Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikot 19 ja 20

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisyönä oli sitten kaksi vähän kivuliaampaa supistusta, koko selkää poltti. Soitin eilen neuvolaan ja terkkari sanoi, että jos vielä supistelee samalla tavalla niin ottaa mut käymään lääkärille. Eilen päivällä tuli yks supistus, mutta ei enää viime yönä. Toivottavasti nyt meni ohi näin, eikä supistelisi vastaavanlaisesti vielä vähään aikaan. Terkkari sanoi, että tällaisissa tilanteissa voi aika herkästi ottaa yhteyttä ja päästä lääkärintarkastukseen. Kun se viimeinen lääkäri on mulla vasta 2-3 viikon päästä.

Muakin on mietityttänyt synnytys ja vauvan tuleminen kotiin. Haluisin saada kaiken jo valmiiksi, mutta tilaamastamme hoitopöydästä ei vielä ole kuulunut mitään. Sitä odottelen sen vuoksi, että saan sinne laatikoihin suoraan laitettua pestyt puhtaat vauvanvaatteet, kun meidän kaappeihin ei mahdu.

Onko muilla kokemuksia koiran totuttamisesta vauvaan? Tai mitä muut esikoista odottavat koiranomistajat ajattelevat asiasta? Mua hieman jännittää se, miten meidän yliaktiivinen, hellyydenkipeä narttukoira ottaa vauvan vastaan.

Fanni 33+1

Vierailija
42/46 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen synnytin talvella ja rintoja kehoitettiin ylisuojelemaan kylmältä, ettei tule rintatulehdusta. Jostain netistä luin tänään, että edes jääkaapin edessä ei kannata olla pienissä vaatteissa. Onko tälläistä vaaraa kesällä? Ja kuinka kauan tuota rintojen suojelua pitää jatkaa?

Samasta keskustelusta bongasin, että alapään tikkejen "hoitoon" kannattaa käyttää suihkutettavaa desinfiointi ainetta (sitä joka ei kirvele), enpä ole ennen kuullutkaan, en tiedä onko tuossa itua. Onko joku käyttänyt?

Mua kiinnostaa kestoilu kovasti ja olis mukava ite oppia tekeen kestoja, onko vinkkejä mistä lähteä liikkeelle? Jonkun verran oon ostanut erilaisia kestoja, jotta niitä voi sitten kokeilla. Viimeksi etsin "kissojen ja koirien kanssa" kestoille sopivaa pesuainetta, mutta en muista mitä se on. Muistaako kukaan? Siinä piti olla vain vähän saippuaa ja jotain muuta ainetta. Netti kyllä kertoo mitä siinä ei saa olla, mutta merkkejä en helposti löytänyt.

(.) Eilen neuvola. Painoa tullut 150g/vk, kun jo monta edellistä viikkoa 600-800g/vk. SF mitta rv 25+5 oli 27cm, 29+5 ja 32+0 oli 29cm. Mies vähän huolestui tuosta kasvun pysähtymisestä, mutta mä en vielä osannut. Eilen laitettiin vaatekaappeja uuteen kuntoon, laitettiin yhteen kaappiin kaksi vaatetankoa päällekäin yhden tangon tilalle ja vauvan huoneeseen viriteltiin säilytyslaatikoita kaappeihin. Mitään en vielä ole pessyt valmiiksi.

Enkelinäiti 32+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi supistukset alkoi vasta silloin kun lähdettin sairaalaan, joten ei ollut mitään epävarmuutta. Nyt supistelee päivittäin ja joskus kipeästikin. Mistä ihmeestä sen tietää, koska ne supistukset on niin pahoja, että ne kypsyttää kohdunsuuta liikaa ja pitäisi rauhottaa menoa? Sisätutkimus on tehty viimeksi viikolla 25+. Ekassa raskaudessa mentiin sairaalaan klo 2.30 ja kohdunsuu oli kiinni, aamulla klo 7 se oli itsekseen avautunut jo 5cm ilman mitään temppuja. Kyllähän se vähän sattui, mutta yllätys oli että se oli noin itsekseen auennut.

Vierailija
44/46 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelinäiti: Mulle neuvolan terkkari sanoi, että jos kivuliaita supistuksia tulee päivittäin muutamia niin sillon pitää lähteä tarkistamaan asia. Mulla ei ole tänään enää supistellut niin, mutta jos vielä supistuksia tulee niin kyllä mä lääkärille menen käymään. Eli uskoisin, että jos esim. viikossa tulee yksi kivulias supistus niin ei vielä tarvitse lähteä tarkistuttamaan.

Vierailija
45/46 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin siis sen 50 pvää ennen laskettua aikaa lomalle. Muuttoruljanssi täällä on käynnissä. Melkonen homma.. Turvaistuimesta tehtiin eilen kaupat. Vaunujen väriä ei vielä osattu päättää. Mitään muita hankintoja ei oikeestaan oo vielä tehty vaatteitten lisäks. Melko jännäähän tää on kun ei voi tietää onko näitä viikkoja jäljellä vielä 9 vai enää 5?? Helteet ei oo kyllä meikäläistä vielä haitannu. Kohtalaisesti oon saanu nukuttuakin. Hupaisinta on sängystä nousu joka ei enää onnistu suoraan vaan ensin on käännyttävä kyljelleen ja siitä auttaa itsensä ylös niin kuin mikäkin mummo :D Kohta tarvitaan varmaan joku nousutuki sänkyyn ;) Lenkillä vielä oon sitkeesti yrittäny käydä vaikka se melko hidasta ja hengästyttävää onkin ja alavtsaa kiristää jos yrittää mennä yhtään kovempaa. Pyöräily sen sijaan sujuu paljon paremmin.

Jalat oli alkuviikosta turvonnu ihan muodottomiks ja oli pakko käydä ostamassa Crocsit. Nyt yhtäkkiä nilkasta on taas luut erotettavissa ja paino laskenu kilon. En tiä mistä johtuu. Kai ens vkolla taas paino pompsahtaa kun on neuvola.. Jäätelö, suklaa ja salmiakki maistuu vähän turhan hyvin.

-raksu- ja raimoeetwartti 31+6

Vierailija
46/46 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keskiviikkona sitten aloin pesemään vauvan vaatteita ja vaunujen ja turvakaukalon kankaita. Supistelujen ja jatkuvan kutinan vuoksi sitten lähdin torstaina käymään äitiyspolilla. Eka olin 20 min. KTG-käyrässä. Pikku-Heppu riehui masussa tosi paljon. Sykkeet olivat koko ajan 170-180. Supistuksia ei käyrälle piirtynyt. Lääkärintarkastuksessa selvisi, että kohdunsuu on kiinni ja kohdunkaulaakin on jäljellä aika paljon. Ultran mukaan vauveli on raivotilassa. Kaikki on siis ihan ok. Lääkäri suositteli välttämään nyt kaikkea, mikä aiheuttaa supistuksia. Lopuksi vielä otettiin uudelleen KTG-käyrää ja tällä kertaa Heppu olikin rauhallisemmalla tuulella, sykkeet oli 140-160. Synnytystapa-arvioonkin sain jo ajan ja se on 7.6.

Kutinaan lääkäri kirjoitti Ataraxia. Sappihappoarvot eivät vielä olleet valmiit, mutta maksa-arvo oli koholla. Sain jo reseptin lääkkeestä, joka hillitsee noita sappihappoja ja siten auttaa myös kutinaan. On kyllä tosi rasittavaa, kun jalkapohjia ja ihoa kutisee koko ajan.

Esikoista odottaessa neuloin pienen, kevyen peiton, vaikka olenkin ihan tumpelo käsitöissä. Ja nytkin mulla odottaa tuossa muutama kerä lankaa, jos neulois tälle pikkuiselle myös oman pienen peiton.

Tätä raskautta on tosiaan varjostanut anopin huono kunto. Välillä on huono omatunto, kun ei ehdi yhtään nauttia ja iloita tästä raskaudesta. Anoppi on nyt ollut teho-osastolla. Tilanne on vakava, mutta tällä hetkellä vakaa. Päivä kerrallaan mennään eteenpäin. Voi kun hän toipuisi ja tapaisi vielä tämän seitsemännen lapsenlapsensa. Esikoisen odotusta varjosti koko ajan pelko lapsen menetyksestä ja tätä raskautta sitten varjostaa tuo anopin tilanne.

Raksulle tsemppiä muuttopuuhiin! Keskity sinä vaan sitten työnjohdollisiin hommiin ja anna muiden kantaa painavat tavarat yms.

Jännää aikaahan tää alkaa olla meillä heinäkuisilla, kun alkaa noita viikkoja olemaan jo kasassa aika paljon. Mullekin lääkäri sanoi, ettei enää viikon 34 jälkeen synnytystä yritetä estellä, jos on jo alkamassa. Tokihan vauva on ennenaikainen. Eli heinäkuisia vauvauutisia voi alkaa tulla milloin vain… Kuinkahan Asteri ja vauveli voi??

T. Sanjuska + Pikku-Heppu rv 34+3