Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö onko muita hyviä koirapalstoja kuin apula?

Vierailija
09.05.2010 |

Siis josta voisi löytyä meille oma koira. Apulaa seuraan jatkuvasti, mutta tuntuu että sitä sopivaa koiraa ei löydy, tai joskus jopa koko homma on kuulostanut todella epäilyttävältä (myyjä halunnut rahat etukäteen).

Etsin suht. pienikokoista (ei kuitenkaan chihuahuan kokoista) koiraa, saa olla sekarotuinen, iällä ei väliä, täytyy tulla lasten kanssa toimeen.

Mistä muualta kuin apulasta voisin tuota koiraa etsiä? Virosta tai muuten ulkomailta en halua, kotimaassakin varmasti on tuollainen koira kodittomana?

Laadin jossain vaiheessa oman ilmoituksen tuonne apulaan, ensin ajattelin kuitenkin selata muitakin palstoja. Pentutehtailijoita en halua rikastuttaa.

Linkkivinkkejä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä löytänyt oman koiran juurikin tuolta lemmikkipalstan apulasta, mutta totta on että siellä saa jonkun aikaa odottaa ja tutkailla sopivaa.

Sitten ihan kaikki nuo keltaisetpörssit etc. on kans ihan hyviä paikkoja kattoa!

Vierailija
2/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt ensin minkälaisen ja mihin tarkoitukseen koiran haluat. Seurakoiran, harrastuskoiran, vai minkä? Sitte alat miettiä sitä rotua, mistä rodusta sopiva yksilö löytyisikään. Sen jälkeen otat yhteyttä kasvattajiin, niihin rehellisiin ja luotettaviin, pitkän linjan kasvattajiin.. Heillä usein myös aikuisia kodinvaihtajia tai sijoitukseen tarjottavia koiria.

Apulat ym. on pentutehtailijoiden paratiiseja!

(käy läpi toki myös eläinsuojeluyhdistykset!)

Vierailija
4/10 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä nyt enää ajatellut alkaa aktiivisesti harrastaa mitään. Siksi rodulla ei ole väliä, sopii siis sekarotuinenkin.

Eläinsuojeluyhdistyksillä on aina vain isokokoisia koiria, en ole ainakaan nähnyt pieniä. Meillä on aina ollut isoja koiria ja nyt haluaisin pienemmän, ehkäpä staffin kokoluokkaa mutta ei sekään ole kovin tarkka.

Vierailija
5/10 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse ensin rotu kohdasta "rodut". Vasemmalle aukeaa sitten valikot kasvattajista ja pentuilmoitukset.

Vierailija
6/10 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähinnä etsin nyt koditonta aikuista koiraa.

Mutta kiitos vinkistä, käyn katsomassa tuon palstan muuten!

Vierailija
7/10 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi

Sieltä ainakin löysimme oman koiramme ja emme kadu kauppoja.

Vierailija
8/10 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut monta vanhaa kodinvaihtajakoiraa, nytkin yksi vanhus. Kaikki olen löytänyt netistä googlaamalla esim: koira kotia vailla, aikuiset kotimaiset koirat, kodinvaihtajakoirat, koira etsii kotia... jne. käytä mielikuvitusta. Olen oppinut, ettei kannata luottaa, jos sanotaan koiran olevan terve. Kannattaa käydä katsomassa, onko koiralla ihottumaa korvissa, tassuissa masussa, pystyykö koira istumaan normaalisti suorassa jalkojen päällä, vuotavatko silmät, antaako katsoa tassut, korvat jne.  Usein koirista luovutaan vaikean allergian,  pahanlonkkavian ja käytöshäiriön tms. vuoksi ja valehdellaan koira terveeksi.

Vierailija
9/10 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettimarkkina ainakin täynnä näitä viron tuonti pentuja joilla taattu parvo tai sitten pentutehtailijoiden koiria.. (rokotus tiedot en helppo väärentää passiin) itse näitä ilmoituksia joutunut ilmiantamaan monet kerrat!!

Apulan kautta olen löytänyt molemmat koirani. Tosin eka oli semmoinen kun otin myyjään yhteyttä oli hän luvannut koiran minulle, parin vkn sisään näin saman ilmoituksen koirasta eli olikin myynyt muualle mutta perheen toinen koira ei hyväksynyt pentua (5kk) ja silloin sain koiran meille ostettua kun hain pennun helsingistä tältä naiselta joka pennun oli ostanut. Myyjä oli valehdellyt mennen tullen koiran olevan sisäsiisti ja rauhallinen yms.. Noh pentu ei todellakaan ollut sisäsiisti oppi vasta vuoden ikäisenä sisäsiistiksi +oli hällä muutama ongelma, jotka kuitenkin saatiin korjattua kun koulutettiin koira ja eli meillä 11v.

Alkuperäinen Myyjä oli kuitenkin todella outo ja ihme huijari. Pyysin mm kuvia sisaruksista niin oli kuulema lopetettu kun olivat niin vilkkaita (rotu husky, ja nehän ovat AKTIIVISIA koiria)

En silti kadu hetkeäkään että koira ostettiin koira sai elää meillä hyvän elämän aktiivisessa ja rakastavassa perheessä. <3

Toinen (nykyinen) koira tuli myös siinä about 5kk ikäisenä, nuorelta opiskelijalta jolla ei ollut aikaa 2 koiralle. Hän oli hyvin asiallinen Myyjä, ollaan edelleen tekemisissä ja kerron hänelle koiran kuulumisia aina sillon tällöin, lähettelen hänelle kuvia yms..

Itku silmässä myi koiran meille, kun rakasti koiraa yli kaiken mutta halusi ajatella koiran hyvinvointia. On kuitenkin onnellinen että koira meille tuli kun sai hyvän kodin eikä lähtenyt esim egon jatkeeksi (vähän semmoisia rotuja koirassa että olisi hyvin voinut päätyä väärään kotiin)

Eli on apulassakin hyviä koiria, mutta todella paljon myös näitä huijareita.

Tai sitten myydään koiria joilla ei mitään rokotuksia /papruja saatavilla.

Eli tyyliin 3v koira joka ei ikinä ole käynytkään eläinlääkärissä..

Mikä on todella väärin, kyllä jokainen koira tulee rokottaa ja hoitaa asiallisesti, jos ei siihen kykene ei kannate koiraa hommata alunperinkään.

Vierailija
10/10 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on useampi ryhmä missä etsitään uutta kotia koiralle. Esim. Kodinvaihtajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän