rv 38 ja päivät kuluu hitaasti. Nukun ja kuljen yöpaidassa..
elämä on kyllä kamalaa. keksikää joku mulle tekemistä!
- pää hajoaa
Kommentit (19)
tai parveketta? Itse ensimmäistä ja toistakin odottaessa laitoin puutarhan viimeisen päälle kuntoon. Nyt vain kukkakauppaan ja viherpeukalot esiin...
tai vähän kurjasti lataa netistä. ITse sain siskolta lainaan täydelliset naiset (5 tuotantokautta) ja muita dvd:itä, niitten parissa kului aika vaikka hitaasti tietysti silti.
Sitten pienet kävelylenkit on ihan kivoja, vaikka ei pitkään jaksaisikaan kävellä. Ja yksi parhaita neuvoja mitä sain ekaa odottaessa oli tämä: pitkäkseen sohvalle ja jalat ylös! Lepää, lepää, lepää, koska se ihan tosiaan vähentyy roimasti kun vauva on mahan toisella puolella.
Onnea synnytykseen, se on ihan korvilla jo!
Minusta tuo oli ihanaa aikaa, synnytin vasta rv 42 eli varaudu vaan vielä odottamaan. Mä surffailin netissä, katsoin leffoja, luin kirjoja, kirjoitin omaa blogia, lenkkeilin ja herkuttelin. Niin ja tietenkin siivosin.
Kohta ei meinaan oo enää tylsää ja voit vaan haaveilla noista ajoista, kun ei ole mitään tekemistä! Käy kävelyillä, kiertele kaupoilla, siivoa kotia, lue lehteä, katsele leffoja jne jne. kun itse olin päivät yksin kotona ison mahani kanssa ja tylsyys iski niin tein juuri noita asioita mitä voisin vielä hetken tehdä ihan kaikessa rauhassa yksin!!
Kun menet vain päiväksi etkä yöksi, on edullista vaikkei ihan uimahallihinnoissa olekaan. Yksi selkeästi erilainen päivä auttaa jaksamaan taas niitä tylsiä päiviä. Ja uidessa se mahakaan ei paina :)
Onnea loppuodotukseen ja aivan ihania aikoja elät ihan tuossa tuokiossa!
T. 2
Kyllä vaan, nämä mainitsemasi olen jo hoitanut ..kuten arvata saattaa. Olen aika tehokas, ja tuli hoidettua ikävä kyllä kaikki melkein jo töissäoloaikana.
Ainoa mitä voisin tehdä on täyttää pakastinta ruualla sitten tulevaa kiirusta varten (itselle ja miehelle siis ruokaa) mutta..
ap
kun pitäiski tuollaista miettiä. Itsellä kaksi lasta pienellä ikäerolla ja vanhempi on 3,5v. Mietin juuri tänään kun töistä pääsin 2h ennen lasten kotiin tuloa, että koska oikeasti voisin vain olla ja nauttia. Ei tämä täti pesi vessat ja imuroi, sekä laittoi tiskikoneen pyörimään. Harkitsi kukkapenkin perkaamista ja joi teen ennen kuin muut tuli kotiin. Saiski vain olla! Sen teenkin aikana oli omantunnon tuskat kun en mitään tehnyt!
-käy ulkoilmassa
-käy shoppailemassa
-siivoa, tee vaikka suursiivous jossakin huoneessa niin että siivoat kaikki kaappeja ja laatikoita myöden, samalla keräät ylimääräiset kirpputoria varten
-järjestele valokuvat
-leivo
-tee erikoisillallinen alku- ja jälkiruokia unohtamatta
-kutsu kylään kaveri jota et ole tavannut liian pitkään aikaan
-käy kampaajalla tai manikyyrissä
- Käy kampaajalla, manikyyrissä ja pedikyyrissä. -- Sovi kavereiden kanssa lounaita ja kahvilakäyntejä trendikkäisiin paikkoihin, joihin et kehtaa tulevina kuukausina mennä huutavan vauvan kanssa tissit maitoa valuen
- Tee ristiäs-/nimiäissuunnitelmat ja hankinnat niin valmiiksi kuin pystyt
Tuo ostoksilla käyminen on vähän niin ja näin. saan kyllä ajan kulumaan kauppakeskuksissa mutta menee hirveästi rahaa ja huono omatunto tuollaisesta törsäämisestä ja siksi kyselinkin ideoita kun muuten on mennyt ihan kotona makaamiseen.
ap
joihin tulet mahtumaan sitten kun (enin osa) mahasta katoaa. Jos olet ollut kokoa 36 ennen niin ehkä koon 38 vaatteet menevät aika piankin synnytyksen jälkeen. Kesä saattaa nimittäin yllättää sitten kun vauva on syntynyt. On ikävää ravata ostoksilla silloin, kun vauva on ihan pieni. Saatat haluta pysytellä vähän aikaa siinä kodin lähellä. Teillä tulee kuitenkin käymään paljon vieraita, moikkaamassa uutta maan asukasta. Ehkä haluat olla kuitenkin jotenkin "edustava" (enkä nyt tarkoita business-pukeutumista vaan ihan sellaista kaunista kesän kotipukeutumista).
Käy hoidattamassa hiukset, jalat jne.
tuollaiset postaukset, ah mikä marttyyriasenne kun ihan teen juonnista omatunto kolkuttaa..
kun pitäiski tuollaista miettiä. Itsellä kaksi lasta pienellä ikäerolla ja vanhempi on 3,5v. Mietin juuri tänään kun töistä pääsin 2h ennen lasten kotiin tuloa, että koska oikeasti voisin vain olla ja nauttia. Ei tämä täti pesi vessat ja imuroi, sekä laittoi tiskikoneen pyörimään. Harkitsi kukkapenkin perkaamista ja joi teen ennen kuin muut tuli kotiin. Saiski vain olla! Sen teenkin aikana oli omantunnon tuskat kun en mitään tehnyt!
elämässä ja hoidat asioita,, pidät rytmistä kiinni. kirjoita vaik tunnelmia ylös, voi olla hauska lukea myöhemin, siivoilet pikkusen ja rauhallisestti, luet ja meet käymään jossain edes joka toinen pvä (kaupungilla, kahvilla, elokuvissa, näyttelyissä), ulkoilet ja nukut päiväunet. Mitä muutakaa? Kohta se synnytys alkaa jo.Hyviä loppuraskauden aikoja. (tiedän et ei jaksais odottaa mut pidä huolta itestäs)
kampaajalla ja kauneushoidoissa! Ripsien ja kulmien kestovärjäys on sellainen juttu, josta takaan että iloitset, kun katselet synnärikuvia. ;)
Lue hyviä kirjoja, katso leffoja, kirjoita päiväkirjaa. Kutsu ystäviä kahville. En mä oikein muuta osaa sanoa. Yritä nauttia viimeisestä hetkestä vähään aikaan, kun et ole vastuussa muista kuin itsestäsi!
Voi kun olisikin joskus itsellä aikaa tehdä taas 1000 palan palapeli.
kun kerran ehdit tylsistyä. Kehotan siis varautumaan lasketun ajan ylittymiseen. Nimimerkillä rv:lla 42 synnyttänyt ja muutaman kerran meinasi hajottaa kun mitään ei tapahdu
Älä mieti koko ajan synnytystä tai milloin käynnistyy. Huomaat sen kyllä. Sovi ihan normaalisti menoja, jokainen kyllä ymmärtää, jos et ilmaannu paikalle, koska olet synnyttämässä. Aloita nyt ihan ekaksi siitä, että puet aamulla päälle ja sitten nautit jokaisesta päivästä. Sopivasti ohjelmaa ja lepoa. Esikoisen odotus on kuitenkin todella ainutlaatuista.
Ei tuohon mielentilaan mikään sanominen tai tekeminen oikein auta, ainoa mikä auttaa on AIKA :)
Odottavan aika on pitkä, mutta vaikka kuinka kliseistä se on, lopussa kiitos seisoo.
Olet varmaan kaikki vauvan tavarat laittanut jo miljoonaan kertaan ja pakannut sairaalakassin? Onko vauvan vakuutusasiat kunnossa?
En mä oikein muuta tekemistä keksi ;)