Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko saada toimeentulotukea, kun rahaa jää käteen 111 e?

Vierailija
10.05.2010 |

Olen kahden lapsen yh ja nyt vanhempainrahalla. Kotihoidontuki alkaa ensi kuussa. Sillä en pärjää, joten töihin menen heti kun vauva saa vuorohoitopaikan päiväkodista. Tavalliseen päivähoitoon vauva ei voi mennä, koska tarvitsen rahat, jotka tulevat ilta- ja viikonlopputöistä.

Rahaa jää siis käteen tuo 111 e vuokran jälkeen, kun olen kotihoidontuella. Tuloina on silloin kotihoidontuki (sis. Helsinki-lisän), elarit ja lapsilisät. Asumistukea saan nyt 557 e, vuokra on 1047 e.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea kannattaa kyllä hakea, pahinta mitä voit saada on kielteinen päätös.

Vierailija
2/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asunnot ovat kalliita. Pienempäänkään ei oikein mahdu. Neliöitä on nyt 60.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muuta hieman kauemmas?

Vierailija
4/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kallista jopa Helsingissä. Asuntoasia on ensimmäinen joka sun täytyy saada järjestykseen.

Vierailija
5/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit mikä tilanne.. ap

Mikset muuta hieman kauemmas?

Vierailija
6/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeesti se on sun käyttömenojesi osalta suurin ongelmsia. Se vie sulta monta ylimääräistä satasta kuussa. Tohon et saa edes maksimi asumistukia, koska neliövuokra on niin korkea.

Et siis tarvitse pienenpää asuntoa vaan edullisemman. Ootko yrittänyt kaupungin tai asumisoikeusasuntoja?

joku aikaisempi, en muista mikä.

Ja ehdottomasti haet sitä toimeentulotukea.

Vierailija
7/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutahan jonnekin lähiöön, meillä on vuokra 95m2/800e... kaksiossa 61m2 meillä oli vuokra 430e...

Paljonko saat asumistukea?

Vierailija
8/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kaupungin asunto? Kannattais pikaisesti kaupungin kämppää hakea. Mun isällä on Tapanilassa 80neliöinen 4h+k. Vuokra 680e...

Vierailija
9/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän asumistukesi oli tuossa.. jos saat vain 50%, niin kyllä Kela katsoo että asut liian kalliisti.

Vierailija
10/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian kallis asunto. Edes sossu ei hyväksy tuota vuokraa ja taatusti löytyy muualta halvempi asunto. Se on varma.

Nyt on kyllä syytä katsoa peiliin. Nälkään jos kuolette, niin vika on kyllä sinussa.

Vierailija
11/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut hakemuksia ja pytänyt vaihtoa, mutta tarjolla on ollut eioota.

Mitä luulette, kannattaako mun ottaa tavallinen pk-paikka vastaan (olisi jo tarjolla) ja pyytää työnantajalta päivätyötä? Silloin voisin mennä nyt elokuussa töihin. Nettopalkka olisi silloin 1560 e, elarit 275 e ja lapsilisät 303 e, asumistuki 90 e. Tästä pois vuokra 1074 e, lainat 200 e. Pärjäämmeköhän?

ap

Vierailija
12/12 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut hakemuksia ja pytänyt vaihtoa, mutta tarjolla on ollut eioota. Mitä luulette, kannattaako mun ottaa tavallinen pk-paikka vastaan (olisi jo tarjolla) ja pyytää työnantajalta päivätyötä? Silloin voisin mennä nyt elokuussa töihin. Nettopalkka olisi silloin 1560 e, elarit 275 e ja lapsilisät 303 e, asumistuki 90 e. Tästä pois vuokra 1074 e, lainat 200 e. Pärjäämmeköhän? ap

Musta sun kannattaa mennä sinne sossuun nyt kumminkin, ehkä heidän painostuksestaan pääsisit eteenpäin siellä kaupungin asuntojonossa. Kaupungilla on ihan kivojakin kämppiä, ei ne kaikki ole ongelmataloja.

Saton yms. kämpät on vihoviimesiä, halvemmaksi asumiskulut tulisivat oman ostamisella kuin jollain Saton kämpällä.

sama aikaisempi numeroton