Auttaisko joku microsoft word:n kanssa?
Pitääkö riviä vaihtaa enter:llä vai tavulaattorilla?Jostain olen saanut sellaisen kuvan, että ei enter:llä, en vaan muista miksi?Joka tapauksessa nyt kun olen enter:llä vaihtanut riviä, niin muillakin sivuilla teksti siirtyy alaspäin:s Ja sitten vielä sivunumeroista:Laitetaano ne jostain asetuksista vai ihan joka sivulle erikseen kirjoittamalla itse?
Kiitos!
Kommentit (5)
Anteeksi jos olen väärässä, mutta tuo kuulostaa nyt siltä, että sä painat entteriä aina, kun oot kirjoittanut rivin loppuun? Word vaihtaa kyllä ihan itsestään riviä, jos haluat tehdä uuden kappaleen, paina silloin enteriä.
sinulla on siellä kappaleen asetuksissa (Muotoile-valikossa)rivinväli eri kuin se tekstin riviväli tai niissä väli ennen ja jälkeen kohdissa jotain muita numeroita kuin 0, enterin jälkeen tekee isomman välin.
Sivunumerot tulee sieltä lisää-valikosta.
aloitetaan uusi rivi entiriä painamalla. Normaalisti ohjelma rivittää tekstin ihan automaattisesti ja siihen ei todellakaan pidä mennä sekoittamaan mitään entereitä tai muitakaan ylimääräisiä nappuloita.
Sivunumerot laitetaan 2003-ohjelmasta valikosta Edit - Insert - page numbers ja 2007 ohjelmassa Insert - page numbers
jotka pitäisi alkaa aina uuden sivun alusta ja ahistaa kun kirjoittaa edelliselle sivulle ja se sitten sotkee sitä niin lisää sinne "section break" tai "page break" sen sivun loppuun mistä seuraavan pitäisi alkaa omalta sivulta. mitä eroa niillä sitte on niin se onki eri asia, mutta tuohon hoitaa saman.
Ei tabulaattorilla.
Teksti asetellaan sivuille nätisti vasta kun se on valmis. Sivunumerointi tehdään asetuksilla.