Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kilpirauhasen vajaatoiminta

Vierailija
12.05.2010 |

Miten se on vaikuttanut elämääsi? Itse olen kohta menossa verikokeisiin ja epäilen vahvasti kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, painonnousu ilman syytä, UMMETUS, muistamattomuus, kalpeat kasvot. Kävin juuri jalkahoitajalla, joka sanoi et mulla punoittaa tietyssä kohdassa jalkapohja, joten yleensä silloin aineenvaihdunta ei toimi. Soitin terv.asemalle ja sain ajan ja siellä sitten vaadin verikokeet tai ainakin yhden, missä voidaan todeta kilpirauhasen vajaatoiminta, jos tämä on sitä. Isoäidilläni oli myös struuma.

T. ap

Vierailija
2/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkkeet paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei lääkitys tuo kaikkea entistä takaisin. Mulla hiukset eivät palautuneet entiseen loistoonsa, kynnet on pehmeät ja välillä käyttäydy oudosti, vaikea selittää miten...Toki suuri osa oireista meni pois, esmi mielialan vaihtelut ja väsymys helpotti!

No mutta hienoa, että olet tyytyväinen.

Vierailija
4/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, painonnousu ilman syytä, UMMETUS, muistamattomuus, kalpeat kasvot. Kävin juuri jalkahoitajalla, joka sanoi et mulla punoittaa tietyssä kohdassa jalkapohja, joten yleensä silloin aineenvaihdunta ei toimi. Soitin terv.asemalle ja sain ajan ja siellä sitten vaadin verikokeet tai ainakin yhden, missä voidaan todeta kilpirauhasen vajaatoiminta, jos tämä on sitä. Isoäidilläni oli myös struuma.

T. ap

Vierailija
5/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kelakorttiin sen numero hässäkän, jolla saa 75% alennuksen jolloin 100 tbl maksaa noin 4 €

T: kilpirauhaton.

Vierailija
6/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkkeet ovat tosi halpoja ja lisäksi saa KELA-korvauksen suoraan apteekissa.

Vierailija
7/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kärsin ummetuksesta ja että aineenvaihduntani ei toimi, joten jalkahoitajan sanoma vain vahvisti omaani. Toinen jalkapohjani punoittaa siitä varpaiden alta ja siis jalkahoitaja vain mainitsi, että voisi seuraavan kerran mainita lääkärille.

t. ap

Vierailija
8/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hillitön väsymys; etenkin aamut vaikeita, painonnousu (paino ollut aikaisemmat 15v sama lukuunottamatta raskauksia), turvotus, hiustenlähtö, ihon kuivuminen, korppukantapäät ja -kyynärpäät, muistiongelmat, tunne että käy hitaalla

-kolesteroli koholla, verenpaineessa alapaine koholla (korjautuivat lääkityksen myötä)

Vierailija
9/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo hyvinkin vaikein oirein eikä välttämättä näy labratuloksissa.

Vierailija
10/15 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kärsin ummetuksesta ja että aineenvaihduntani ei toimi, joten jalkahoitajan sanoma vain vahvisti omaani. Toinen jalkapohjani punoittaa siitä varpaiden alta ja siis jalkahoitaja vain mainitsi, että voisi seuraavan kerran mainita lääkärille.

t. ap

Vierailija
11/15 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,minulla todettiin puoli vuotta sitten kilpirauhasen vajaatoiminta. Olin epäillyt sitä jo jonkin aikaa kunnes lääkäri passitti verikokeisiin.

Minuun vajaatoiminta vaikutti hyvin monella tavalla. Olin hyvin hyvin väsynyt, masentunut, ihoni oli kuiva ja hilseili, hiukseni harveni,muistini tuntui huononneen ja tunsin välillä itseni todella tyhmäksi.

Mutta nyt kun lääkitys (2 kpl 0.25mikrog tablettia/pv) on ainakin toistaiseksi pitänyt kilpparini menossa mukana, olen täynnä energiaa, hiukseni ovat alkaneet taas kasvaa, elämänhalu on palannut ja muutkin oireet ovat helpottaneet. Tällainen on minun tarinani :)

Vierailija
12/15 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. Yksi, joka myös epäilee...Ja miten sait lähetteen labraan? Mitä siis lääkärille "valitit"?

Vierailija
13/15 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnusmerkkinä ja nopea lihoaminen ilman elintapojen muutosta, myös mulla muistiongelmia.

Mutta tutkimuksiin pääsyä perustelin, koska meillä on tämä suvussa yleistä. Lähes kaikilla vanhemmilla tädeilläni ja äidilläni on tämä.

Vierailija
14/15 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan järjetön väsymys. Hiuksia lähti tosi paljon. Hirveät päänsäryt, laihtuminen, muisti ei pelannut kunnolla.

Vierailija
15/15 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(nukuin 16h vuorokaudessa), kömpelyys ja hajamielisyys. Unohdin autolla ajaessani, että mihin olin menossa. Eräs tuttu kehoitti minua verikokeisiin. Itse en olisi tajunnut moista kilpirauhasvaivaa edes pohtia, eivätkä lääkäritkään välttämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän