Minkä ikäistä kuljettaisit vielä pyöränistuimessa?
Itse en lähde enää 4-vuotiaan kanssa ajelemaan. Pyörä tuntuu tosi takapainoiselta
Kommentit (6)
lastaan. Meillä vajaa 4v ei edes kunnolla mahdu enää istuimeen.
Eivät kaikki 2v osaa vielä ajaa pyörällä! Motoriikka kehittyy toisilla paremmin kuin toisilla.
pyöränistuimeen, kun tyttö on liian pitkä pyöräkärryyn. Osaa jo ajaa itse pyörällä, muttei jarruttaa :). Siksi pistettävä kyytiin, jos itsekin olen pyörällä liikkeellä.
Ihan hyvin mahtuu pyöränistuimeen, ainoastaan jalkaremmit on vaikea laittaa kiinni. Tyttö tykkää kyllä itsekin pyöräillä, mutta tehdään paljon pidempiä lenkkejä ja jos mentäis tytön kanssa samaa vauhtia (ei pääse apupyörillä kovinkaan kovaa), menis matkoissa ikuisuus. Ei myöskään jaksaisi vielä polkea 5-10 km lenkkejä. Esikoinen oli samasta syystä joskus vielä istuimessa, kun oli n. 4,5 v, mutta oli keskimääräistä pidempi, joten alkoi olla jo vaikea nostaa lapsi kyytiin ja pois.
Tosiaan reilu 110cm parikymmentä kiloinen poika matkustaa pitemmät matkat edelleen pyörän tarakalla pyöräistuimessa. Ajaa kyllä omallakin pyörällä, mutten päästäisi esim. kaupungin keskustaan lähtemään omalla pyörällä. Eikä myöskään jaksa vielä ajaa useamman kilometrin matkoja. Hyvin pysyy pyörä pystyssä ja helppo ajaa, mitä nyt ylämäessä hieman raskasta.
sen ikäinen ajaa jo itse omalla pyörällään.