Miten 10kuinen pois tuttipullosta?
ei edes yritä pitää itse kiinni pullosta, mitkään nokkamukit ei toimi (niillä vain leikitään). Alkaa toivo mennä, että koskaan päästään eroon pulloista!
Kommentit (4)
Anna vauvalle maitoa ja läheisyyttä pullotteluhetkinä. Pidät sylissä ja hellit. Ei vauvan tarvitse itse osata pulloa pidelläkään.
ihmeessä olet saanut sen muksun sinne pulloon ??
Nokkamuki meillä opetettu niin että se venttiili on pois ja juodaan ensin ihan raa`asti ilman venttiiliä. Juomaa tosin tulee paljon kerralla, joten sua tarvitaan jos et halua että jokapaikka on märkänä. :)
Kun lapsi oppii että siitä pullosta saa juomaa, laita venttiili ja kehottele juomaan. Meillä on puolivuotiaana kaikki 3 lasta oppinu, nuorin on vielä rinnalla eikä juoda pulloista.
Mukista meillä on tosin alettu juomaan ensisijasesti. Varsinkin kun lapsi syö kiinteitä niin mukista saa hörppiä juomat.
Jos laiskottaa, niin syötän lapsen ja annan taikamukin ja lapsi juo itse.
Kun poskihampaat puhkeaa aletaan käyttään tahnaa ja tän jälkeen en antaisi lapselle enää yöllä maitoa hampaidenpesun jälkeen. Vesi riittää juomaksi.
Me yritettiin ensin sellasia nokkamukeja, mistä pitää imeä, jotta nestettä tulee - ei toiminut. Lapsi ei vain hokannut imeä. Joten ostettiin ihan tavallsia nokkamukeja ja opetettiin pikkuhiljaa juomaan niistä: nestettä tulee kun vaan laittaa nokan suuhun ja kaataa. Ensin yksi hörppy ja pikkuhiljaa lapsi oppii juomaan. Nyt 11kk juo janoonsa jo nokkamukista, kun harjoittelu aloitettiin 6kk kohdalla. Pullo on meillä käytössä varmaan vielä pitkään nukuttamisen kohdalla.