Miksi niin monet koiranomistajat eivät osaa ajatella omilla aivoillaan?
Omassa päänupissa ei raksuta ettei toisten pihoja käytetä vessana. Mutta kun asiasta laitetaan kyltti, jossa se kerrotaan, niin sitten vasta menee perille (yllättävän monella ainakin, ei kaikilla edes silloin).
Kommentit (31)
"ihku tyttökoira, nyt väpätän leukaa" ja "painitaaaan!"
Mun koira on syönyt mun aivot. Näin ollen joudumme turvautumaan koiran aivoihin, ja niillä ei kummoisia ajatuksia ajatella: nälkä, nälkä, ruokaa, oho toisen koiran pissa, jahtaanpa häntääni, ruokaa, ruokaa, nyt tulee kakki, ruokaa, ruokaa, päästän hassun äänen jne.
Näillä mennään.
Mutta oikeesti, miten pystytte pitämään koiranne ja muun perheen hengissä?
usein porvarillisia ja konservatiivisia ihmisiä, jotka ovat tottuneet kuriin ja ohjeiden toteuttamiseen. Siksi kyltti tehoaa heihin, mutta luovuutta tai oman järjen käyttöä ei voi olettaa. Ja millainen omistaja niin samanlainen koira, nöyrä joka tottelee ohjeita ja ilman ohjeita on hukassa.
Meillä on 4 kk pentu ja on alusta lähtien opetettu, että kerrostalon pihalla ei pissitä tai kakata. Aluksi kannettiin ja sitten juostiin pihan poikki ja nyt tietää tasan mihin voi pissat tehdä. Olen samaa mieltä monen kanssa, että on pällejä omistajia, jotka antavat koiran tehdä hädät mihin tahansa. Olen myös monille opastanut oikean paikan.
Asumme kerrostalossa ja koira on 3kk ikäinen, joten ei osaa pidättää. Hyvin usein kun menemme ulos, tulee pissat kun ovesta päästään. Tälle en vielä mahda mitään :( Aluksi koiran jaksoi kantaa pidemmälle, mutta ei enää. Joskus tulee myös kakat samalla, jotka tietenkin kerään, tuli ne minne tahansa. Pitäisikö minun nyt sitten luopua koirasta kun tuo nyt pissaa talon nurkalle?
Riittää kun alat nähdä enempi vaivaa sen suyhteen ettei pissi heti oven suuhun.
Jos et jaksa kantaa nurmelle /pusikkoon. Otat reippaan spurtin heti kun olet lakenut koiran maahan. juoksette kunnes tulee paikka jonne koirulin on hyvä tehdä asiansa.
Houkuttele vaikka makupaloilla tai leikin varjolla pikkuinen juoksemaan perässäsi. Tuolloin ei ehdi pisiiä heti oven suuhun.
Jos nyt annat tehdä tarpeensa ovenn pieleen tekee nesinne vastakin vaikka ois isompi.
Koiran koulutukseen kuuluu aina ripaus oveluutta.
Ajattelenkin ap:n aivoilla ja virtsaan ja ulostan minne sattuu itse. Koiria tähän ei pidä sekoittaa.
Mutta meidän koirat tekee jätökset ojaan. Siihen ollaan opettettu ne, eivätkä ne edes halua mennä aukeille paikoille asioilleen. Jotkut eivät välitä mihin koira asioi. Mutta ei kaikilta järki puutu. Fiksuja koiranomistajia löytyy yllättävän paljon, valitettavasti suomalainen mentaliteetti on sellainen että kaivetaan vain ne negatiiviset ihmiset ja asiat esille.
komppaan! Vähän tökkii(ehkä siksi että itse olen koiran omistaja?) tuo että korostetaan sitä koiranomistajuutta, kun tuskin se koiran omistaminen niistä ihmisistä on ajattelemattomia tehnyt :p yhtälailla näitä järjettömiä ihmisiä on niissä jotka eivät koiraa omista, niiden jerjettömyys näkyy vaan sit eriasioissa...
joku voi kehdata väittää, ettei koira pysty pidättämään pitemmälle ja tiedän että pystyy, se on vaan ihmisestä kiinni. Pentukoirat on eri asia. Miksi aina pitää ottaa nokkiinsa, jos YMMÄRRETTÄVÄSTÄ syystä sopii itse kuvaukseen! Nämä jotka antavat koiran pissata rappupieleen ovat näin karkeasti yleistäen niitä, jotka yleensä vain pissattavat koiran. Riittävästä ja riittävän usein tapahtuvasta lenkkeilystä ei ole silloin tietoa. Ja sikäli samaa mieltä, että koira ei ketään tyhmennä, mutta kaiken maailman idiootit niitä pitävät...
Ajattelenkin ap:n aivoilla ja virtsaan ja ulostan minne sattuu itse. Koiria tähän ei pidä sekoittaa.
koirienkielto-merkkien juurelle. Ovat varmaan isäntänsä ja emäntänsä ne siihen opettaneet. Ei koirienomistajille mene mikään perille, edes kieltomerkkiä eivät usko. Toivon koiravapaata yhteiskuntaa. Koiranomistaminen=idiootin huvi.
Mun koira on syönyt mun aivot. Näin ollen joudumme turvautumaan koiran aivoihin, ja niillä ei kummoisia ajatuksia ajatella: nälkä, nälkä, ruokaa, oho toisen koiran pissa, jahtaanpa häntääni, ruokaa, ruokaa, nyt tulee kakki, ruokaa, ruokaa, päästän hassun äänen jne.
Näillä mennään.
Mutta oikeesti, miten pystytte pitämään koiranne ja muun perheen hengissä?
Heikosti. ihan sattuman kauppaa, että ollaan vielä hengissä. Me eletään päivä kerrallaan.
pensasaidan takana oli joutomaa, johon opetimme koiruuden tarpeilleen, aidassa oli aukkopaikka josta mentiin läpi.
Koira siis oppi että pensasaidan läpi voi mennä kakkimaan. :)