Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammashoitaja vastailee hetken

Vierailija
08.05.2010 |

Jos joku haluaa kysyä.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos purentasuhde on ok, ja rakenne hyvä, ahtautta hoidetaan toisessa vaihduntavaiheessa, jossa takahampaat vaihtuvat, eli noin 12v iässä. Lähestkän kaikki ahtaudet, jossa purentasuhde on hyvä, eivät täytä kunnallisen oikomishoidon kriteerejä.

ap

Vierailija
22/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis kaikki maitohampaat olla tulleet? Meiän tytöltä 2v10kk puuttuu vielä ylhäältä toiset etuhampaat (keksimmäiset 2 on ja sit kulmahampaat ja sitä seuraavat, mutta ei taas sen pitemmälle). Pitäskö huolestua tai jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kielessä olevan hiivan voi hoitaa pois? Kamala maku ja haju suussa, ei auta hiivalääkkeet.

Vierailija
24/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
25/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä on voinut saada pöpöt kun ei ole saanut vanhemmilta pusuja suulle eikä käytetty samaa lusikkaa?? Onko peli jo menetetty ehjien hampaiden puolelta?

Vierailija
26/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti on kuitenkin sieni, tai vaan katetta (Kate lähtee harjaamalla). Hammaslääkäriltä muutaman kuukauden imeskelytablettikuuri, niin auttaa.

ap

Vierailija
27/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammas on kipeä ja jomottava. Hammaslääkärin mielestä siihen ei voi koskea sillä "juurihoidettu hammas on tunnoton". No tämä minun hammas ei ole ja kaksi kertaa olen käynyt lääkärissä sen takia mutta mitään sille ei tehdä. Häiritsee jo syömistäkin, mitään kovaa ei voi purra ja esim. ulkoillessa kylmä ilma vihloo sitä.

Mitä siis neuvoksi?

Vierailija
28/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli äidiltä.

Itse on olen vahtinut haukkanan lapseni suuta tartunnalta, mutta molemmilla on se silti.

Suutarin lapset jne ;)

Hyvä suuhygienia, fluori ja ateriakertojen rajoitus pitävät hampaat ehjinä, peliä ei ole menetetty, mutta tarkkana kannattaa olla!

ap

Vierailija
29/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaihdat lääkäriä. Juurihoidot ovat erittäin epävarmoja hampaan pelastamisyrityksiä, täyte voi olla vajaa tai märkää juuren kärjen ympärillä jnejne...

ap

Vierailija
30/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko rautahampaat väriltään erilaisia kuin maitohampaat ja siksi uudet näyttävät nyt kellertäviltä verrattuna niihin? Muistaakseni huomasin saman kaverin lapsella, mutta nyt 12 v, hänen hampaansa ovat kauniin valkoiset. Vai onko hammasluu nyt vain kellertävä?

Vierailija
31/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuossa viiden-kymmenenkin vuoden päästä?

Tuskin yksikään takahampaistani kestää viittä/kuutta vuotta pidempään, eikä etuhampailla voi mitään purra (purentavirhe). Implantteihin ei tule olemaan elinaikanani varaa.

Olen mietiskellyt, että nykäisen sitten kaikki pois ja hankin proteesit, eikös ne ole aika edulliset. Siltakaan ei käy, kun ei ole hampaita, mihin ne kiinnittäisi...

Vierailija
32/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanheneminen näkyy hampaiden reikiintymisalttiudessa? Tuttu yleislääkäri väitti, että on normaalia ja ikääntymisestä johtuvaa, että minun nelikymppisen aiemmin täysin ehjät hampaat (eka reikä 39-vuotiaana) ovat parissa vuodessa reikiintyneet yhä enemmän ja enemmän. Ei uusia lääkityksiä tms tai muutoksia hammashygieniassa.

Vierailija
33/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisellani on kellertävät pysyvät hampaat ja kuopuksella valkoiset, maitohampaat molemmilla valkeat.

Luonto on ne antanut ja niillä mennään :)

Tärkeämpää oon terveys kuin ulkonäkö :)

ap

Vierailija
34/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
35/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidot ovat erittäin epävarmoja hampaan pelastamisyrityksiä, täyte voi olla vajaa tai märkää juuren kärjen ympärillä jnejne...

Eikö hampaan voisi yksin tein poistaa?

Vierailija
36/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsella on alhalla 10 hammasta ja ylhäällä 7.

Vierailija
37/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIVÄT todellakaan kuulu ikääntymisprosessiin, kuin ehkä hormonaalisten yms muutoksien kautta. Mutta toisaalta: vanhat mitkä vanhat, kuten muukin kroppa.

ap

Vierailija
38/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylhäältä siis puuttu kakkoset?

Jos maitokakkoset puuttuvat, yleensä puuttuvat pysyvätkin.

Takahampaita voi vielä odotellakin.

ap

Vierailija
39/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIVÄT todellakaan kuulu ikääntymisprosessiin, kuin ehkä hormonaalisten yms muutoksien kautta. Mutta toisaalta: vanhat mitkä vanhat, kuten muukin kroppa.

ap

sattumaa tai johtuu jostain selkeästä lääketieteellisestä syystä, jota en nyt vain hiffaa?

Vierailija
40/56 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä oireileva juurihoidettu hammas on yläetuhammas, joten toivon ainakin että sitä ei tarvitsisi poistaa...

Eipä olisi varaa uuteen hampaaseen nyt, joten yritän oman hampaan säilyttää

Juurihoidot ovat erittäin epävarmoja hampaan pelastamisyrityksiä, täyte voi olla vajaa tai märkää juuren kärjen ympärillä jnejne...

Eikö hampaan voisi yksin tein poistaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme