VAKAVA-kokeeseen menijöitä... vinkkejä+ paljon ja kauan olette lukeneet yms. Mulla PAniikki!!
Olen lukenut pari kertaa läpi alueen ja kerran syvällisesti ja ymmärtäen asian suurin piirtein, muttei ole yhtään varma olo.
miten muut? oletteko paljonkin päntänneet... onko aikaisempia koemuskia kokeesta? minkäänlaisia vinkkejä?
olen käynyt pääsykokeissa, mutten VAKAVAssa.
varmaan jotenkin sekavaa ja paniikinoamsiat tää mun kirjoitus, mutta kuvastaa tunteita juuri nyt. :\
Kommentit (6)
Luin kirjan ainakin 7 kertaa ja mietin pääni puhki, kuinka niistä artikkeleista esseen kirjoittaisin... Hah! Juu, en ollut selvittänyt sitä, että kyseessä olikin monivalinta eli pilkunviilauskoe =D
No hyvin se tietysti meni ja sisään pääsin heittäen.
kysymykset on aika kamalia monivalinta-arvontoja. ja niitä on niin paljon, että sitä riviä on nakutettava aika tiukkaan tahtiin, eikä ole aikaa juuri jäädä mietiskelemään.
sori, varmaan tää ei ainakaan helpottanu sun paniikkia :/
max 5h käytin aineistoon ja pääsin kirkkaasti sisään. Eli hyvin saatat ap sinäkin päästä, no panic. Päättelyä vaativia kysymyksiä, eli kaikki ei tule suoraan aineistosta. Ajattelulla pärjäät.
siis käytin max 5h aineiston lukemiseen, en itse kokeeseen :D
Rauhallinen mieli kaikkein tärkeintä kokeessa. Tosin, jos olet lukenut alueen vaan pari kertaa ja ymmärrät asiat suurin piirtein, tuskin pääset jatkoon. Sori vaan, mutta kyllä ne asiat pitää sisäistää täysin. Sen verran tarkkoja kysymykset ovat.
Itse luin viime vuonna alueen ehkä vajaa 10 kertaa läpi. Tein kunnon tiivistelmät ja sisäistin asiat omasta mielestäni hyvin. Pinnoja tuli 150 ja opiskelupaikka irtosi.