Päästäisitkö 13-vuotiaan homo-, lesbo- ja bi-leirille?
Leiriä kuvataan näin: Mukavaa yhdessäoloa saunomisen ja uimisen merkeissä nuorille, jotka kokevat olevansa ei-niin-heteroita.
Koulussa jaettiin kaupungin tarjoamasta kesätekemisestä kertova esite, jossa oli paljonkin erilaista toimintaa 13-18-vuotiaille homo-, lesbo- ja bi-nuorille.
Voiko 13-vuotias jo olla varma seksuaalisesta suuntautumisestaan?!?
Kommentit (135)
hyvä paikka tiedottamiseen. Missä muuallakaan tavoitettaisiin kaikki ikäluokan nuoret.
Mä kasvatan lapseni heteroiksi.
heteroksi ei voi kasvattaa. Myöskään homoksi ei voi kasvattaa. Ihmisestä tulee mikä tulee.
olisi jaettu kirkon kesäleirin esite??
heteroksi ei voi kasvattaa. Myöskään homoksi ei voi kasvattaa. Ihmisestä tulee mikä tulee.
Homous ei ole geeneissä vaan se on valinta.
Ylipäätään lapsia pitää kasvattaa, tämä ei ole ainoa asia.
millä alaikäinen elää kodissa. Jos siihen kuuluu että avoimesti ei homoilla /lesboilla niin sitten ei tehdä sitä.
Homous ei ole geeneissä vaan se on valinta. Ylipäätään lapsia pitää kasvattaa, tämä ei ole ainoa asia.
Se on kuin silmien väri, ei sekään kasvattamalla muutu. Seksuaalinen suuntautuminen on ominaisuus.
millä alaikäinen elää kodissa. Jos siihen kuuluu että avoimesti ei homoilla /lesboilla niin sitten ei tehdä sitä.
jotka aiheuttavat tahallaan lapsilleen mielenterveysongelmia olemalla hyväksymättä heitä. Sitten ihmetellään kun lapset aikuisena katkaisevat välit. Kaikkea sitä onkin, surullista.
kasvatan myös lapsestani heteroa. Jos aikuisena päättää olla homo, niin sille ei voi sitten mitään.
kasvatan myös lapsestani heteroa. Jos aikuisena päättää olla homo, niin sille ei voi sitten mitään.
Joko täällä on todella tietämättömiä ihmisiä kirjoittamassa tai sitten provoilijoita. Epäilen jälkimmäistä, ei kukaan voi olla Suomessa nykyään noin tietämätön.
Tuohan olisi juuri oikea paikka purkaa paineita oman suuntautumisen osalta. Varmaan joka paikassa muualla on todella vaikea olla, kun odotukset on niin heterosuuntaiset.
Mikään seksileirihän se siis ei ole.
kieltävät lapsiltaan kaiken kristillisen sanoman. :)
Homouden kieltäminen on ihan verrattavissa siihen että fanaattiset ateistit kieltävät lapsiltaan kaiken kristillisen sanoman. :)
Homouden olemassaolon voi kieltää vaikka kokonaan ja olla edes kertomatta siitä vaihtoehdosta, mutta homosta lapsesta tulee silti homo, joka rakastuu omaan sukupuoleensa ja ihmettelee miksi on sellainen kuin on ja muut erilaisia.
Jos lapselle ei koskaan kerrota Jeesuksesta eikä hän koko elämänsä aikana saa kuulla kristinuskosta, hänestä ei tule salakrisitittyä, joka ihmettelee miksi olen tällainen.
Sen takia, koska asia on homo lesbo ja bi nuorille 'järjettömän' iso asia. On tärkeää saada vertaistukea samanhenkisiltä ihmisiltä.
kuinka kurjaa ja yksinäistä voi olla kasvaa homona, jos kaikki kaverit ovat heteroita eikä kukaan ymmärrä. Ajatelkaa miten ankeaa on kuunnella vaikka lesbona, kuinka toiset tytöt juttelevat pojista ja pahimmassa tapauksessa vaikka joutuu teeskentelemään, että itseäkin kuunnostaa pojat, jos pelkää että kaveripiiri ei hyväksyisi erilaisuutta. Miettikää mikä helpotus, että kerrankin ei tarvitse teeskennellä, kerrankin saa olla kaltaistensa joukossa. Seksi ei liity tähän sen enempää kuin mihinkään muihinkaan nuorten leireihin. Tajuan että tämä on hyvä leiri ja varmasti tarpeellinen monelle yksinäiselle ja hämmentyneelle nuorelle ja tajuan vaikka olen itse hetero.
vaikka alku ei lupaavalta vaikuttanut. T. hetero äiti joka päästäisi lapsensa.
jos nuori tuntisi tarvetta mennä.
up