Ärsyttääkö muita suomijunttien "etelänreissut"?
Argh! Taas yksi keskustelu menossa siitä, mitä tehdä "etelän" matkalla. Eteläksi luetaan kaikki lämpimät kohteet, vaikka olisikin maantieteellisesti idässä tai lännessä. Onko todella pakko antaa itsestä niin juntti kuva, ettei pysty sanomaan kohteen nimeä? Kertoo kyllä todella hyvin, että mistään kulttuurireissuista ei ole kyse, vaan mennään grillaamaan itseänsä rannalle eikä muita aktiviteettejä tarvita eikä niistä olla kiinnostuneita. Toisaalta jos kohteet on luokkaa Kanarian saaret, mitä muuta sitä voisi odottaakaan...
Kommentit (19)
tapanani elää omaa elämääni ja antaa muiden elää omaansa parhaaksi katsomallaan tavalla.
no toiset kato tekee töitä, ja varmaan haluaa vaan olla ja levätä, ei täällä suomessa aurinkoa näe =D me mennään Mallorcalle, ja otetaan joku reissu jotta olisi lapsella kivaa =DD tosi juntteja kun ollaan =D
mua ärsyttää nää "me ei käydä pakettimatkoilla" itseään korostavat
maailmaan mahtuu omatoimimatkaajia ja valmismatkalaisia.
ne on possuja melkein kohteessa kuin kohteessa
Mua ei niinkään häirise teidän kohteet tai matkatyylit vaan se, että kaikki kohteita kutsutaan "eteläksi". Kyllä meitä matkailualan ammattilaisia naurattaa, kun paljastatte junttiutenne näin. Alkakaa siis jooko puhua kohteista niiden nimillä, kun nyt taas tulevia pakettimatkoja varaatte...
Minäkin itse käytän välillä ilmaisua "mennään etelään" ja tarkoitan tällä nimenomaan sitä, että ollaan menossa rantalomalle lämpimään ilman sen suurempia suunnitelmia. Sitten on taas toisia matkoja, joissa kohteella on suurempi merkitys ja niistä myös puhutaan kohteen nimellä.
kyllä varmasti 99% lomakohteista on Suomesta etelään. Vaikka olisivatkin sen lisäksi meistä itään tai länteen.
t. Saaristolaivuri
Minusta se on vain yleisilmaus rantalomalle.
ne ihmiset, jotka menee vuodesta toiseen samaan kohteeseen, aina samaan hotelliin, aina samaan suomalaiseen karaokeen. Kaikki muut paikat on syvältä, ei niihin voi mennä...
kyllä varmasti 99% lomakohteista on Suomesta etelään. Vaikka olisivatkin sen lisäksi meistä itään tai länteen. t. Saaristolaivuri
enkä ole kyllä kenenkään kuullut puhuvan esim tallinnasta tai keskieuroopan kohteista etelänä, eli kyllä nuo kohteet ovat oikeasti reilusti etelässä.
Sanoisiko ap nyt mikä on yksikin tällainen lämmin lomakohde joka ei olisi Suomesta merkittävästi etelässä?
Etkö tosiaan tiennyt että juntteutta ja huonoa käytöstä on arvotella muita ja sanoa asioita muista mitkä eivät sinulle kuulu. Teit kyllä kirjotuksessasi itsestäsi Todellisen kateellisen ja elämään kyllästyneen Aidon "suomijuntin". Onnittelut siitä, heh :)
just pakettimatkan rantakohteeseen. Mua ei sinänsä mikään lomamuoto ärsytä, mulle sopii kaikki. Just tulin kulttuuripainotteiselta kaupunkimatkalta, siitä osa oli opintomatkaa. Väsymys painaa ja jalat on hyytelöä. Seuraava matka on samaan kohteeseen ( ei tosin "etelään") kuten varmaan 10 kertaa aiemmin. Mitä vikaa on siinä, että menee samaan kylään, käy samassa pubissa ja samassa kaupassa? Tai menee samoille biitseille kävelemään, uimaan vuodesta toiseen? Ja ihan mielelläni lähtisin taas ihan löhölomallekin etelään.
elämää!
Kaivetaan kartta esille ja kerrotaan lähdemmekö kohti itää, kaakkoa, etelää, lounasta, länttä.
Koillinen, luode ja pohjoinen tuskin menee kategoriaan "etelänreissu"
Vai tarvitsisiko aloittaja koordinaatit, nekin saa helposti kartalta poimittua, jottei hän ahdistuisi matalaotsaisena mitättömistä asioista?
Eiköhän kerrota tästä lähtien koordinaatit kun puhutaan matkakohteista.
Kylläpä mua nyt pelottaa kun ihan matkailualan ammattilaiset nauraa mun junttiudelle. Voi jumpe!
naurattaa vain. Pyrin olemaan hiljaa...
Eikähän tuo Oppaat-ohjelma (vai mikä sen nimi oli) kertonut aika paljon.
suurin osa suomesta suuntautuvista matkoista suuntautuu etelää kohti, vaikka sitten lopullinen määränpää olisi luonaassa. Sanalla "etelän loma" on suomen kielessä melko selkeä merkitys, se tarkoittaa Suomesta etelään suuntautuvia matkoja ja nimenomaan rantalomia. Aika jännä jos matkailualan ihminen ei tätä tiedä.
Kun ihminen tulee varaamaan matkaa, oleellisinta on varmasti alkuun selvittää, haluaako asiakas, etelän lomaa, kaupunkilomaa tai vaikkapa hiihtomatkaa. Ja loman tarkentuessa sitten voi tehdä tarkentavia kysymyksiä maasta ja kohteesta.
Teillä ei ilmeisesti kauheasti vaadita koulutusta ja tietoa tuohon hommaan?
Jokainen matkailee tyylillään.