Vitsi miten teennäistä poskipusutervehdykset on suomalaisilla.
se ei vaan jotenki iskostu suomalaisille... aivan sama kuka sitä tekee ja missä niin ihan puistattaa..... niiin arrrggg.... ei!!!!
Kommentit (13)
meilläon perheessä tapana, että halataan kun tavataa ja samalla pussataan poskelle. Siis mun vanhemmat, veljet, sisko ym. *puistatus, puistatus*
mut julkisuudessa ja muuten ihmisten kesken, se ei vaan jor´tenki passaa tähän suomalaiseen kulttuuriin.
mut julkisuudessa ja muuten ihmisten kesken, se ei vaan jor´tenki passaa tähän suomalaiseen kulttuuriin.
siis tää oli ap... joka näköjään osaa melkein kirjottaaki :)
Olen ortodoksi, perheessäni on aina tehty niin, ja lisäksi ole viettänyt pitkiä aikoja etelä-Euroopassa. En kyllä ymmärrä, miten se tuntuu jostakusta noin vastenmieliseltä...
ollut tapana suurimmalla osalla suomalaisista. Pistää silmään pakostakin.
varmaan ulkomaalaisten ystävien ja omien muualla viettämieni vuosien ansiosta. Joidenkin kaverien kanssa se tuntuu vaan luonnolliselta. Toki voin ymmärtää, että se näyttää teennäiseltä sellaiseen tottumattomalle, toisethan inhoavat jo tuttavien halaamistakin.
niin tääläkin suudeltiin. Sitten tuli taantumuksen aikakausi ja pusut unohdettiin. Kättely levittää sairauksia enemmän.
Kerrohan nyt, kun en tiedä.
Kättely se ei ainakaan ole, koska sekin on "maahanmuutaja" tapana.
Joten miksi ihmeessä pitää niin kammota ja arastella poskisuudelmia. Oikeastihan niissä ei edes kunnolla hipaista toisen poskea.
Vai onko niin, että ap on niin "käsi" poskisuudelmissa, että sen takia inhoaa tapaa (jota ei siis itse hallitse ja sen takia pelkää ko. tilanteita)?
Onhan se sikäli vähän hassua, että eri maissa on hiukan eri tyyli antaa poskisuudelmia. Joissain maissa annetaan 2, toisissa 3. Mutta aina se on nainen, joka tarjoaa oikeaa poskeaan, sitten vasenta ja mahd. vielä oikeaa.
vain Belgiassa annetaan kavereille vain 1 suudelma.
Kyllä minä suomalaisten poskisuudelmiin olen tottunut, mutta siihen en tottunut Belgiassa asuessa ollenkaan, että miespuoliset kaverit (ihan heterot) pussaavat toisiaan tavattaessa. TÄMÄ oli outoa.
Itselläni on kuusi ystävää, jotka ovat asuneet eri aikoina Brysselissä useamman vuoden kerrallaan, ja he ainakin antavat kaksi poskisuudelmaa, ei yhtä kukaan.
-10-
ja kaduilla aina kiinnitin huomiota siihen yhteen pusuun - kavereiden kesken siis. Tuttuja pussataan kahdesti.
Esim. koulun opettaja pussasi ensimmäisen vuoden kaksi kertaa, sitten siirryttiin yhteen :-).
Todettakoon, että ne suomalaiset, jotka siellä myös olivat ja joita yhä tapaamme, pussaavat aina kaksi kertaa. Suomalaiset eivät ole siirtyneet siihen yhden pusun tapaan :-).
11
Itselläni on kuusi ystävää, jotka ovat asuneet eri aikoina Brysselissä useamman vuoden kerrallaan, ja he ainakin antavat kaksi poskisuudelmaa, ei yhtä kukaan. -10-
ja kaduilla aina kiinnitin huomiota siihen yhteen pusuun - kavereiden kesken siis. Tuttuja pussataan kahdesti. Esim. koulun opettaja pussasi ensimmäisen vuoden kaksi kertaa, sitten siirryttiin yhteen :-). Todettakoon, että ne suomalaiset, jotka siellä myös olivat ja joita yhä tapaamme, pussaavat aina kaksi kertaa. Suomalaiset eivät ole siirtyneet siihen yhden pusun tapaan :-). 11
Itselläni on kuusi ystävää, jotka ovat asuneet eri aikoina Brysselissä useamman vuoden kerrallaan, ja he ainakin antavat kaksi poskisuudelmaa, ei yhtä kukaan. -10-
Ja nämä mun tuttavani siis ovat alalla, jossa matkustetaan kovasti, joten ovat varmaan senkin takia säilyttäneet yleis-eurooppalaisen tavan.
-12-
Nimim. runsaasti latinotuttuja :)