Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vauvakuumeesta toipua ilman vauvaa?

Vierailija
05.05.2010 |

Meillä on 3 ihanaa lasta, nuorinkin jo 4,5v. Vuoden olemme yrittäneet neljättä, tuloksena 2 keskenmenoa. Syy niille on löydetty ja hoidettu, joten tavallaan yrittämisen voisi nyt aloittaa puhtaalta pöydältä. Vauvakuume onkin kova, mutta pelko keskenmenoista on jäänyt ja järkikin yrittää toitottaa ettei enää... Toisaalta kaikki jatkosuunnitelmat oli tehty niin, että meille vielä vauva tulisi, minun piti alkaa pph:ksi (on koulutuskin siihen) kun lapsi vähän kasvaisi. Nyt olen tehnyt osa-aikaisena toista koulutustani vastaavaa työtä, ja sen tiedän etten sitä halua loppuelämääni tehdä, tai lyhyempääkään aikaa kokopäiväisesti.

Mutta... Pystyykö tästä vauvakuumeesta/ lapsen kaipuusta toipumaan vai jääkö ikuinen jossittelu jos ei enää yritetä? Kaikenlisäksi siskoni odottaa nyt esikoistaan ja paras ystäväni on pyytänyt meitä kummiksi kuukauden päästä synytvälle vauvalleen. Noista lapsista tulee varmasti aina mieleen että meilläkin olisi voinut olla aivan samanikäinen. Mutta onko se "taakka" vai voiko myös auttaa surun yli, jos meille ei enää lasta tule... Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan paljon ihmisiä, jotka eivät saa lasta, vaikka haluaisivat ja päättävät sitten elää ilman. Jonkinlainen suru siitä voi jäädä, mutta toisilla se on isompi ja toisilla pienempi. Itselläni on jatkuva vauvakuume, mutta todennäköisesti meille ei enää lapsia tule. Olen antanut itselleni luvan kuumeiluun, mutta en mihinkään hysteriaan ja hyvin on toiminut tämäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla