Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloinkohan saa olla äitienpäivänä itse "se äiti"?

Vierailija
09.05.2010 |

Anoppi ja äitini ovat äitienpäivänä niitä äitejä, joita tarvii juhlia. Molempien luokse on ehdittävä kylään. Toiselle leivottava, molemmille ostettava lahjat jne. Heiltä ei saa mitään. No, toisessa paikassa sentään Digestive-keksejä löytyy.

Milloin on minun vuoroni olla se juhlittava äiti? Tietenkin omat lapseni aamulla antoivat kortit, joista olen iloinen kyllä. Mutta siitä sitten alkaa kova kiire koko päiväksi.

Ja jos ihmettelette, niin nyt on lapsilla lounastauko, syövät minun tekemää ruokaa tuossa ennen mummolaan lähtöä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se se vasta surullinen äitienpäivä onkin..

Vierailija
2/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten totta ihmeessä siinä kuuluu juhlia kaikkia äitejä ja isoäitejä ja vielä lisäksi henkisiä äitejä ja mentoreitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurise lisää!

Vierailija
4/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini kuoli 3,5 vuotta sitten. Toivoisin kyllä kovin paljon että voisin käydä häntä muistamassa.

Vierailija
5/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoronsa olisi äitienpäivänä saada levätä ja nauttia siitä että muut järjestävät. Tällä hetkellä hän ilmeisesti on se jonka työ on pitää äitienpäivän rattaat pyörimässä jotta edellisen sukupolven äidit tulee juhlittua kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.

miksi ptiäisi olle yksi tietty "se äiti"? Sehän on äitiEN päivä, monikossa joten totta ihmeessä siinä kuuluu juhlia kaikkia äitejä ja isoäitejä ja vielä lisäksi henkisiä äitejä ja mentoreitakin.

Vierailija
6/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme pakottaa aikuisen ihmisen juhlapäivänä ravaamaan paikasta toiseen? Olet itsekin äiti ja sinulla on oma perhe, totta kai saat nauttia äitienpäivästä rauhassa kotona oman perheen kesken. Itse olet anopin ja äiti siihen totuttanut että ravaatte heillä kylässä, voittehan pyytää heidät vaikka teille kakkukahveille, jonka mies kattaa pöytään.

Vierailija
7/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin päättää itse, millaisen äitienpäivän viettää. On älytöntä myöhemmin narista siitä, että päivä kului epämieluisissa aktiviteeteissa, jos itse on vaan myötäillyt ja mennyt mukana.

Vierailija
8/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ole ikinä ollut moista ongelmaa kun mummot asuvat 200-250 km päässä :) Puhelisoitto riittää, joskus ollaan oltu mummolassa äitienpäivän aikaan mutta useimmiten kotona rauhassa.

Vierailija
9/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kuningatar äitienpäivänä.

Se on vain valintakysymys.

Mummot mummoilkoon suosikkisukulaistensa kanssa.

Vierailija
10/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kuningatar äitienpäivänä.

Se on vain valintakysymys.

Mummot mummoilkoon suosikkisukulaistensa kanssa.

Täällä toinen! Täällä vietetään mun toista äitienpäivää ja sanoin miehelle etukäteen, että toivon että ollaan koko päivä omalla porukalla kotona ja vietetään laatuaikaa rauhassa. Sanoin myös suoraan pari lahjatoivetta, ja pyysin miestä hakemaan konditoriasta kakun. Äitienpäivä on mulle tärkeämpi päivä kuin esim syntymäpäivä, ja halusin tehdä sen miehelle jo tässä vaiheessa selväksi, niin säästytään tulevinakin vuosina turhilta mielipahoilta. Mies oli onneksi samoilla linjoilla. Huomenna mennään sitten töiden jälkeen kukkien kanssa mummolaan.

Vierailija
11/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jo vietiin kukkaset ja lasten tekemät kortit toiselle mummolle. Anopille saapi mies itse soittaa, kortit ny myöhästyy kun unohdin postittaa. Välimatkaa on 250km, niin todellakaan ei lähdetä käymään. Sitäpaitsi mieskin on sitä mieltä, että mulla on oikeus viettää omaa äitienpäivää ihan rauhassa.

Vierailija
12/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni äiti sai lapsensa sen verran iäkkäänä, että sukupolvivastuu kääntyi jo pian tutustumisemme jälkeen. Eli minä järjestän kaikki mahdolliset juhlat, joissa anoppi on kunniavieraana. Meillä siis juhlitaan anoppia äitienpäivänäkin. Helppoahan se olisi, jos saisi vain kakun viedä mennessään. Nyt valmistan kolme ruokalajia koko porukalle, tietenkin.

En usko, että kohdalleni ikinä osuu tuo itse juhlinnan kohteena oleminen äitienpäivänä. Kun anopista aika jättää, äitienpäivän juhliminen melko varmasti lopetetaan siihen.

Vierailija
13/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä ei enää ole tuollaisia äitienpäiviä, että voitais käydä mummoloissa ja juhlia kaikkia äitejä. Asutaan niin kaukana mummoista nykyään. Ennen mekin kierrettiin äitienpäivänä isoäidit ja niiden äidit, kaikki ketkä elossa oli. Musta se oli just kiva tapa viettää äitienpäivää.

Vierailija
14/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun veljeni tuli ilman vaimoaan äitini luo lasten kanssa. Äitini oli todella loukkaantunut ja kaikkien juhlamieli meni pilalle. Kaikki miettivät onko ero tulossa. Lapset olivat nolona ja mies vaisuna. Ihanaa olla itsekäs, eikö vain?

Vierailija
15/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on ihana ja fiksu, ja antaa tyttäriensä ja miniöidensä viettää äitienpäivää omien perheidensä kanssa. Oma äitini taas vaatii kaiken joka äitienpäivä. Joskus väsyttää, kuten tänään kun olen ruokkinut veljeni perheet ja vanhempani. Olis niin kiva juhlia joskus oman perheen kanssa äitienpäivää :(

Vierailija
16/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun veljeni tuli ilman vaimoaan äitini luo lasten kanssa. Äitini oli todella loukkaantunut ja kaikkien juhlamieli meni pilalle. Kaikki miettivät onko ero tulossa. Lapset olivat nolona ja mies vaisuna. Ihanaa olla itsekäs, eikö vain?

Vierailija
17/17 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä juhlittiin mummolassa kaikki äidit yhtäaikaa, ei siinä sen kummempaa.