Lasketaanko viikonloput mukaan kvtes:n mukaiseen vuosilomaan?
Eli jos haen lomaa ajaksi 2.7.-2.8., kuluttavatko siinä välissä olevat viikonloput lomapäiviä?
Kommentit (5)
Ja sun kannattaa hakea lomaa 5.7. alkaen 20pvää ja pyytää edellinen vkl vapaaksi. Fiksu listan tekijä laittaa sen lomaa edeltävän vkl:n vapaaksi automaattisesti, mutta jos teillä ei tiedetä edes miten loma lasketaan, kannattaa varmasti toivoa sitä vapaaksi.
KVTES sattuu olemaan lähes ainoa sopimus, jonka mukaan lauantaita EI LASKETA mukaan vuosilomaan.
Eli siinä mielessä on HARVINAISUUS. Normaaleissa yksityisen sektorin työehtosopimuksissa lomaviikkoon kuluu aina 6 lomapäivää.
Ja sun kannattaa hakea lomaa 5.7. alkaen 20pvää ja pyytää edellinen vkl vapaaksi. Fiksu listan tekijä laittaa sen lomaa edeltävän vkl:n vapaaksi automaattisesti, mutta jos teillä ei tiedetä edes miten loma lasketaan, kannattaa varmasti toivoa sitä vapaaksi.
Kun itse olin nuorena kunnan palveluksessa, niin lauantait laskettiin lomapäiviksi. Nyt olen joitakin vuosia taas ollut kunnalla eikä ole enää tänä aikana laskettu.
mulla ei lasketa lauantaita mutta musta sunnuntait laskettiin eli jos viikon pois töistä niin menee 5 vai 6 lomapäivää?
ja ollaan siis kvtes:n alaisia.