Mitä maksaisitte lapsenvahdille?
Heippa! Tänään minulle soitteli (lehteen lähettämäni ilmoituksen perusteella) eräs ilmeisesti yh-äiti, joka joutuu olemaan töissä koko kesän. Hän pyysi minua "katsomaan tyttönsä perään" koko kesäksi. Tyttö on 9-vuotias, ilmeisesti ihan "normaali" lapsi. Olen 17-vuotias ja työaika olisi n. 8-16, eli 8h päivä, 5 päivää viikossa. Kyseli puhelimessa palkkatoivettani, mutten oikein osannut sanoa mitään. Tähän saakka olen vahtinut paljon pienempiä lapsia keikkaluonteisesti 5 euron tuntipalkalla. Ja lapsia on näissä perheissä ollut useita.
Äiti ei itsekään osannut ehdottaa mitään palkkaa. Mitä te olisitte valmiita maksamaan hänen sijassaan? Työ on luultavasti aika kevyttä, lapsen kanssa puuhailua ja ruuan laittoa...
Olisiko 20 euroa päivä liikaa pyydetty? Aika kalliiksihan se äidille tulisi (400e/kk). Huh. Toisaalta en ole varma olisinko valmis itse tekemään 8 tunnin päivää esim. kympin palkalla.
Huomenna tapaan perheen ja pitäisi neuvotella palkasta. Mitä te sanotte, yh-äidit varsinkin??
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (13)
Tuskinpa. Pitää kysyä kuitenkin :)
mutta tarvitseeko 9-vuotias tosiaa 8h päivässä lapsenvahtia?? Ihan mielenkiinnolla kysyn, omat lapset on vielä pieniä ja itse kyllä olin aikoinaan 9-vuotiaana kesät yksikseni kotona kun vanhemmat olivat töissä. Mutta ajat varmaan muuttuu...
Mä olisin kyllä 400-500 eur/kk linjalla, mutta toisaalta yh:lle se on iso summa.
ihan siksi, että lastenhoito on työtä, oli äiti yh tai ei.
Kunnan muuten on pakko järjestää myös 9v:n päivähoito kesällä, jos lapsi muuten on yksin.
Jos sopisitte vähän lyhyemmästä ajasta, esim. tulisit siinä 10 aikaan, laittaisit lounaan ja lähtisit taas klo 14 aikaan. Silloin vois palkkakin olla pienempi, esim. 50-60 euroa viikko. Sillä saat kuitenkin pari uutta vaatetta viikossa taikka mopoon kivasti bensaa.
mutta ilmeisesti tarvitsee. Onhan tuo perheen ainoa lapsi. Varmaan pärjäisi muuten, mutta ruokaa ei olisi kukaan laittamassa lapselle, eläisi reilun kuukauden voileivillä...
Äitinsä myös varmaan haluaa, että lapsella on seuraa... En tiedä minkälainen tyttö on, mutta jos hänellä on esimerkiksi vain vähän ystäviä, niin voi aikaa tylsää tulla kun koko päivän joutuu yksin viettämään.
ap
hyvinkin pyytää sen 20euroa, on kuitenkin täys päivä olla töissä.Ei se äiti pyydä lastenvahtia(9 vuotiaalle), jos sillä ei ole vara maksaa...
että päivisin myös siivoat, silität ja peset pyykit. Tuolla hinnalla ei saa täyttä kotipalvelua.
olin 17, ja sillon minulle tarjottiin lastenhoito työtä yhdestä perheestä. 9h/päivä viitenä päivänä viikossa ja palkka 400e/kk. Palkka oli mielestäni surkea vastuuseen nähden (tosin lapsia oli kaksi). Kieltäydyin silloin kyseisestä tarjouksesta.
Kuulostaa sellaiselta hommalta tuo. Otapa selvää.
vaikuttaa tuo viisi euroa lähempänä kymppiä pitäisi saaha tunnilta (Lastenhoitajan palkka on KVTES:n mukaan 1.9.2009 alkaen 1765 euroa/kuukaudessa. Tällöin työntekijältä edellytetään alan ammatillista tutkintoa. ...)
lähempänä kymppiä pitäisi saaha tunnilta (Lastenhoitajan palkka on KVTES:n mukaan 1.9.2009 alkaen 1765 euroa/kuukaudessa.
Vähintään opettajan palkkaa kuuluu saada, kun hoidettava on kouluikäinen
nyt on kyse kesätyöläisestä, maksaako edes mitään veroja tuosta. Mä tein 20 vuotta sitten 15-vuotiaana kaupassa töitä kassalla ja palkka oli 21 markkaa tunti. Repikää siitä.
näin voisit hyvin pyytää viisikinsataa kuussa, eikä kumpikaan perheistä joutuisi konkurssiin?