Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö töihin jos on pientä lämpöä (37,2 tms), ääni käheä, kurkku kipeä jne?

Vierailija
09.05.2010 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka ette mene noilla oireilla töihin, kuinka paljon sairauspoissaoloja teillä on vaikkapa vuodessa keskimäärin? Mulla on kolme lasta ja lähes koko ajan joku perheestä on flunssassa, niinpä minullakin on pientä flunssaa varmaan 10-15 kertaa vuodessa. Ei olisi mitenkään mahdollista että kävisin töissä vain jos oloni olisi aivan priimaa; en nimittäin kävisi siellä juuri ollenkaan.

Vierailija
2/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ei olisi pientä lämpöä, vaan aivan normaali lämpö, ääni saattaa välillä olla käheä ja kurkkukin kipeä, jos vaikka kylmää ilmaa hengittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka ette mene noilla oireilla töihin, kuinka paljon sairauspoissaoloja teillä on vaikkapa vuodessa keskimäärin? Mulla on kolme lasta ja lähes koko ajan joku perheestä on flunssassa, niinpä minullakin on pientä flunssaa varmaan 10-15 kertaa vuodessa. Ei olisi mitenkään mahdollista että kävisin töissä vain jos oloni olisi aivan priimaa; en nimittäin kävisi siellä juuri ollenkaan.

Vierailija
4/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi liian suuri vaiva perua itse kaikkia asiakkaat ja siirtää ajat itse johonkin täpötäydessä kalenterissa. Töiden peruminen ei todellakaan ole mikään helppo homma ja vaikuttaa monen muunkin ihmisen elämään.

Vierailija
5/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne taudit leviävät, kun ei malteta levätä muutamaa päivää, vaan kerätään urheuspisteitä ja tartutetaan samalla koko konttori.

Vierailija
6/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sellaista työtä että mieluummin menen hieman kipeänä, kuin järjestelen niitä poissaolojen takia tulleita rästitöitä. Työskentelen melko itsenäisesti, minulla käy n.5 asiakasta päivässä ja jos olen poi, ne kaikki asiakkaat täytyy mahduttaa sitten myöhemmin aikatauluihin.

Vierailija
7/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suositus, että töihin ei tulla räkäisenä ym. muita tartuttamaan.

Kun iso joukko ihmisiä työskentelee ahtaissa tiloissa, niin yksi köhijä tartuttaa äkkiä muutaman muun jne. Pystymme tosin tekemään osan töistä etänä - puhelimitse ja nettiyhteyden kautta, joten flunssapäivä ei ole automaattisesti sairaslomapäivä. Kannettava tietokone kun kulkee päivittäin mukana kotiin.

Vierailija
8/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opiskelija ja freelancer. Eli sellasta asiaa kun sairasloma ei ole olemassa. Sovitut työkeikat perun vaan jos oon niin kipeä, etten kehtaa mennä muita tartuttamaan. Riippuu siis tilanteesta.

Yliopistolla kyllä menen tentteihin ja muuhun pakolliseen kipeenäkin. voipi olla, että opinnot viivästyy jos on poissa jonkun tietyn homman.

Oon kyllä siinä mielessä aina ollu itsekäs, että en kovin helpolla jää kotiin. Kaupassa, virastoissa ja julkisissa kulkuneuvoissa kuljen taudissa kuin taudissa, jos vaan pääsen sängystä ylös.

Vierailija
9/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin jos pystyn. Hyvin usein olen siellä kurkku kipeänä ja joskus jopa ääni menneenä. Kynnys jäädä kotiin on korkea.

Olen itseltäni mitannut lämmön viimeksi varmaan 10 vuotta sitten.

Jos en pysy pystyssä niin en mene.

Vierailija
10/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen työkunnossa, niin menen. Kuumetta en itseltäni edes mittaa, eli kurkkukipu ja ääni käheä -> voin mennä töihin, jos tunnen jaksavani.

Vierailija
11/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riski jälkitaudeille on ihan kohtalainen jos tuossa kunnossa rehkii.

Flunssassa olen töissä kyllä ollut joskus, mutta itselläni jos on tuonkin verran lämpöä niin on niin väsynyt olo etten jaksa kunnolla, siihen vielä noi kurkkujutut päälle yms, niin olen kyllä petikuntoinen.

Vierailija
12/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käheyden takia en jäisi kotiin. Kuumetta jos olisi paljon, niin se varmaan tuntuisi olossakin, jolloin jäisin kotiin. Mittaan kuumeen tosi harvoin, eikä kuumetta kyllä olekaan kuin ehkä joka kolmas vuosi.

Vierailija
13/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on ees ton verran lämpöö, oon aivan raato. Mulle harvoin nousee lämpö.

Vierailija
14/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmoraali on monella hyvin alhainen.

Ihmettelen ihmisiä, jotka jäävät kotiin heti kun nenä vähän vuotaa. Ja mittaavat lämpöään neuroottisesti.

Ärsyttää suorastaan.

"flunssassa olen töissä kyllä ollut joskus" -huh...

Vierailija
15/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkoputkentulehduksessa. Kuumetta ei ollut kuin yhtenä yönä vähän.

Vierailija
16/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkihievereissään. Sellaisessa kunnossa, että kukaan lapseton/aikuisten lasten vanhempi ei sellaisessa kunnossa töihin menisi. Ehkä se on huonoa omaatuntoa lasten sairasteluista ja yritetään kuitata ne sillä ettei omien sairauksien vuoksi olla poissa?

Joka tapauksessa aivan järkyttävää katseltavaa. Jos on kipeä, niin oikea paikka on silloin koti ja sänky, ei töissä köhimässä puolikuntoisena! Kyllä omankin terveyden saa pistää työn edelle, sentään.

Vierailija
17/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkihievereissään. Sellaisessa kunnossa, että kukaan lapseton/aikuisten lasten vanhempi ei sellaisessa kunnossa töihin menisi. Ehkä se on huonoa omaatuntoa lasten sairasteluista ja yritetään kuitata ne sillä ettei omien sairauksien vuoksi olla poissa?

Joka tapauksessa aivan järkyttävää katseltavaa. Jos on kipeä, niin oikea paikka on silloin koti ja sänky, ei töissä köhimässä puolikuntoisena! Kyllä omankin terveyden saa pistää työn edelle, sentään.

ja lue säkin tuo ap:n aloitus ajatuksella; jos tuo on sinusta "henkihieveri" niin heikossapa on henkesi...

Vierailija
18/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen oppinut kantapään kautta että jälkitaudit voivat olla hyvinkin hankalia ja siksi taudit on hoidettava kunnolla.

Kerran minulla halvaantui toinen käsi sen jälkeen kun olin lumipyryssä kävellyt puolen tunnin matkan töihin. Oli semmoinen olo, että taitaa olla flunssa tulossa, niinhän se tulikin .. seuraavalla viikolla ei käsi toiminut .. ei olis kannattanut kävellä. Tuli 3 kuukauden sairasloma :(.

Toisella kerralla, kun en malttanut levätä kunnolla flunssaa pois meni jalat alta. 3 kk sairasloma siitäkin seurasi :(

Nykyään haenkin heti sairaslomaa kun flunssa iskee ja lepään kunnes olen täysin parantunut. Mieluummin olen sairaslomalla 3-5 päivää kuin 3 kuukautta.

Vierailija
19/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on pientä flunssaa, mutta jos lämpö nousee, en mene sillä saan kuumetta todella harvoin.

Vierailija
20/28 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitivirheiden riski on suurempi sairaana, puhumattakaan siitä että tartuttaa vielä potilaat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän