Mörkö vei ilon
Mä sain tän kirjan tänään postissa ja pakko hehkuttaa. Netissä on paljon arvosteltu ja oli pakko tilata, jotta näki minkälainen tää on. Tosi kivat, värikylläiset kuvat ja teksti on huimaa... Yks kohta oli vähän semmoinen, et olisin ehkä jättänyt pois, ehkä vähän pehmennän kun luen omille lapsille...
onks joku muu lukenut?
Kommentit (30)
Ja kuulin, että yksikään Vantaan kirjasto ei ole huolinut tätä kirjaa hyllyynsä.
Mä luulin noita lapsen piirustuksiksi.
Tooi kuva tossa ylhäällä musta ihan hieno ja mitä oon kansia nähnyt niin musta kivat. Missä näkee enempi?
miks kaikkee pitää aina haukkuu? Lastenkirjoissa on millon minkäkinlaista kuvitusta, enkä mä tiedä onko toinen nyt toista huonompi. Esimerkiks viime vuoden junnufinlandian voittanut Minä ja Muro (vai mikä se nyt olikaan...) kuvat on melkoisia tikkupiirroksia, mutta silti kirja on hemmetin arvostettu. Tosin mä en kyllä tykännyt siitä, jäi liikaa auki mikä sen lapsiparan elämässä oikein oli vialla... Sekin kertoo perheen ongelmista, eikä siitä oo ollut tämmöstä haloota. En kyl oo tätä mörkökirjaa lukenut tai nähnyt.
mä mietin, että mahtaakohan tää olla masennusta tai jotain. itkettää koko ajan ja tuntuu, etten jaksa tehdä oikein mitään. lapset kyselee, että mikä mulla on, enkä mä osaa sanoa mitään. pitäis varmaan mennä lääkärille.
kattelin tätä kirjaa. en raaski nyt tilata, kun rahat on ihan saakelin tiukilla. en tiedä miten ens viikko eletään, kun rahat on ihan finaalissa. mut löytyyköhän tätä jostain kirjastosta?
Kirjasta, kirjoittajasta ja masennuksesta on huomisessa Iltalehden Ilona-liitteessä juttua.
Kirja palkittiin Päätaloinstituutin kilpailussa parhaana lastenkirjana. Raati luonnehti kirjaa näin:
Upea, upea, upea satuseikkailu! Mukana on kerrassaan mainiota taianomaisuutta, satuseikkailun pelottaviakin juttuja kahden pienen tytön maailmassa. Teoksen teemana on paitsi satumainen sankaruus myös aikuisten maailmaa tänään hyvinkin koskettava mielenterveysaihe, jonka käsittely on saatu luontevan sujuvaksi, ja niin taitavasti, että aikuiselle lukijalle jäävät avoimiksi juuri ne oikeat kysymykset. Loistava tarina, joka imaisee parhaimmillaan Astrid Lindgrenin Veljeni Leijonamieli-tunnelmaan! Möllärimestaritasoa, kilpaili aivan loppumetreille saakka tämänvuotisesta päävoitosta.
... ja jäin miettiin... et pitäskö jonkun tutkia asiaa. täähän kirjoittaa kirjassaan miten lapset on olleet ilman ruokaa... lapsiparat
Näyttää olevan Suomalaisella 10 myydyimmän lasten/nuorten kirjan joukossa...
Musta on karseeta, että joku jolla on pieniä lapsia kirjoittaa julkisesti tällaisia. Mahtaa lapsilla olla tosi kurjaa koulussa. Hullu mikä hullu, mut tartteeko siitä lasten kärsiä? Mitä?