Nyt apua lapsipuoli ja lomalle lähtö asiassa???
MIehelläni on ennestään yksi lapsi jonka kanssa kyllä tulen ihan hyvin toimeen jne ei siinä mitään, mutta, mitäs mieltä olette siitä että kun nyt on tulossa kesä niin kuuluuko/täytyykö minun ottaa myös meiheni lapsi joka paikkaan mukaan jonne menen (ilman miestä) lasteni kanssa?
En nyt tarkoita etten haluaisi häntä mukaan vaan sitä että mulle tulee kauheen huono omatunto jos menen vaikka lasten kanssa muumimaahan enkä ota mieheni lasta mukaan.
Syy miksi en ottaisi häntä mukaan on se että silloin en voi koskaan lähteä yhtäkkiä minnekään vaan aina pitäsi sopia ja heidän kanssa kun mitään ei pysty sopimaan etukäteen...
Toinen juttu on se että mitä siinä tapauksessa tehdään jos minä olen lähdössä lasteni kanssa etelään siis ilman miestä voinko mennä?
Joo joo tiedetään, mikä on sinun on myös minun...
Enkä siis oikeesti nyt tarkota mmitään etten haluis ottaa mukaan tms, ei ole mulle mitenkään vastenmielistä ottaa mieheni lasta mukaan.
Kommentit (9)
ei ole mitään velvoitetta ottaa mukaan. Mulla myös lapsipuoli miehen edellisestä suhteesta. Lapsi on meillä 50/50 mutta tulee mukaan vain jos on ns. meidän vuoro. Ja tosi harvoin, jos olen yksin liikkeellä omien lasten kanssa (3).
Joskus jos oikein porukalla lähdetään jonnekin isompaan esim. lomamatkalle, hän tulee toki mukaan jos haluaa.
eihän siinä ole mitään järkeä. Pääasia, että kohtelet ystävällisesti ja reilusti. Lapsella on vain yksi äiti ja yksi isä. Etkä sinä ole kumpikaan, joten älä ota paineita.
Todellakin saat mennä omiesi kanssa yksin etelään.
niin ota mukaan vain siinä tapauksessa, että olisi teillä muutenkin. Ei siitä erikseen tarvitse kai ruveta sopimaan.
Voi kun ihana olla ydinperhe (sori, mutta oli katkolla, ja just tämäntyyppiset jutut kammotti).
Hyviä lomapäiviä omien ja lapsipuolen kanssa sinulle ap!
Saada kerrankin kannustavia ja mukavia vastauksia!
Joo siis jäi mainitsematta että lapsi on joka toinen viikonloppu meillä ja kesällä kaksi viikkoa.
Tiedän että on julmasti sanottu mutta olen minäkin kerran jos toisenkin toivonut että oltaisiin aivan "normi" perhe, ei tarvis aina tapella juhlapyhistä yms... vaikka ei enää tapellakaan kun suosiolla luovutettiin äidille kaikki...
kun sattuu olemaan teillä. On ihan kohtuutonta ajatella, että teidän perheessä ei voi tapahtua mitään silloin, kun tuo etälapsi ei ole paikalla. Ja että silloin kun on paikalla, niin pitää sitten elää sellaista tiivistettyä elämää, mihin on mahdutettu kaikki mahdolliset kesän menot.
il,an muuta voit tehdä reissuja ja matkoja lastesi kanssa eikä siinä ole mitään omituista, ettet ota lapsipuolta mukaan. Tietenkin silloin kun hän on teillä niin otat mukaan jos olet omiesi kanssa menossa.
Toisaalta ihanaa, että äitipuoli miettii noin :)
Ja toki voit tehdä jonkun reissun niin, että sovit lapsipuolen myös tulevan mukaan
Teet tietysti niin, että lapsi tulee niille reissuille mukaan, mihin "helposti" pääsee ja saatte järjestymään. Lapsihan varmasti reissaa myös äitinsä kanssa. Äläkä missään nimessä koe huonoa omaatuntoa jos hän ei ihan joka reissullenne pääse mukaan.
Tuli vielä mieleeni, että minusta on myös ihan ok, että lähdet itse lastesi kanssa vaikka mummolaan silloin kun miehesi lapsi on teillä. Varsinkin, jos muut perheen lapset teillä miehesi kanssa yhteisiä lapsia, niin minusta on ihan ok, jos "etälapsi" saa joskun kahdenkeskeistä aikaa isänsä kanssa. Saisivat viettää "laatuaikaa" kaksistaan ilman sisaruksia. Miettikää mikä teille kulloinkin parhaiten sopii, pääasia tietysti, että järjestelyt reiluja kaikille lapsille ja kukaan ei tule "syrjityksi".
Jos asuu, ottaisin mukaani ilman muuta, jos asuu äidillään ja vain käy säännöllisesti teillä, niin tekisin niin, että osasta sopisin, että lähtee mukaan ja toisinaan vaan lähtisin omieni kanssa.