Millä selityksellä yleensä kieltäydyt ostamasta lapselta Kevätpörriäistä?
Kommentit (8)
kakaroitten värkkäämä lehti Helsingissä.
Oulussa painetaan oma lehti, aika paksu ja hyvälaatuista paperia.
Sitä ei myydä valmiina, vaan lapset "myyvät" etukäteen, ottavat nimen ja osoitteen ja toimittavat lehden kun se on painettu. Ja tietysti maksukin sitten.
Hinta oli muistaakseni 7-8 euroa.
Ei kellään ole mitään velvollisuutta ostaa mitään eikä velvollisuutta selitellä ostamattomuuttaan.
Ylipäänsä minua ärsyttävät nämä koulusta ja harrastuksista myytävät jutut. Asia, minkä hyväksi niitä myydään voi olla hyvä ja usein voisin hyvin lahjoittaa pyydetyn summan. Se, mikä minua ärsyttää on, että ostamalla tuotteen tuen kuitenkin kaikkein eniten niitä firmoja, jotka kouluille ja harrastusseuroille myyntikamaa tuputtavat. En halua ostaa turhaa krääsää ja kannattaa noita yrityksiä, jotka mielestäni tekevät bisnestä varsin kyseenalaisin keinoin.
Omien lasten harrastusten ja koulujen suhteen olen yleensä ehdottanut, että voin lahjoittaa kyseisen summan, mutta en osta tuotetta enkä maksa tuotteen hintaa. Ehdotukseen on suhtauduttu milloin mitenkin. Muiden lapsille on vähän hankala ruveta asiaa selittämään, joten totean yksinkertaisesti etten osta. Joskus harvoin ostan jossain erityistilanteissa (poikkeuksellisen tarpeellinen ja hyvä tuote tai lapsi, jolle en henno sanoa ei).
Löysin taloyhtiön lehtikeräyksestä 60-70 luvun Kevätpörriäisiä, joitakin julkkiksia oli niissä pienen kuvissa.
selittele välttämättä mitään, ei minun tarvitse.
Greeanpeacen rahankerjääjien käsken painua vittuun, lapselle olen kohtelias.
luokanopettaja ry:n tekemä lehti. Sisältää lasten taidonnäytteitä
Sillon, kun asuttiin Hesassa ostin sen aina. Nyt asutaan maalla etkä täällä niitä myydä :(