Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 8 v. ikäerolla olevilla sisaruksilla olla mitään yhteistä?

Vierailija
10.05.2010 |

Siis muuta kuin vanhemmat...?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 8 vuotta nuorempi sisko. Paras kaverini.

Vierailija
2/17 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9-vuotias on ainakin ihan onnessaan tuosta 1-vuotiaasta pikkuveljestä. Tykkäävät molemmat esimerkiksi uimisesta ja yhdessä leikkimisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat aivan pähkinöissään toisistaan.

Tulee hetki, jolloin esikko lähtee maailmalle. Mutta sisko on ja pysyy hänen elämässään.

Heillä on toisensa ja ikäero tasoittuu iän myötä.

Btw, veljeni on 10 v ja siskoni 8 v. minua vanhempia. Olen kovin läheinen molempien kanssa - ja etenkin siskon.

Kysymykseesi olen jo tainnut vastata? Jos en, niin vastaus on ETTÄ KYLLLÄ VOI.

Vierailija
4/17 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempien siskojeni kanssa Maija Vilkkumaan keikalle:)

Vierailija
5/17 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän niillä yhteisiä hiekkalaatikkoleikkejä tule olemaan, mutta muuta arvokasta ;-)

Vierailija
6/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähdössä Tomaatteja kattomaan viikonloppuna mun 12 ja 16 vuotta nuorempien sisarusteni kanssa. Ekaa kertaa pikkusiskokin pääsee mukaan, kun täytti viimein 18v :D

Vierailija
7/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko pienellä ikäerolla olevilla sisaruksilla mitään muuta yhteistä kuin se että voivat lapsena mätkiä toisiaan päähän samalla hiekkalaatikolla...? Tiedän monia pienellä ikäerolla olevia jotka eivät aikuisiällä ole juurikaan tekemisissä keskenään.

Vierailija
8/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on iltatähti ja isoveljensä ovat 11 ja 13 vuotta vanhemmat. Isommat veljekset tulevat toimeen keskenään, mutteivät ole mitään hengenheimolaisia. Sen sijaan mieheni ja tämä 11 vuotta vanhempi isoveli ovat ihan samasta puusta veistettyjä, samat harrastukset, samat jutut, tosi läheiset välit. Eli tässä tapauksessa pieni ikäero ei ole tuottanut läheisiä veljessuhteita, mutta isommalla ikäerolla veljekset ovat kuin nakki ja makkara. :)

Ei se pelkkä ikäero merkkaa, asiaan vaikuttavat niin monet muutkin seikat. Minulla ja siskollani on tosi pieni ikäero ja koko lapsuus- ja teini-ikä oli ihan yhtä helvettiä, kun emme mahtuneet saman katon alle. Nyt aikuisina olemme jo hyvissä väleissä ja tärkeitä toisillemme, mutta kyllä nuo lapsuuden ja nuoruuden riidat ja luonteenerot ovat vaikuttaneet siihen, ettemme ole mitään sydänystäviä. Kivoja sisaruksia toisillemme kyllä, mutta emme läheskään niin läheisiä kuin esim. tuo mieheni ja 11 vuotta vanhempi isoveljensä.

Että ota näistä nyt selvää. :D

Vierailija
9/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoi leikkiä kanssani, kunnes tuli teini-ikään ja olin vain rasittava pikkusisko. Silloin vieraannuttiin paljon toisistamme. Vasta nyt aikuisiällä tullut "tutustuttua uudestaan"

Vierailija
10/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun parhaita ystäviä. Matkustellaan yhdessä ja pidetään paljon yhteyttä. 9v vanhempi on aina ollut huolehtivainen isosisko,ja läheinen, nuoremman kanssa tultiin kavereiksi kun olin joku 15-16 v. Ja 15 v vanhempi isoveli oli aikoinaan ihailtu sankari, myöhemmin olin heillä usein lastenhoito apuna ja edelleen voidaan puhua asioista maan ja taivaan väliltä. Vaikkei ei niin usein nähdä, mutta soitellaan :-)

Vierailija
11/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosi hyvissä väleissä ollaan vaikka asutaankin kaukana toisistamme. Kaikkein eniten oikeastaan oon hänen kanssaan tekemisissä vaikka ihan hyvät välit on muihinkin sisaruksiin.

Vierailija
12/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian iso ikäero että sisaruksista olis toisilleen "iloa"

Vierailija
13/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun nuorin sisarus on mua 25v nuorempi. :) vanhin 1v vanhempi. Kaikki on mulle rakkaita ja tärkeitä. Riippuu ihan mitä vaatii sisaruksilta..

Mä oon saanu mm toimia opettajana, juttuseurana, luotettuna.... ja oon ite saanu paljon.

Sehän riippuu ihan siitä, mitä odotuksia ja "vaatimuksia" on.

Ei ikä ole este ystävyydelle

Vierailija
14/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 10, 8, 7 ja 5 vuotta vanhemmat sisarpuolet ja etenkin näin aikuisiällä olen heidän kanssaan läheisiä.

Oman äitini läheisin sisarus 5-lapsisesta katraasta on hänen 19 vuotta nuorempi sisko :)

Vierailija
15/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei lapsuusajan kavereina siinä mielessä kuin jotkut 1-4 vuoden väleillä syntyneet. Itselläni on 9 vuotta nuorempi veli, kaverilla 7 v nuorempi sisko. nyt aikuisiällä olemme ystäviä, lapsuudessa toki teimme yhdessä juttuja, hoidon veljeäni jne, mutta ei me leikkikavereita oltu samalla tavalla kuin 3 v nuoremman veljeni kanssa.

Vierailija
16/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 9 ja 11 vuotta nuoremmat sisarukset ja ollaan erittäin läheisiä.

Miehen sisko on 9 v vanhempi kuin hän ja ovat myös läheisiä.

Vierailija
17/17 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 7v ja 1v tytöt ja he touhuavat kaikkea mahdollista yhdessä! isosisko ollut vauvan hoidossa mukana alusta saakka.