Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2v3kk ja vaippaan kakkaaminen!

Vierailija
12.05.2010 |

Tyttö on muuten päivisin ilman vaippaa kotona ja osaa ilmoittaa pissahädästä ja käy myös omatoimisesti pöntöllä pissallä. Kakkahädän tullessa hakee vaipan itse ja sanoo että haluaa vaipan. Pöntöllä ja potalla on istutettu, mutta ei kakkaa kuin vaippaan. Joskus kuitenkin kun kakka sattui tulemaan pönttöön tai pottaan on sitä tainnut oikein säikähtää, ja nyt ei tee kuin vaippaan.

Onko muilla vinkkejä tai kokemusta, miten lapsi oppisi kakkaamaan pönttöön vaipan sijaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai aina tarran. Ja tietyn tarramäärän kerättyään sai jonkun isomman jutun.

Vierailija
2/5 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me luvattiin myös joku palkinto siitä, kun kakat alkaa tulemaan pönttöön tai pottaan. Mikään houkuttelu tai uhkaus ei toiminut, vaan aika. Lapsi oli kuiva lähes vuoden ennen kuin kakat alkoi tulla myös pönttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi täysin kuivaksi yhtenä iltana 2vk sitten. Siis aivan tuosta noin vaan tajusi sen jutun ja olin aivan äimän käkenä! Muutamana ekana yönä laitoin vielä vaipan mutta ei siihen mitään yöllä tullut. Ensimmäisenä päivänä ei tullut kakkaa päivällä vaan samantien kun sai illalla yövaipan niin kakkasi siihen. Seuraavina kahtena iltana ei tullut kakkaa vaippaan ja sitten en enää vaippaa laittanutkaan. Kakkaa ei kuitenkaan kuulunut ollenkaan, reilun viikon aikana tuli 2 hyvin pientä kakkapalloa jotka sai rutistettua pottaan.

Sitten toissapäivänä päiväunien jälkeen se alkoi... Sitä kakkaa alkoi tulla! Lapsi kakkasi 8 kertaa sinä iltana ihan kunnon mötiköitä ja olin aivan ihmeissäni kuinka niin pieneen edes mahtui niin paljon kakkaa! Varmaan oli pidätellyt niitä siitä asti kun alkoi potalla käymään, ei ollut uskaltanut siihen pottaan laskea tai jotain. Eilen sitten tuli ihan normaalisti kakka pottaan ja toivottavasti se nyt tästä lähtee.

Eli jos ei ole kuiva ollut vielä kovin kauaa niin voi olla samanlainen että jännittää se pottaan kakkaaminen ja se sitten jossain vaiheessa onnistuu. Älä laita niitä vaippoja ollenkaan esille että lapsi saa sellaisen itse haettua, ja syötä sitten luumuja ettei mene maha kovalle. Kyllä se siitä, mutta en usko että kannattaa sitä vaippaa lapselle laittaa vaikka pyytäisi vaan sanoa että jos on hätä niin menee potalle.

Vierailija
4/5 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on siis alkanut tuo pissalla käyminen vahvistua, tietysti joskus tulee vielä pissa housuun, mutta aika harvoin. Aluksi teki myös kakat housuun eikä ilmoittanut mitään hädästä etukäteen. Nyt on hänellä selkiintynyt, että pyytää hyvissä ajoin sitä vaippaa, kun tuntee isomman hädän. Aina ehdotan pöntölle menoa, ja joskus istutan että jos tekisi sinne. Sitten kyllä ihan hermostuu ja hätääntyy jos ei saa vaippaa. Oon sit ajatellut, että parempi että saa kakan tehtyä, ja siksi annettu vaippa.

No, ehkä tämä ajan kanssa! On vaan niin kovin itsepäinen tapaus, ettei varmaan mitkään lahjonnat auta. Hyvä kun on kuitenkin pissalla käynnin oppinut! :)

Vierailija
5/5 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai aina tarran. Ja tietyn tarramäärän kerättyään sai jonkun isomman jutun.

Ja 2v6kk hän hokasi mennä ihan itsekseen potalle aivan kuten pissalle menisi. Huutaa vaan: pyyhkimään! ;)