pliis kertokaa ORAn vaunuista!
Nyt ois tarjouksessa ja mennään tehtaanmyymälään katsomaan.
Jovi Air ja Ora Taiga -mallit.
Kokemuksia please kiltit mammat:)
t: täysin kokematon esikoisen odottaja....
Kommentit (29)
juuri tehtaanmyymälästä ostetut :) Haettiin tyylillä halvimmat mahdolliset. Joten saatiin joku mallikappale, ihan kivat mun mielestä. Malli oli silloin eri, kuin nyt, vuosi oli -03... joten noissa oli mm metallinen tavarakori silloin (ei taida olla enää?). Mutta mä tykkäsin, oikeasti. Hyttys- ja sadesuojan, hoitolaukun ja pehmeän kantokopan kanssa koko juttu maksoi 270e. Ei paha :)
Ja palvelu oli erittäin ystävällstä :)
Missähän mä ole ollut kaikki nämä vuodet kun olen luullut, että koko Oran tehdas on lopetettu/mennyt konkkaan jo vuosia sitten.
iso osa toiminnasta taidettiin siirtää kiinaan jo aikoja sitten. Mutta edelleen noita mun käsittääkseni kootaan suomessa, ja tehtaanmyymälä on olemassa Porin Noormarkussa.
kellään käyttökokemuksia, plussia ja miinuksia?
hinnat ovat noin 400-700euron kieppeillä
Meillä oli vuoden 2002 vaunut. Vuoden käytön jälkeen niitti renkaan läheltä irtosi ja vaati korjausta. Puoli vuotta siitä koppa-osan alapuolelta petti kaksi niittiä ja koppa osa pudota nytkähti kesken vaunullenkin. Valitettiin tehtaalle, mutta vika oli kuulemma meissä. Ollaan pidetty huonosti! Yritin selittää, että rattaat ovat kuin uudet kankailtaan, että olisihan nekin menneet huonoksi, jos huonosti oltaisiin pidetty. Todellisuudessa rattaita oltiin kohdeltu kuin kukkaa kämmenellä. Lopulta suostuivat korjaamaan, mutta työn jälki oli kamalaa. Myöhemmin selvittelin asiaa niin monella monella muulla oli ollut samaa vikaa. Tuttu otti vaunut mummolakärryiksi ja itse hommasimme uudet. En voi valitettavasti suositella. Palvelu oli niiiiiin huonoa, että en haluaisi olla liikkeen tyyppien kanssa missään tekemisissä
ostetut oran vaunut, tosi hyvät, ei mitään vikaa :) tommoset viininpunamustat, suosittelen. mutta ei oo tosin ollu ku 7kk käytös
Mulla on 2005 malli yhdistelmistelmistä. Ovat hirveässä kunnossa: jarru rikki, aisat rikki, pumppu rikki yms. Ilmakumirenkaat tyhjenevät pakkasilla (vaunut on aina säilytetty sisällä). Ovat kyllä olleet käytössä kahdella lapsella. Tälle kolmannelle täytyy ostaa uudet.
vuodesta 2004 pari vuotta eteen päin, ja hyvät olivat! Kunnon isoilla ilmarenkailla meni kevyesti sekä kura-, loska- että lumikelit; toki niitä piti välillä käydä täyttämässä. Vaunuissa oli erillinen koppaosa ja istuinosa, jolla mentiin niin kauan kuin rattaita tarvittiin.
Muistan hyvin, kuinka melkein ylivoimaisen vaikeaa oli valita eri vaunuista, mutta näin jälkikäteen ajatellen mitkä vaan niistä vaihtoehdoista olis olleet hyvät.
Eli valitsitpa sitten Orat tai muut, vauva nukkuu niissä jos on nukkuakseen, ja viihtyy jos on viihtyäkseen:)
ei kuulosta kovin hyvältä vaihtoehdolta kyllä,,,
lisää kokemuksia!
kiitti vastauksista
ap
sanottavaa meillä on jovi air vm 08 ja aivan loistavat! kevyet työntää varsinkii talvella, me tykätään isoista renkaista, me saatiin vaan hyvää palvelua kun ostettiin ne ja korjata ei ole tarvinnut... hyvät, halvat suomalaiset on meijän mielestä...
no jos nyt jotain miinusta niin onhan ne aika raskaat
mallin Jovi airit, oon tykänny, koppa reilunkokoinen, helpot työntää kun on isot renkaat. Tavarakorikin suht tilava, näissä on metallinen, joissain uusissa malleissa taitaa olla kangasta..?
Miinus ehkä se että ovat melko tilaa vievät autossa ja raskaat nostella, että jos liikkuu paljon kaupungilla autolla, ehkä jotkut matkarattaat kaveriks. Kerran on jarru jumittunu, mutta muuta vikaa ei oo ollu ja ovat olleet lähes vuoden kovassa käytössä päivittäin. Hinta-laatu-suhde Oralla kohdallaan, suosittelen!
Taiga-vaunut ja olen ollut tyytyväinen. Alatavaratila on vähän ahdas, mutta samankokoinen se on muissakin vaunuissa. Me ei raaskittu ostaa kalliimpia vaunuja, joten päädyttiin silloin noihin halvempiin ja meidän käytössä ovat toimineet ihan hyvin. Pyöriä pitää täyttää aika ajoin. Integroitu hyttysverkko on kätevä. Ei valittamista!
Olin alkuun tosi tyytyväinen viimeisimmistä suomessa valmistetuista rattaista. Isot renkaat, tukevat, hyvä työntää, säädettävä aisa. Ainoa miinus kömpelö hoitolaukku.
Meillä myös rengas irtosi noin puolen vuoden käytön jälkeen. Renkaan keskiössä on harmaa tuppi, jolla rengas kiinnittyy akseliin. Ja tämä tuppi pyörineen lähti liikenteessä irti.
Kesti yhden lapsen hyvin. Toisellakin ihan ok.
Molemmat käytti noin 3 vuotiaaksi asti. Mutta toisen lapsen jäljiltä ei kehtaa laittaa myyntiin edes parvekerattaiksi. Aisa rikki, kuomussa homepilkkuja (ollut ulkona), metalli korin kannakkeista puutuu 3/4, maali kolhiintunut, istuin ei pysy lukitussa asennossa (lapset isompana heiluneet niin, ettei lukitus enää pidä). Mutta on rattailla kilometrejäkin tullut.
Lopputulos: + - 0. Ei kaduta hankinta, mutta ei ole hehkuttamisenkaan arvoinen. Tuskin mikään muukaan ratas olisi meillä sen paremmin kestänyt.
valmistetut vaunut. Ne oli sitä ennen olleet jo siskon kahdella lapsella käytössä. Ja minä sitten myin ne vielä eteenpäin. Oli niinkun niiiiin kestävät ja hyvät lastenvaunut kuin olla voi!
Kavereiden Saksasta tilatuista tosi-upeista-ja-muodikkaista tipahteli työntöaisat eikä lapset mahtuneet kuin muutaman kuukauden näihin super-hienoihin-minimalleihin, mutta Ora sen kuin kesti ja meidän isokokoinen poikakin nukkui niissä kaksivuotiaaksi. Osta ihmeessä!
tosin meillä ora saagat vm 07 tai 08. Yli kaksivuotias mahtuu vielä loistavasti nukkumaan, maaseudulla kulkee todella hyvin. Yhden renkaan pinnat hiukan löystyneet mutta se on vain omaa laiskuutta ettei niitä ole saanut kiristettyä. Renkaat saa helposti irti kun laittaa autoon toisin kuin jostain vaunuista (olen nähnyt ystävän tappelevan renkaiden irrotuksen kanssa)...eikä kyllä meidän vaunuista renkaat ole mihinkään tipahdelleet. Kyllä minä suosittelisin... =)
Jovi Airit on eri asia kuin Orat. Orat valmistetaan Suomessa mutta Jovit ei. Orat tosi hyvät vaunut, suosittelen!
Meillä olleet esikoisella jovi airit ja täytyy sanoa, että tällaisessa lumitalvessa mikä oli, niin aivan loistavat!! Isojen ilmakumirenkaiden ansiosta menevät säässä kuin säässä/kelissä kuin kelissä, kunhan muistaa ilmata renkaat. Kaikki kankaat myös irrotettavissa, mikä huippu juttu: pesukoneeseen vaan! Miinuksena vois sanoa, että ovat hieman raskaat ja vievät tilaa, eli ei mitkään ihan pienet matkalle ja auton peräkonttiin.
Missähän mä ole ollut kaikki nämä vuodet kun olen luullut, että koko Oran tehdas on lopetettu/mennyt konkkaan jo vuosia sitten.