Siivoaako lapsesi kaverit lapsenne kanssa?
Mua ottaa päähän kun yksi kaveri aina liukenee hyvinki ripeästi kun olisi aika siivoilla yhteiset leikit. Olen kyllä sanonut reippaasti ennen kotiin meno aikaa, että nyt alkaa siivous, mutta häneen ei tehoa. Ei millään viitsisi kieltää koko vierailuja kun on kuitenki mukava ja lapsen hyvä kaveri muuten.
Kommentit (11)
kavereita siivoamaan:o Enhän laita omiakaan vieraita tiskaamaan kahviastioita:o Laitatteko muuten muutkin kuin lapsivieraat siivoamaan?
Meillä siivoavat talon omat asukkaat.
Lapsella on yksi kaveri, jonka luona piää siivota. Myös silloin kun olisi jo ollut kotiintuloaika.
kavereita siivoamaan:o Enhän laita omiakaan vieraita tiskaamaan kahviastioita:o Laitatteko muuten muutkin kuin lapsivieraat siivoamaan?
tässä varmaan tarkoitetaan niitä naapurin kyläluutia tai ip-kerholaisia. Vähän eri kuin kutsutut vieraat.
sehän on ihan itsestään selvää! kyllä mä ihan aikuisvieraillekin sanoisin et voisitko siivoo jos levittelis olkkarissa kamoja samalla tavalla ku lapsilla on tapana :D
en edes ymmärrä kuinka joku voi olla erimieltä! Taitaa olla just näitä jotka esim.lääkärien odotushuoneessa sotkee kaiken ja sit vaan katoaa siivoamatta.
ei tarvitse siivota leikkejä ja tuon toisen ketjun mukaan ruokaa juomaa ja välipalaa pitää tarjota? Ei kiitos. Tunti sitten käännytin pari tällaista "ei toivottua vierasta" ovelta. Ei meinannut millään mennä perille, ettei meille voi
tulla.
mä vien kylässä käyttämäni tavarat paikoilleen tai ainakin oikeaan suuntaan, esim kahvikupin koneeseen tai ainakin tiskipöydälle. Tuskin kaverin niitä leluja tarvii pesemään ruveta, mutta kunhan päätyisivät sinne mistä on otettukin.
Meillä sitäpaitsi siivotaan yleensä vasta illalla, jos on lapsia yökylässä niin sitten siivoavat omien lasten kanssa mutta ei esim. lasten kaverit mitään siivoile enkä sellaista vaadikaan.
tässä varmaan tarkoitetaan niitä naapurin kyläluutia tai ip-kerholaisia. Vähän eri kuin kutsutut vieraat.
esim lääkärin odotushuoneessa siivotaan, mutta se on eri asia. Ei meillä kyllä vieraat edes saa aikaan sellasta sotkua kuin oma nuorimmainen jonka käsialaa on 90 prosenttia sotkusta. Muut 6 perheenjäsentä ei yllä lähelläkään tuon yhden pyörremyrskyn aikaansaannoksia.
t. 4 ja 11
Entäs jos menet hyvissä ajoin ilmoittamaan että nyt on aika siivota leikit että ehditte vielä juoda mehut ennen X.n kotiin lähtöä? Ja olet siinä paikan päällä katsomassa, että siivottua tulee.