Kerro minulle ROVANIEMESTÄ?!!
Olemme yllättäen muuttamassa sinne,olen kotoisin Vantaalta ja asunut elämäni pk-seudulla.
Mieheni on Hämeen linnasta syntyjään,mutta asunut pääosin myös Helsingissa lukuunottamatta ihan lapsuusvuosiaan.
Millaista on Rovaniemellä? Itse olen käynyt vain Oulun korkeudella ja sit tunturissa,tuo eteläisempi Lappi on ihan vierasta!!
Paniikko iskee,viihdynköhän ikinä?
Kommentit (5)
Mä olen Oululainen, mutta käyn Rovaniemellä paljon. Se olisi ainoa kaupunki, missä voisin kuvitella Oulun lisäksi viihtyväni.
Maisema on kivaa kun on Ounasvaara ja muutenkin mäkiä ja mantuja. Kaupunki on mukavan kokoinen ja monet Oululaiset ovat sitä mieltä, että Rovaniemellä on paremmat shoppailumahdollisuudet kuin Oulussa. Harrastusmahdollisuuksia on joka lähtöön. Rovaniemellä on viihtyisiä asuinalueita ja välimatkat ovat lyhyitä.
Rovaniemeltä löytyy muutama kauppakeskus ja isompi marketti. Yöelämä on suht vilkasta, teatteri löytyy. Itse en tykkää kapunkikuvasta, koska se on mielestäni melko karu, Rovaniemeltä puuttuu kauniit puistot. Liekö sitten syynä lapin polttaminen aikoinaan.
Mukavan kokoinen paikka ja kivoja asuinalueita löytyy. Plussaa lapsiperheille Ounasvaaran laskettelukeskus ja autolla hurauttaa parissa tunnissa myös Leville ja Ylläkselle.
Mitäs muuta tietoa kaipaisit?
Pari vuotta olen asunut ulkomailla, toinen suurkaupunki. Tykkään isoista kaupungeista. Sitten muutin 5 vuodeksi Rovaniemelle. Ensimmäiset vuodet olivat ankeita. Sitten kun alkoi tulemaan tuttuja, oli työ- ja opiskelupaikkaa, aloin viihtymään. Nyt on jopa ikävä Rovaniemelle :) Olemmekin lähdössä sinne viikonloppulomalle, vaikka eipä siellä niin hirveästi tekemistä ole, paikkoja katsomaan ja muistoja verestämään :). Ja sen haluaisin sanoa kun joku tuossa ylempänä sanoi, että Rovaniemi parempi shoppailupaikka kuin Oulu. Niin salli mun nauraa! Yöelämä Rovaniemellä on kyllä ihan vilkasta, jos sellaisesta tykkäät. Neuvoisin, että lähde avoimin mielin ja ota vastaan se mitä siellä on (esim. hyvät ulkoilu- ja urheilumahdollisuudet) niin viihdyt kyllä! Ihan kiva pikku kaupunki :)
kauhian kivoja ihmisiä - ja järkyttävän pitkät etäisyydet joka paikkaan.
Palveluja löytyy hurjan paljon enemmän kuin vastaavista samankokoisista kaupungeista, sillä Rovaniemelle tullaan asioita hoitamaan satojenkin kilometrien päästä.
nyt jo monta vuotta asunut etelämpänä mutta tykkään silti käydä siellä monta kertaa vuodessa(lasten kanssa). Ihmiset on mukavia, palveluita on ihan rittävästi,shoppilukin onnistuu.
Urheilumahdollisuudet ovat myös loistavat.
Turisteja on ympäri vuoden joten porukka on sekalaista, on totuttu erilaisuuteen.
toivottavasti viihdytte!