Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit, kätilöt, muut! Nyt apuja!

Vierailija
08.05.2010 |

Onko normaalia jos kolmatta odottavalla on kohdun ulkosuu auki sormelle rv 12 ?

Kokeilin siis itse..

Pelottaa!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa paikkaa aina päivän mittaan ja on alimmillaan iltaisin, jolloin se on kaikista helpoin tavoittaa sormin. Mitäs jos halukkaat googlettaisivat perhesuunnittelun kotisivut.. siellä on erittäin hyvin kerrottu asiasta. Ja todellakin kohdunnapukkaa tunnustelemalla ja limaneritystä seuraamalla pystyy helposti myös määrittämään ovulaatioajankohtaa.. ei siihen mitään kalliita testejä tarvita. ;)

Vierailija
22/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emättimen pituus on noin 10cm. Ja ennen synnytyksen käynnistymistä kohdunsuu on suuntautunut taaksepäin siis selkärankaan päin. Eli kohdunsuu ei löydy emättimen pohjasta vaan taaempaa.

Ja oikeasti jos varhaisilla viikoilla olija pystyy tunnistamaan k-suunsa niin suosittelen lämmöllä lääkärikäyntiä tilanteen varmistamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummiin käytän testejä kuin ronkalilen alapäätäni vähänväliä...

Vierailija
24/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin seisoessani kohdunsuutani kokeilemaan synnytyksen jälkeisinä kuukausina. Nyt olen raskaana ja en enää yletä siihen. Ilmeisesti kohtu on noussut.

Minulle sanottiin että kohdunsuu laskeutui varsin alas ponnistaessa mutta jälkitarkastuksessa tilanne todettiin jo täysin normaaliksi. tein lantionpohjanlihaksia.

ap:lle, mene lääkäriin! saat mielenrauhan.

Vierailija
25/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minunkaan mielestäni tilannetta ei kyllä kannata ronkkia koko aikaa. seurasin vain joskus tilannetta synnytyksen jälkeen, kun siitä oli synnytyssalissa huomautettu.

Vierailija
26/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

•Kierron ei-hedelmällisessä vaiheessa, eli suurimman osan ajasta, kohdunnapukka on kova, se muistuttaa tunnusteltaessa nenänpäätä. Se sijaitsee myös suhteellisen alhaalla ja on helppo tavoittaa sormilla. Jos katsot sitä spekulan avulla, huomaat kohdunsuun olevan lähes kiinni, se on synnyttämättömillä naisilla pieni nuppineulan kokoinen piste napukan keskellä.

•Ovulaation aikoihin kohdunnapukka saattaa siirtyä ylöspäin pari-kolme senttiä ja sen löytäminen voi olla aluksi hankalaa. Kun kosket sitä, se tuntuu pehmeältä, huulten kaltaiselta. Kohdunsuu on selvästi auennut lisää, joillakin jopa niin paljon, että sormenpää menee sisälle. Emättimen seinämät tuntuvat liukkailta runsaamman liman vuoksi.

Vierailija
28/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä sinne nyt ihan helpolla ylety, mutta kun oikein venyttää niin sormenpää ylettyy..

ja kohtu on pahasti taaksepäin kallistunuy, vaikuttaako asiaan?

ap

Vierailija
29/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeesti raskauden aikana se ronkkiminen jätetään lääkärin tehtäväksi.

Vierailija
30/38 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastetaan seksiäkin :) Eihän puhdas sormi ole sen kummempi asia kuin penis. Enkä usko että kukaan ronkkii kohdunsuuta, kokeileminen on mielestäni jotain ihan muuta.

Vierailija
31/38 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä ihmisiä te jotka ette tiedä tärkeitä asioita itsestänne. Minä kyllä pidän itseni ajantasalla. Huhhuh... Kai nyt ihmiset sdksinkin aikana sormensa laittaa sisällä ja varsinkin munan.. Eikö niissä sitten oo pöpöi...=D

Vierailija
32/38 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä, kyllä mä ainakin sormella yllän kohdunsuulleni. En ole väkisin mennyt ronklaamaan, mutta pesen seksin jälkeen itseni ja siellä kyllä se kohdunnapukka tuntuu. Ei ole jäänyt multa myöskään biologian oppitunnit väliin, ja todellakin tiedän että se on juuri se kohdunsuu. Onko tässä tosiaan jotain näin omituista jos siihen itse yltää?

Vierailija
33/38 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin yltän, ehkä se asento pytyllä kun tekee alapesua on otollisempi kohdunsuun tavoittamiselle kuin kätilöiden tutkiessa selällään makaavia mammoja. Suihkussa seisten en varmaankaan yllä kohdunsuulle, luulisin. 

Ei tarvi siis olla laskeuma yms., ihme lyhytsormisia kätilöitä täällä. 

Vierailija
34/38 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin yletän tunnustelemaan kohdunsuuta. En ole ikinä ollut raskaana.

Vierailija
35/38 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika. Jos on ollut kierukka, niin lääkärikin käskee tunnustella niitä kierukan lankoja. Normaalisorminen nainen, kyllä yltää kohdunsuulle. Ja sen todellakin tunnistaa. 

Vierailija
36/38 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensiraskaudessa viikolla 17 sormelle auki, eivätkä lääkärit olleet huolissaan. Mulle oli kyllä tehty koeputkihedelmöitys, eli kohdunsuun läpi oli viety instrumentti. En tiedä vaikuttaako asiaan. Mutta soita ap ihmeessä neuvolaan ja kysy onko tarkastuksen tarvetta heidän mielestään. Muuten asia jää vaivaamaan. 

Minäkin yllän kohdunsuulleni.

Vierailija
37/38 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin tunnen kohdunsuuni ihan helposti ja todellakin erotan sen poimuista :D. Enkä ole synnyttänyt tai raskaana.

Kamalaa jos oikeesti tulis vastaan näin "asiantunteva" kätilö, joka tietäis KAIKEN sun kehosta paremmin kuin sinä.

Vierailija
38/38 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan oo koskaan ollu lääkäri huolissaan kohdunsuusta vaikka onkin ollut auki ajoissa. Kiinteä ja kiinni on ollut jonnekin 26viikolle jonka jälkeen ulkosuu auki yhdelle tai kahdelle sormelle ja rv 30 eteenpäon jo kolmelle. Pään on voinut tuntea sieltä rv 30 ja itseä on huolettanut esim. Seksi kun kohdunsuu niin alhaalla ja pitkän matkaa auki. Sisäsuu kuitenkin kiinni ollut 3 raskautta tuonne rv 30.jonka jälkeen sekin auki vähintään sormelle. Koskaan en oo sairaslomaa saanu eikä koslaan asiaa oo kommentoitu mitenkään. Tutkimuksessa rv 31 lääkäri totesi että vauva häntä kohdunsuulla kättelee.. ja vedet menikin sitte 33.

Ite oon seksiä rajottanut kun hirvittää jos tökkiikin sinne, jos sinne kolme sormeakin menee. Ja kierukka ollut 5 kertaa joten tasan tiedän että on sama paikka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi