Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roaccuttanista

Vierailija
11.05.2010 |

joo elikkäs ikää on jo mittarissa mulla 27 vuotta ja edelleen kärsin huonosta ihosta.Ajattelin viimeinkin päästä ihotautilääkärille.Mulla synnytyksen jälkitarkastus toukokuun lopussa

ja siellä ajattelin mainita, että jos sais lähetteen ihotautilääkärille.Tosin en tietty voi Roaa saada vielä ,koska imetän.Todennäköisestihän joudun kuitenkin jonottamaan julkisella puolella monta kuukautta.Kysynkin jotka kyseistä lääkettä syöneet että tehosiko lääke?paljonko maksaa kuukaudessa?Saako sitä lievään akneen,mulla paljon mustapäitä ilmestyy ja kyllä finnejäkin tulee,varsinkin leukalinjaan ilmestyy monesti sellasia ihonalasia kipeitä finnejä joita ei enne ole tullutkaan.Olen syönyt antibiotteja monta vuotta eikäö huomattavaa tehoa ja Diane Novaakin olen syönyt mutta ei sekään ihoa mitenkään parantanut,rauhoitti hieman.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla tuleee toisilla ei.Tuo hinta on aikamoinen eli nyt saisi pulittaa kuukauden kuurista 150 euroa vai?Onko kellään tietoa paljon tekee kuukaudessa popsia noita?Olen niin kauan kärsinyt jo ihostani että mielestäni minun olisi aiheellista ainakin mennä sinne ihotautilääkärin puheille,en sitten tiedä suositteleeko mulle noita Roaccuttaneita mutta aion ainakin yrittää saada niitä.

ap

Vierailija
2/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuvkin tekee tyylillään, mä yritän keksiä luonnonmukaisemman ja kevyemmän keinon ihoni parantamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 15 vuotta.Eipä ole ruokavaliomuutoksista ym..hyötyä ihan oikeassa aknessa.

Vierailija
4/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuvaikutus on masennuksen riskin merkittävä kasvu. Mutta kyllä sillä akne lähtee - lähti minullakin.

Vierailija
5/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuvaikutukset vaihtelee, mutta kukaan tuskin täysin ilmankaan selviää. Kuten muutama aiempi jo sen sanoi, aikamoista myrkkyä. Ihan hevin ei lääkärit tuota määrää.

Yliopiston apteekin sivuilta löytyy ajanmukaiset hintatiedot, tosin sitä et voi tietää minkä vahvuisena ja millä annoksella lääkäri sitä määräisi sinulle, jos määräisi. Aluksi todennäköisesti koitetaan kuitenkin kaikki muu ennen tuota kuuria. Omiin kasvoihini on laitettu markka-aikaan kaikkine valohoitoineen, voitelineen, linimentteineen ja lääkkeineen reilusti yli kymmenentuhatta markkaa, mitä ei ikinä uskoisi! Eli halpaa ei aknenhoito ole, mikäli kyseessä on todella paha versio.

10

Vierailija
6/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa reseptin helpommin. Kerro missä kaupungissa asut niin ehkä voin suositella lääkäriä. Kannattaa satsata lääkäriin niin ei tarvitse kunnallisella puolella jonottaa, siellä eivät tahdo lievää aknea edes ongelmaksi myöntää.

Itsekin olen kokeillut vaikka mitä, sillä eri lääkärien mielestä akneni ei ollut kovin paha mutta itse kärsin siitä kovasti ja näppyjä oli koko ajan. Sekä mustapäitä että pinnallisia näppyjä ja jonkin verran isompia ja kipeämpiä syviä näppyjä. Ei auttaneet antibiootit tai voiteet, ja nyt vihdoin kun menin yksityiselle niin määräsi suoraan Roaccutania, tai sen rinnakkaisversiota. Sanoi että aikuisen akneen ei antibiootit edes auta.

Hinta ei ole enää kovin paha, koska on nuo halvemmat rinnakkaislääkkeet. Lääkettä määrätään painon mukaan, joten arvioisin että n.60kg naiselle lääkkeet maksaisivat 30-60 euroa kuussa riippuen annostuksesta.

Minulla on siis nyt kuuri päällä ja sivuvaikutuksena on ihon kuivuminen, mutta sitä se vaan kaipasikin. Naama ei siis ole paha eikä kiristävä vaikka on selvästi kuivempi kuin ennen kuuria. Käsien ihokin on alkanut kuivua ja suu on aamuisin kuiva. Päänsärkyä ei ole tullut, mutta väsymystä kylläkin. Kaikenkaikkiaan sanoisin että hyvin vähäisiä ovat nämä oireet, ei ainakaan minua haittaa ja mieluummin kestän niitä puoli vuotta kuin elän lopunikääni finninaamaisena. Vanhat näpyt ovat jo hävinneet ja uusia tulee enää harvakseltaan eikä ollenkaan niitä syviä.

Vierailija
7/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli virhe tuohon hintaan.

Piti kirjoittaa että 30-60 euroa/kolme kuukautta. Eli ei todellakaan ole enää kallista. Kolmen kuukauden satsi 20mg:n kapseleita maksaa vähän päälle 30 euroa, ja jos annostus tuplataan mikäli kroppa kestää sen niin sitten tulee kolmen kuukauden hinnaksi hieman yli 60 euroa

Vierailija
8/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkärillä ja kosmetologilla käynnitkin maksavat vuosien saatossa, joten kuuri voi olla investointi vähän helpompaan tulevaisuuteen. Kovin akneinen iho kun ei ole pelkästään esteettinen ongelma (vaikka jotkut niin ajattelevat), vaan se ihon "kukinta" todellakin voi olla kivuliasta.

Itse en ole Roaccutan-kuuria syönyt, koska aion vielä hankkia lapsen tai pari (ikää 30 vuotta), mutta olen joskus 5 vuotta sitten käyttänyt Avicid-voidetta ja Skinorenia (yhdessä siis) sen puolen vuoden kuurin. Siitä oli minulle todella suuri apu. Mutta tuon ihoa voimakkaasti kuorivan Avicid-voiteen käyttö voi monista (esim. asiakaspalvelussa työskentelevistä) olla epämiellyttävää, kun iho todella hilseilee pois.

Vierailija
9/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole nyt yrittämässä raskautumista niin miksi ihmeessä et ota kuuria?

Ei siitä tule sikiövaurioita sen jälkeen kun olet kuurin lopettanut ja odottanut kuukauden tai parikin varmuuden vuoksi.

ja lääkärillä ja kosmetologilla käynnitkin maksavat vuosien saatossa, joten kuuri voi olla investointi vähän helpompaan tulevaisuuteen. Kovin akneinen iho kun ei ole pelkästään esteettinen ongelma (vaikka jotkut niin ajattelevat), vaan se ihon "kukinta" todellakin voi olla kivuliasta.

Itse en ole Roaccutan-kuuria syönyt, koska aion vielä hankkia lapsen tai pari (ikää 30 vuotta), mutta olen joskus 5 vuotta sitten käyttänyt Avicid-voidetta ja Skinorenia (yhdessä siis) sen puolen vuoden kuurin. Siitä oli minulle todella suuri apu. Mutta tuon ihoa voimakkaasti kuorivan Avicid-voiteen käyttö voi monista (esim. asiakaspalvelussa työskentelevistä) olla epämiellyttävää, kun iho todella hilseilee pois.

Vierailija
10/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu on perisin amerikasta jossa määrätään monin kertasia annoksia

Vierailija
11/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Aknen hoitoon saa laitettua kyllä rahaa niin paljon kuin haluaa! Näköjään Roaccutanin hinta on laskenut huimasti, joten tuskin oikeasti aknesta kärsivä sitä hinnan takia ottamatta jättää, jos reseptiä tarjotaan. Yhdyn myös tuohon, että ongelma ei ole pelkästään kosmeettinen. Hoidon hinnalla ei siinä vaiheessa ole mitään väliä, kun pään kääntäminen tai kyljellään nukkuminen sattuu ihonalaisten paiseiden vuoksi :(

Mutta kaikille, kuten minulle, Roaccutan ei tuo lopullista ratkaisua akneen.

10

Vierailija
12/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää lääkäriltä että kirjoittaa suoraan reseptin halvimmalle rinnakkaislääkkeelle. Alkuperäinen Roaccutan on hinnakkaampaa kuin nuo muut

Vierailija
13/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieheni söi kuurin tuon lääkkeen rinnakkaisvalmistetta vaikeahkoon akneen 25-vuotiaana. Kuuri tehosi todella hyvin, mieheni on nyt 30 ja hänellä on muutaman kerran tullut satunnainen finni naamaan/selkään kuurin lopettamisen jälkeen. Mieheni on jälkikäteen harmitellut, ettei saanut aikaiseksi hakea kuuria jo vuosia aiemmin, hänen kasvonsa kun ovat aika arpiset aknen jäljiltä.

En muista lääkkeen hintaa, mutta ei se mitään halpaa ole.

Saattaahan sulla kyllä olla niinkin, että imettäessä hormonit vielä pahentavat iho-oireita ja ne (ainakin jonkin verran) helpottavat sitten, kun imetys loppuu.

Vierailija
14/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista, että kuurin aikana ei missään nimessä saa tulla raskaaksi - eikä puolen vuoden ajan sen jälkeenkään. Aiheuttaa sikiövaurioita ja joudut aborttiin (näin sanoi lääkäri). Sinuna miettisin aika tarkkaan, koska lääkettä otat.. Onko lisää lapsia suunnitteilla.

Tehokasta kyllä on, mutta vaikutus ei silti välttämättä kestä lopun elämää.

Vierailija
15/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli todella vaikea akne ollut 7 vuotta, roaccutanin jälkeen ei ole enään tullut aknea, yksittäisiä finnejä vain silloin tällöin. Kuurista on nyt 5 vuotta. Lääkärin mukaan yleensä lopputulos on pysyvä, varsinkin jos ei ihan teininä kuuria ota.Mäki söin aiemmin antibiootti-kuureja ja ne autto sen ajan ku niitä söi, mut ei pitempää.

Vierailija
16/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta ei mulla koskaan ole ollut niin hyvä iho, se on aina ollut rasvainen.12 vuotiaasta olen aknesta kärsinyt enemmän ja vähemmän.

ap

Vierailija
17/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antibiootteja en tosiaan mielellään enää söis kun ne vievät sitä hyvää bakteerikantaa pois liikaa syötynä.Liekkö niistä enää mulle apuakaan kun niitä niin paljon jo syönyt.

ap

Vierailija
18/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne on hormonaalista. Tarkistuta kilpirauhasarvosi..

Vierailija
19/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko että voisi olla kilpirauhasen liika tai vajaatoimintaa?Toisessa noistahan liohoi ihan kauheasti oliko se nyt liika- vai vajaatoiminassa?Mitä jos arvot ovat koholla?

Vierailija
20/20 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta ja markka-aikaan kuuri oli tonnin kuussa. Kuurin aikana sivuvaikutukset olivat melkoiset, mutta kyllähän se auttoi. Söin puoli vuotta kaikkinensa sitä ja vielä 6v antibiotteja sen jälkeen. Iho on edelleen kolmekymppisenä kuin keskivertoteinillä eli finnejä ja mustapäitä löytyy. Enää todella harvoin on tykyttäviä, kuumottavia ihonalaisia paukamia. En tiedä johtuuko Roaccutan-kuurista vai iästä. En varmaan pääse aknestani koskaan eroon.

Sivuvaikutusten takia en usko, että ihan helpolla kuuria saa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi