tyttömme osaa puhua ollenkaan kun ei koskaan vastannut jos häneltä kyseltiina asioita. Tällainen kyseleminen oli tytöstämme tosi pelottavaa. Kaverit olikin yleensä sitten meillä. Nyt tyttö jo vanhempi ja ujous on hiipunut huomattavasti. On edelleen ujo mutta kykenee jo vastaamaan ihmisille ja vieraileekin nykyään paljon kaverillaan.

Vierailija
15/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei ole sanonut on voinut vaikuttaa myös kavereiden kotien äänet ja hajut.- Eli ei niiden takia ole ehkä viihtynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän