Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen raskaana, ehkäisy petti,

Vierailija
11.05.2010 |

haluaisin pitää lapsen, ja pelkään aborttia (mietin kuinka en ekinä antaisi itselleni anteeksi jos en saisikaan lapsia sitten kun niitä suunnitellusti yritän hankkia), ja oikeastaan olisin valmis ihan suunnittelemaankin lasten hankintaa... Mies ei kuitenkaan lasta halua...

Olemme olleet useamman vuoden yhdessä ja meillä on todella vahva tukiverkko. Opiskeluni ovat kuitenkin kesken, ja eikä mieheni työ ole vakipaikka (hän kuitenkin saa todennäköisesti uuden sopimuksen vanhan loppuessa), ja lisäksi mieheni haluaisi lähteä ehkä vielä opiskelemaan... Pelkään kestääkö suhteemme lapsen jos mies sitä ei vielä halua, suhteemme ja lapsen nyt väliltä valitsisin kuitenkin suhteen koska rakastan miestäni ja hän haluaa kanssani kuitenkin lapsia tulevaisuudessa.

Mikä olisi teidän ratkaisunne?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päivä jolloin lapsesi syntyy, tulee olemaan elämäsi onnellisin päivä. Luota siihen, vaikka tilanne nyt olisikin vaikea. Raskaus (varsinkin eka raskaus) on lähes aina kriisi parisuhteelle, vaikka ois yhdessä suunniteltukin. Ja maailma on täynnä miehiä, jotka on olleet koko raskausajan enemmän tai vähemmän järkyttyneitä ja vastustaneet koko ajatusta, ja silti hullaantuneet lapseensa. Oma mieheni halusi lapsia, mutta raskausaika oli meille ihan hirveä kriisi, vaikka yhdessä oltiin oltu jo vuosia. Hän on kuitenkin erittäin hyvä isä - ei vain raskausaikana osannut kuvitella, millaisen ilon lapsi tuo tullessaan. Joillakin miehillä vaan on yleensä hyvin voimakas muutosvastarinta kaikkia sellaisia asioita kohtaan, jotka tuo vastuuta elämään. Joskus tuntuu että muutoksen ja vastuun välttely on joillakin miehillä jopa eniten päätöksiin vaikuttava asia.

Vierailija
22/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä on kierot lierot liikkeellä!!! Susotuttele, pakota, älä kerro, tee niin kuin haluat yäk!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se ehkäisy pettää mammoilla. Joka päivä joku siitä täällä kertoilee. Ja oikeasti sitä ehkäisyä ei ollutkaan.

..saattaneet..salaa..

Vierailija
24/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin kävi. Neljäs lapsi tulossa hankalaan tilanteeseen. Kondomi petti. Mies ehdotti

aluksi aborttia, mutta mulle oli selvää, että lapsen pidän. Mies oli todella vihoissaan aluksi ja siitä sitten pientä ja suurempaa ärtymystä riitti kuukausia. Lopulta kuitenkin tottui ajatukseen ja tuli jopa rakenneultraan mukaan, vaikka en olisi uskonut. Nyt ei ole enää mitään negatiivista kuulunut. Nimiä ollaan mietitty yhdessä, auto vaihdettu ym. hankintoja mietitty. Eli ihan kivalta näyttää, vaikka ekoina kuukausina en juuri edes uskaltanut puhua halaistua sanaa koko asiasta.

T: Mamma ja yllärivauva rv25

Vierailija
25/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se ehkäisy pettää mammoilla. Joka päivä joku siitä täällä kertoilee. Ja oikeasti sitä ehkäisyä ei ollutkaan.

..saattaneet..salaa..

on sitten mahdoton ajatus, että joku nainen on voinut oikeasti tulla raskaaksi tahtomattaan. Tai no tahtomattaan ja tahtomattaan, ainahan seksiä harrastettaessa on se riski olemassa, ja miehen pitäisi se myös tietää. Eli molemmat ovat ottaneet sen riskin, että raskaus voi alkaa ehkäisystä huolimatta. Ja molemmat ottaa sen riskin myös, että puolison kanssa mielipiteet eroaa sitten jos se raskaus tapahtuu, mies ottaa sen riskin että raskaana oleva nainen ei haluakaan abortoida, nainen ottaa sen riskin että mies ei halua lasta.

Helpoin tilanne ap:lle olisi varmaan jos voisi näin jälkeen päin vielä koko raskauden ehkäistä niin ettei se olisi alkanutkaan, mutta kun sellaista vaihtoehtoa ei ole, täytyy valita "pienempi paha". Tsemppiä ap:lle ja onnea perheellenne, valitset miten vaan! En kehota manipuloimaan miestä, mutta kehotan kuuntelemaan omia tuntemuksia ja antamaan omille tunteillesi yhtä suuren arvon.

T: 11 & 12

Vierailija
26/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ikää 23 ja yksi lapsi löytyy perheestä. Opinnoissa olen edistynyt jopa nopeammin kuin muut samana vuonna opintonsa aloittaneet.. Kukin laittaa tekemisensä tärkeysjärjestykseen. Toista lasta toivotaan ja opiskelu saa olla kakkosen syntymän jälkeen vuoden tauolla. Enpä ole siis ainakaan menettänyt mitään, ja kyllä se bilemaailmakin on jo nähty...

Yhdellä kaverilla abortti takana ja hän aina laskee lapsensa syntymäpäiviä, joita ei koskaan tullutkaan. Jokaisen lasketun ajan aikaan joka ainoa vuosi, hirveä piina ja syyllisyys.

Vierailija
27/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on hyvä ottaa myös miehen mielipide huomioon, näyttää että hän tulee kuulluksi ja pohtia asiaa yhdessä.

Ikävältä tuntuu, että moni nainen tuskin edes kysyy miehensä mielipidettä kun on vaan "minä, minä, minä". Miehilläkin on tunteet!

Vierailija
28/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha olo on jotenkin tabu, josta ei saa puhua. Minäkin tiedän ystäviä, jotka on ensin suostuneet aborttiin miehen painostuksesta, ja uskoneet että jonain päivänä lapset sitten on tervetulleita. Ja sitten kun vuodet vierii ja mies ei edelleenkään niitä lapsia halua (vaikka on ilmeisesti antanut ymmärtää toisin että sai naisen suostumaan aborttiin) niin kyllä siinä on suhde ja mielenterveys lujilla monella.

Vierailija
29/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole osaa eikä arpaa ehkäisyasioissa?

Ihan turha lässyttää mitään " se sanoi syövänsä pillereitä", jos ei ehdottomasti halua lapsia, siitä on itse pidettävä huolta.

Vierailija
30/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin aloititte seksielämän. Mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma. Sinuna keskustelisin miehesi kanssa asiasta. Toki saat abortin, vaikka sosiaaliset syyt eivät oikein täytykään, mutta harvemminpa niistä välitetään. Toinen pointti on tosiaan se, että entä jos et jatkossa saakaan lapsia. Rankkoja hoitoa lapsettomuuden takia, kun menneisyydessä on keskeytys. Mieti tarkkaan ja stemppiä!

Eli jos et halua lasta, älä harrasta seksiä vai??? Olen 40v ja minulla 4 lasta ja olen ehdottomasti sitä mieltä etten halua enää lapsia, pitäisikö minun siis kieltäytyä loppuelämäksi seksistä kokonaan, koska mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Ihan älyttömiä kommentteja nämä!

Vierailija
31/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha olo on jotenkin tabu, josta ei saa puhua. Minäkin tiedän ystäviä, jotka on ensin suostuneet aborttiin miehen painostuksesta, ja uskoneet että jonain päivänä lapset sitten on tervetulleita. Ja sitten kun vuodet vierii ja mies ei edelleenkään niitä lapsia halua (vaikka on ilmeisesti antanut ymmärtää toisin että sai naisen suostumaan aborttiin) niin kyllä siinä on suhde ja mielenterveys lujilla monella.

Lisäksi se tehty abortti nousee väistämättä pinnalle silloin kun se ensimmäinen toivottu raskaus koittaa. Siinä sitä sitten puidaan ja käydään läpi ja jää raskaudesta nauttiminen aika sivuun.

Varsinkin kun teillä ihan oikeasti EI ole mitään oikeaa syytä aborttiin. Uskon, että abortti tuollaisessa tilanteessa tuhoaa suhteen. VOi se lapsikin sen tehdä, jos mies on lapsellinen, mutta abortti ainakin.

Vierailija
32/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi aborttia koska en sitä haluaisi itse. Voit lapsesi kasvattaa itsekin jos mies ei halua ja se olkoon sitten hänen menetyksensä! Oikeasti. Itse olen ollut 10v saman miehen kanssa naimisissa ja meillä on 3 toivottua lasta joten en puhu omasta kokemuksesta mutta ajattelen silti että miehiä tulee ja miehiä menee mutta ne lapset. Ne on sun koko loppu elämäs.

Vierailija
33/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole osaa eikä arpaa ehkäisyasioissa? Ihan turha lässyttää mitään " se sanoi syövänsä pillereitä", jos ei ehdottomasti halua lapsia, siitä on itse pidettävä huolta.

USKOMATONTA. Jos ei omaan partneriinsakaan voi luottaa niin keneen sitten?

Vierailija
34/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on hyvä ottaa myös miehen mielipide huomioon, näyttää että hän tulee kuulluksi ja pohtia asiaa yhdessä. Ikävältä tuntuu, että moni nainen tuskin edes kysyy miehensä mielipidettä kun on vaan "minä, minä, minä". Miehilläkin on tunteet!

ole kohtua, jossa kasvattaa lasta. KUKAAN muu ei päätä naisen vartalosta kuin nainen itse. Luulisi jokaisen miehen sen tajuavan.

Vierailija
35/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuo on aivan totta! Asian voi hoitaa monella tavalla, ja varmaankin hyvä tapa saada mies vastustamaan raskauden jatkamista vielä enemmän, on olla puhumatta asiasta lainkaan ja tekemällä vain omat päätöksensä hiljaisuudessa, toivoen että kyllä se sitten antaa periksi lopulta... Jos ap uskot, että miehesi oikeasti haluaa vielä joskus lapsia, mutta nyt hän on yllättävässä tilanteessa, häntä vaivaa taloudellinen epävarmuus ja lisäksi hän ei ehkä osaa ajatella että abortti olisi muuta kuin nopea jälkiehkäisytoimenpide, niin puhu hänelle ja kerro omista ajatuksistasi, niin että hän ymmärtää miten vaikea paikka tämä sinullekin on, eikä luule että olet aivan kevyesti päättämässä vauvan pitää.

Vierailija
36/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole osaa eikä arpaa ehkäisyasioissa? Ihan turha lässyttää mitään " se sanoi syövänsä pillereitä", jos ei ehdottomasti halua lapsia, siitä on itse pidettävä huolta.

USKOMATONTA. Jos ei omaan partneriinsakaan voi luottaa niin keneen sitten?

Ja jos et tiedä ihan oikeasti, niin niitä vahinkoja kyllä sattuu ihan oikeastikin.

Itse en onneksi ole valinnut puolisokseni kakaraa, vaan aikuisen miehen, joka ymmärtää kyllä sen, että elämä saattaa yllättää.

Ja arvaapas mitä? Meillä se olen minä, joka tekisi vahinkoraskauden kohdalla abortin, mies ottaisi vastaan vaikka 10 lasta.

Vierailija
37/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on hyvä ottaa myös miehen mielipide huomioon, näyttää että hän tulee kuulluksi ja pohtia asiaa yhdessä. Ikävältä tuntuu, että moni nainen tuskin edes kysyy miehensä mielipidettä kun on vaan "minä, minä, minä". Miehilläkin on tunteet!

ole kohtua, jossa kasvattaa lasta. KUKAAN muu ei päätä naisen vartalosta kuin nainen itse. Luulisi jokaisen miehen sen tajuavan.

Minähän nimenomaan kirjoitin, että päätös on naisen. Ei tarvitse silti jyrätä miestänsä alleen vaan voi keskustella asiasta vakavasti ja ottaa miehenkin tunteet ja mielipide huomioon. Koska se päätös vaikuttaa erittäin suuressa määrin myös mieheen.

Vierailija
38/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä on kierot lierot liikkeellä!!! Susotuttele, pakota, älä kerro, tee niin kuin haluat yäk!!!

pitää lapsi tappaa, jos ei mies sitä halua. Niinhän eläinmaailmassakin toimitaan.

Vierailija
39/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin aloititte seksielämän. Mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma. Sinuna keskustelisin miehesi kanssa asiasta. Toki saat abortin, vaikka sosiaaliset syyt eivät oikein täytykään, mutta harvemminpa niistä välitetään. Toinen pointti on tosiaan se, että entä jos et jatkossa saakaan lapsia. Rankkoja hoitoa lapsettomuuden takia, kun menneisyydessä on keskeytys. Mieti tarkkaan ja stemppiä!

Eli jos et halua lasta, älä harrasta seksiä vai??? Olen 40v ja minulla 4 lasta ja olen ehdottomasti sitä mieltä etten halua enää lapsia, pitäisikö minun siis kieltäytyä loppuelämäksi seksistä kokonaan, koska mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Ihan älyttömiä kommentteja nämä!

Nelikymppisenä neljän lapsen äitinä myös ymmärrät, että se on sinun oma valinta. Haluatko harrastaa seksiä tietäen että ettet aio enää lisää lapsia tähän maailmaan synnyttää -> olet valmis vahingon sattuessa tekemään sen abortin. Tai sitten olet valmis synnyttämään lapsen ja antamaan adoptioon. Tai sitten lapsilukusi oikeasti vielä joustaa sen verran, että vahingon sattuessa pystyt lapsen perheeseesi ottamaan.

Ei ole mitään sellaista "kyllä MINULLA on oikeus harrastaa seksiä ilman seuraumuksia" -vaihtoehtoa. Vaan jokainen vastaa itsestään ja omista valinnoistaan. Jos ihan oikeasti et haluaisi tehdä aborttia, et haluaisi antaa lasta adoptioon etkä haluaisi lasta pitääkään, eli et missään tapauksessa haluaisi tulla raskaaksi, niin ei sinulla silloin taida olla muita vaihtoehtoja kuin lopettaa seksin harrastaminen kunnes et enää ole hedelmällinen, tai mennä kohdunpoistoon. Se kai alkaa olla jo melko varma ehkäisykeino.

Vierailija
40/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tällä palstalla luulotellaan. On se nyt kuitenkin lähellä sataa se varmuus ja tällä palstalla vähintään kaksi joka päivää kitisee tulleensa vahingossa raskaaksi. Ja sitten se ehkäisy on ollut esim "varmat päivät".