Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MITÄ JÄTÄN NÄISTÄ POIS LAIHTUAKSENI:

Vierailija
07.05.2010 |

Olen jo 39v, kolme lasta, en harrasta säännöllistä liikuntaa, olen 175/68 - ja nyt tosiaan haluaisin päästä takaisin normaalipainooni ( 64kg ). Olen luonnostani enemmänkin lihaksikas, kuin luikku tai läskinen. Epäilen, etten laihdu kovinkaan helposti, mutta tosiasiassa en voi sitä tietää.

NEUVOKAAHAN: Mitä jätän pois seuraavasta, että laihtuisin:

AAMUPALA: kahvi + rasvaton maito n. puoli dl, ruisleipää 2 palaa + molempiin juustosiivu + ohut kalkkunaleikesiivu + kurkkua ja tomaattia.

LOUNAS: kourallinen pähkinöitä, banaani, kiiwi - tai näiden sijasta kalakeittoa, kasviskeittoa, pianaattikeittoa ja pari palaa leipää+vähän oivariinia.

VÄLIPALA: kahvi+maito, porkkana tai kaalia tms tai/ja proteiinijuoma ( jos ei kahvia )

KLO n. 17: jos en lounaalla syönyt lämmintä ruokaa, niin nyt syön - eli juurikin keittoa ja leipää, 2 lasia maitoa ja vettä tai kalaa + vihanneksia + salaattia.

ILLALLA n. klo 21: hedelmä, 1 leipä, vihanneksia, joskus rahkaa tai tomaatteja, 2-4 palaa suklaata - ei siis kaikkea tätä, vaan esim. rahka+hedelmä tai leipä+vihanneksia jne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 07.05.10 10:24 (ID 10438759

voisitkohan kenties syödä kunnon ruokaa enemmän???

Vierailija
2/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätä liikuntaa. Kyse ei kuitenkaan oo kuin muutamasta kilosta, eikä mun mielestä sun syömistavoissa oo korjattavaa. Söisinpä itekin yhtä säännöllisesti ja hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet aika normaali painoinen ei kyllä pitäs kovin isoja paineita olla jos kuitenki niin leipä pois jos ei kokonaan niin vähennä

Vierailija
4/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAMUPALA: kahvi + rasvaton maito n. puoli dl, ruisleipää 2 palaa + molempiin juustosiivu + ohut kalkkunaleikesiivu + kurkkua ja tomaattia.

-vain 1 leipä, vain juusto tai kinkku päälle. Toisen leivän tilalle hedelmä

LOUNAS: kourallinen pähkinöitä, banaani, kiiwi - tai näiden sijasta kalakeittoa, kasviskeittoa, pianaattikeittoa ja pari palaa leipää+vähän oivariinia.

-kasviskeitto/salaatti + leipä + levite

VÄLIPALA: kahvi+maito, porkkana tai kaalia tms tai/ja proteiinijuoma ( jos ei kahvia )

-Ok, tosin jättäisin proteiinijuoman pois (sori, olen epäluuloinen :)

KLO n. 17: jos en lounaalla syönyt lämmintä ruokaa, niin nyt syön - eli juurikin keittoa ja leipää, 2 lasia maitoa ja vettä tai kalaa + vihanneksia + salaattia.

-vain 1 lasi maitoa, ei leipää. Eli lämmin ruoka+yksi kaloripitoinen juoma.

ILLALLA n. klo 21: hedelmä, 1 leipä, vihanneksia, joskus rahkaa tai tomaatteja, 2-4 palaa suklaata - ei siis kaikkea tätä, vaan esim. rahka+hedelmä tai leipä+vihanneksia jne.

-ottaisin vaan yhden jutun, esim. hedelmä/vihannes TAI rahka TAI esim. yrttitee+suklaata. En söisi enää leipää.

Vierailija
5/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on 22, eli normaali... Miksi pitää laiduttaa? Tosta ei kuitenkaan terveydelle mitään uhkaa ole... Syöt hyvin, ja et ole ylipainoinen? Mikä on ongelma?

Vierailija
6/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOUNAS: kourallinen pähkinöitä, banaani, kiiwi - tai näiden sijasta kalakeittoa, kasviskeittoa, pianaattikeittoa LEIVÄT POIS ja mieluusti esim. voisit koostaa lounaan esim. salaatista (salaatti, kurkku, tomaatti, paprika) ja tonnikalasta/raejuustosta/broilerista

KLO n. 17: jos en lounaalla syönyt lämmintä ruokaa, niin nyt syön - eli juurikin keittoa ja leipää, 2 lasia maitoa ja vettä tai kalaa + vihanneksia + salaattia. LEIPÄ POIS, perunaa/pastaa/riisiä vain hiukan tai ei ollenkaan.

Älä siis puputa sitä leipää niin paljon! Syö vaikka ne leikkeleet ja juusto, mutta jätä leipä alta pois. Yksi leipäsiivu voi sisältää 70 kaloria, kun taas yksi leikkele vain 13. Kumpikohan lihottaa?

Vierailija
7/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUnnon ruokaan vaihtaminen on oikea ratkaisu. Sitä syömällä ja liikkumalla oikein laihtuu.

Vierailija
8/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäämällä saisit sen painon oikeisiin muotoihin.

Vierailija
9/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kalaa, kanaa, lihaa + aamuisin esim. munakasta tms. eli yksinkertaisesti siirry proiteeiinipitoisempaan ruokaan ja vähennä hiilihydraatteja (eli pasta, peruna, riisi..). Tai jos leipää haluat ehdottomasti syödä tai pastaakin niin täysijyvä vaihtoehdot ovat huomattavasti parempia.

Vierailija
10/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin edelliset. Ruokavalio ja paino kohdillaan. Liikuntaa lisäämällä lähtee löysät pois :)

Vierailija
11/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jättäisi leipää pois mistään hinnasta. Täysjyväleipä sisältää paljon kuituja, eli pitää nälän kauan poissa. Jos jätät sen pois, niin todennäköisesti päädyt napostelemaan "kaikkea pientä" tai olet kiukkuinen ja nälkäinen.

Paljonko laitat rasvaa leivälle? Paljonko rasvaa on käyttämässäsi juustossa? Eli vaihda käyttämäsi rasva 30% rasiamargariiniin tai kevyeen tuorejuustoon/sulatejuustoon ja juusto 5% rasvaa sisältävään. Maitohan on illallisellakin rasvatonta? Leivälle ei tarvitse sekä kinkkua, että juustoa vaan vain jompikumpi.

Tarkistapa tuon proteiinijuoman kalorimäärä, se epäilyttää minuakin...

Jos syöt illalla salaattia, niin laitatko kastiketta ja kuinka paljon? Salaatinkastikkeissakin on rasvaprosentissa huomattavia eroja... Täysi rasvattomuus ei tietenkään ole tavoite, mutta piilorasvaa tulee yllättävän helposti.

Keitot on yleensä ottaen kevyitä: MUTTA: niihinkin saa piilotettua voita ja kermaa... Kirkasliemiset on yleensä varmoja valintoja, muista kannattaa vähän selvittää mitä pitää sisällään.

Vierailija
12/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kuitupitoinen leipä. Vähintään 10% kuitua. On kai käyttämäsi juusto vähärasvaista?

Vierailija
13/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä tulee helposti syötyä liikaa ja onhan se kaloripitoisempaa kuin useimmat kasvikset.

Ei ainakaan kuitupitoinen leipä. Vähintään 10% kuitua. On kai käyttämäsi juusto vähärasvaista?

Vierailija
14/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ton ruokavalion pystyt oikeasti pitämään ilman välinaposteluja ja isompia sortumisia niin varmasti laihdut! Aikaa voi mennä enemmän mutta silloinhan laihtuminen on pysyvämpää! Kokeile lisätä vähän edes hyötyliikuntaa.

Vierailija
15/18 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun ruokavalio on esimerkillinen. Itse syön päivittäin paljon enemmän ja melkein joka päivä kaksi "lämmintä" ruokaa (toinen voi olla keitto tai salaatti).

Lounas; kourallinen pähkinöitä ja kiwi kuulostaa kyllä vähältä. Mitä jos sen sijaan söisit pienen annoksen lautasmalliin ihan ruokaa.

Mun mielestä proteiinijuomat on turhia.

Suosittelen,että tanssit lastesi kanssa päivittäin ja mietit, miten voisit lisätä hyöty- ja leikkiliikuntaa lasten kanssa.

Mun mielestä sun ei edes kauheasti kannata tarkkailla painoa/syömisiä, muuten lapsetkin oppii että normaali ei ole hyvä.

Vierailija
16/18 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä kaikki leivät pois ja lisää liikuntaa 1 h/vrk. Varmasti laihdut ja nopeaa tahtia.

Vierailija
17/18 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika teidän kanssanne. Tuossa ruokavaliossa ei ollut lainkaan rasvaa, ihminen tarvitsee RASVAA! Rasva ei lihota, ettekö vieläkään tiedä sitä? Ettekö ymmärrä että rasva ei varastoidu rasvaksi elimistöön? Vaan leivän, puuron, perunan ja hedelmien sisältämä hiilihydraatti toimii siten.

Tässä ruokavalio jolla minä hoikistuin puolessa vuodessa 75 kilosta 50 kiloon:

Aamiainen- Turkkilaista jukurttia ja marjoja, kahvia täysmaidolla sekä juustoa ja kinkkusiivuja ja puolikas kurkku.

Lounas- broiskun rintaleike, uunijuureksia, raejuustoa ja pari tomaattia

Illalinen-kahden munan munakas, vihreää salaattia

Ja jos liikenteessä tuli nälkä, ostin pussillisen pähkinöitä tai leipäjuustoa.

Laihduin ilman nälkää ja kituuttamista nopeasti.

Ja ei, älkää vaahdotko kovista rasvoista ja sydän- ja verisuonitaudeista tms. koska niillä ei oikaesti ole mitään tekemistä toistensa kanssa, vaikka meille nin uskotellankin!

Minulla on veriarvot paremmat kuin koskaan ja ikinä ei yleiskuntoni ole ollut näin hyvä.

Vierailija
18/18 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ton ruokavalion pystyt oikeasti pitämään ilman välinaposteluja ja isompia sortumisia niin varmasti laihdut!

Kirjoittamani ruokapäiväkirja ei siis vielä ollutkan mikään "dieetti" - vaan mun ihan tavallinen päivä, jossa on varasti parantamisen/tiukentamisen varaa:)

Kiitos teille kivoista vastauksista; katsotaan, mitä leipämärään vähentäminen ja liikunnan säännönmukaistaminen saa aikaan.

Laitan vaikka infoa teille sitten joskus toukokuun lopulla.

Kivaa kevättä kaikille!