Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausdiabetes ensimmäisessä raskaudessa, mutta ei toisessa?

Vierailija
11.05.2010 |

Onko kellään muulla käynyt niin että olisi "sairastunut" raskausajan diabetekseen ensimmäisessä raskaudessa, mutta toisessa raskaudessa sokerirasituksen tulokset olivat aivan normaalit?

Minä täällä suuresti ihmettelen tuloksia, mutta tietysti olen aivan innoissani, jos en nyt tässä raskudessa diabetestä saakaan!! Vai onko vielä odotettavissa että se puhkeaa myöhemmässä vaiheessa raskautta (nyt siis viikko 20 ja sokerirasitus oli täysin normaalin rajoissa)??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös nuo rajat, millä narahtaa on olleet aina eri tasolla. Kolme raskautta, kahdesti narahdin paastoarvosta (eka ja kolmas) ja yhdellä kertaa oli ok, vaikka sillä arvolla oli rd ekalla kertaa.. Hmm.

Mutta rajatapaus olen siis, paastoarvo häilyy siinä rajalla, ilman raskautta olis jees, mutta raskaana ollessa on tarkkailun alla.

Jos ei mitään syytä tule laittaa sua uudelleen sokerirasitukseen, niin noilla tiedoilla mennään loppuun saakka eli ei raskausdiabetestä. Toki voi tulla, mutta eihän se löydy, jos ei testata.

Vierailija
2/4 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisessä raskaudessa mulla oli viimeinen, eli 2 tunnin, arvo koholla ja nyt se oli todella matala. Nyt vaan sormet ja peukut ristiin ettei se diabetes pamahda päälle myöhemmin!! Neuvolassa mulla on virtsassa sokeria lähes joka kerta, vaikka olisin kuinka tarkkaillut syömistäni ennen neuvolaa... joten voi olla että joudun testeihin vielä uudestaan...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ruokavaliolla hoidettiin mulla oli vuorokausikäyrällä 1 arvo koholla.

Tokassa juoksin rasituksissa ja ei mitään. Nyt raskaana ja eka rasitus takana, jossa ei mitään. Vielä ainakin yhdessä pitää käydä.

Vierailija
4/4 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noudattaa. siitä on hyötyä lapselle, on sinulla sitten diabetes tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi