Tää WT-jengi kävi ravintolassa syömässä.
Lapset oli mukana, nuoremmalla oli kauheen vaikeeta pysyä paikoillaan ja se menikin ravintolan lasitetulle terassille esittämään biisin:
"pillu pillu ruuvari, pillu pillu ruuvari, pillu pillu ruuvari..." Mies kävi nykäisemässä tämän 4-vuotiaan trubaduurin melko nopsaan takaisin sisäpuolelle, onneksi terassi oli tyhjä.
Tän jälkeen lapset ehdottivat, että äiti ja isä vois mennä mummolaan yöksi ja lapset hankkis itselleen hoitajan. "Liisa kulta, voisitko tulla vahtimaan meitä?" Nuorempi kyseli hennolla äänellä ja salaman nopeasti se livahti lattialle kontilleen ja huusi, että "Liisa vois haistaa samalla mun peffaa, koska multa tulee piaaaruja" ja keikutteli siinä takamustaan. Lapsi komennettiin pikaisesti takaisin istumaan, ja tuolissaan hän huokailee "voi miten kauhee nälkä mulla on" vaikka just on syönyt.
Meno jatkuu melko värikkäänä ja päätämme lähteä nopsasti pois. Vanhemman lapsen jämäpitsatkin jää pöytään pakattuna kun häivymme, pihalla nuorempi kompastuu ja kaatuu kukkapenkkiin, ja vanhempi palaa hakemaan pitsojaan vetäen näyttävät turvat ravintolan eteisessä. Pitsat sai kuulemma pidettyä vahingoittumattomana.
Kommentit (29)
Kerroin siis meidän ikiomasta perheestämme. Käymme 1-2 krt kuussa ulkona syömässä (enkä meinaa heseä, abc:tä, pizzapuljua tms.) vaan sellaista ravintolaa missä istahdetaan pöytään, valitaan listalta ruoka ja lasku tuodaan pöytään.
4-vuotiaalla ei ollut aavistustakaan, että pillu olisi jotenkin paha sana, kuvitteli sen varmasti joksikin työkaluksi. Kun 4-vuotiaalla on 10-vuotias isoveli, ei vaan kykene joka väliin puuttumaan, kun isompi kertoo pienemmälle kaikkia fiksuja juttuja joita kuullut toisilta fiksuilta.
Yleensä meidän ravintolaruokailu sujuu melko hyvin, mutta tää oli jo niin epäonnistunut reissu, että kun sain nuoremman kiskottua kukkapusikosta pystyyn, en voinut enää kuin nauraa hysteerisesti, siihen asti olinkin ollut vakavana ja tietenkin komantanut lapsia.
Sattuu sitä paremmissakin perheissä :D
Tosi tekopyhää porukkaa täällä vastailemassa. Lapset oppivat kyllä muualtakin kuin kotoa alatyylin sanoja.
Jos tuollainen meno olisi jatkuvaa, pitäisi huolestua. Ilmeisesti se ei ap:llä sitä ole.
Vauvan äitinä tuo on vasta edessä...
no rosso vastaa abc:tä
kuin hienoa ravintolaa, joten onneksi en törmää ihastuttavaan perheeseesi niissä paikoissa, joissa meidän perhe nauttii laatuaikaa...
ainakin maakunnissa huviretki on ap:n kuvaamaa keskikastia esim. rosson kanssa
Toisilla on ihan ok, että lapset huutavat p***ua ihmesten ilmoilla ja riehuvat, ihme porukkaa...
Koomistahan toi jo on ollut tavallaan jos on ensimmäinen kerta ollut kun kaikki on voinut mennä noin pieleen lasten kohdalta.
Toisaalta sitten ihmettelen sitä että miksi 10-vuotias opettaa pienemmälle tollaisia? Meillä on 3 lasta ja kotona tai yleisillä paikoilla ei kyllä huutele pillua tai muuta vastavaa, selän takana voi ehkä jotain tapahtua, mutta niistä mä en tiedä, toivon että osaisi käyttäytyä. Toki lapset oppii noita kavereilta, mutta silti..Ymmärrän että nelivuotias ei ehkä ymmärrä mikä on pillu, mutta jos 10-vuotias kotona hokee pillua, niin ei hyvä.
Peffanhaistelu-juttuja olen kuullut monen lapsen suusta, mikäköhän siinä on? varmaan liittynee jotenki pieruihin, en tiedä?
Kaatumiset on kaatumisia, aikuisetkin kompastelee.
aina ja ihan ollaan koulutettua väkeä. Ollaan joskus käyty kulttuuririennoissakin :-P
näin voi käydä vaikka kuinka äiti ja iskä olisi kouluja käyneet ja isällä vielä hiano kotikasvatus! Minun lapseni oli kuulemma kaverinsa luona kylässä ollessa tänään harrastanut kimppapiereskelyä.
aina "päkkii tuupaan" muita. Ainakin uhkapuheissaan...