Mitkä olivat lempilastenohjelmiasi ja -elokuviasi, kun olit pieni?
Minulla oli ohjelmista Muumit, Tao-Tao, Alfred J. Kvak, Maailman ympäri 80 päivässä ja Pörri-oravan seikkailut (tms.) Olen syntynyt 80-luvun lopulla, mikä varmaan näkyy tästä tarjonnasta...
Elokuvien nimiä en muista, mutta toisessa Babar ja Celeste lähtivät pelastamaan Ratakseksen valtakunnasta norsuja, jotka oli kidnapattu sinne orjiksi (!). Se oli toisaalta ihan sairaan pelottava, mutta samalla hauska ja surullinen.
Toisessa päähenkilöinä oli sininen ja punainen pikkulintu, jotka yrittivät selviytyä julmasta maailmasta täynnä vaaroja. Tarinan pääpahis oli korppikotka, joka saalisti pikkulintuja. Hyvisten kaverina oli känninen lokki, joka asui kaatopaikalla lukuisten kännisten tyttöystäväkanojensa kanssa :D. Hyviä muistikuvia tästä leffasta siis!
Jos joku vaikka tunnistaa nuo leffat, niin kertokoon ihmeessä niiden nimet :).
Kommentit (30)
- fragglit
- katto kassinen
- pelle hermanni
- tohtori sykerö
- histamiini
- muumit (ei piirretty vaan hahmot oli ihmisiä, taisi olla joulukalenteri)
- smurffit
- hiidenvirta (joka ei todellakaan ollut lastenohjelma mutta rakastin sitä!)
Elokuvia en paljon muista, paitsi sen muistan hyvin kun olin isäni kanssa katsomassa Beetlejuicen elokuvateatterissa. Kaikki kauhujutut oli mun lemppareita tosi pienenstä asti ja sain katsoa ihan "aikuistenkin juttuja" koska en kuitenkaan oireillut niistä mitenkään. Mutta tuota jonkun mainitsemaa Maailman ympäri 80 päivässä-piirrettyä minä pelkäsin kuollakseni! Sitä en pystynyt katsomaan! T.vm-79
Tao-Tao, Peukaloisen retket, Jaki ja Nuka, Pätkis. Olen syntynyt -76
Maailman ympäri 80 päivässä
Uljas Musta
Lassie
Tohtori Baltazar
ja tietty pikku kakkosen Iltasatu :)
Rosvo ruudolf, heikko peikko, nämä taisi tulla sunnuntai-aamuna ja ne jäi mieleen. Tietysti pikku kakkonen. Peukaloisen retket, Disneys piirretyistä elokuvista tykkäsin kovasti.
Pätkis ja siinä erityisesti smurffit.
Ankronikka ja lempparielokuva oli Noidan oppipoika.
Olen syntynyt -80-luvun loppupuolella.
Edellisten tv-sarjojen lisäksi
Jaki&Nuka
Peukaloisen retket ja tietty Pätkis!
Elokuvista erityisesti mieleen jäivät kotimaiset:
Kuningas jolla ei ollut sydäntä
Lumikuningatar
Kiljusen herrasväki
suosikki elokuva oli Pako Taikavuorelle, tv:n lastenohjelmia en penskana paljoa katsellut, jouluaattoaamuna tuli kyllä aina katsottua piirrettyjä, oli ihan toista tasoa kuin nykyinen kuumalinja...
seikkaili tyttö ja kissa nimeltä Melissa.
Tykkäsin kovasti ja olisin halunnut, että (poika)kissamme nimi olisi muutettu Melissaksi.
Rosvo Rudolf ja Heikko Peikko minullakin, niiden lisäksi sellainen kuin Fem myror är mer än fyra elefanter ja Krokodilen Gena.
Rosvo ruudolf, heikko peikko, nämä taisi tulla sunnuntai-aamuna ja ne jäi mieleen. Tietysti pikku kakkonen. Peukaloisen retket, Disneys piirretyistä elokuvista tykkäsin kovasti.
Ritari Ässä, Pätkis (Smurffit).
Pikku Kakkosesta Pelle Hermanni.
Peukaloisen retket ja Tao Tao katsoin myös.
t 70-luvun lapsi
(ap:n kirjoitusta lukiessa tuli mieleen että täh, vielähän se on melkein lapsi itsekin ja jo "nostalgisoi" lastenohjelmilla.. :)
Samoin Olipa kerran elämä ja ihminen, Kolme muskettikoiraa, Peukaloisen retket, Tohtori Sykerö, Pätkis ja siinä erityisesti Smurffit. Maantiekiitäjä tuli jossain vaiheessa aamu-tv:ssä ja tykkäsin hirveästi.
Lempileffoja olivat mm Basil Hiiri, Lumiukko, Hiirirouva ja ruusupensaan viisaat (Rats of Nimh) ja Disneyn piirretyt.
Olen syntynyt 1978, tykkään animaatioista ja katsoin siksi tosi pitkään piirrettyjä lastenohjelmia.
Samoin Olipa kerran elämä ja ihminen, Kolme muskettikoiraa, Peukaloisen retket, Tohtori Sykerö, Pätkis ja siinä erityisesti Smurffit. Maantiekiitäjä tuli jossain vaiheessa aamu-tv:ssä ja tykkäsin hirveästi.
Lempileffoja olivat mm Basil Hiiri, Lumiukko, Hiirirouva ja ruusupensaan viisaat (Rats of Nimh) ja Disneyn piirretyt.
Olen syntynyt 1978, tykkään animaatioista ja katsoin siksi tosi pitkään piirrettyjä lastenohjelmia.
Miehelläni on taas aivan eri valikoima, hän on syntynyt 80-luvun alussa; lempileffoja ovat Fernqually sekä Kodittomat koirat ja Isojäljen arvoitus. Ohjelmista katsoi ainakin Tohtori Sykeröä.
-ap
Sointulanväki
Rosvo Rudolf
Uljas Musta
Lassie
Pieni talo preerialla
Onnenpäivät
Heidi
Shirley Temple elokuvat
Jouluaatto aamuisin tuli paljon kivoja lastenohjelmia (aivan erilaisia kuin nykyään)
Onko kyseessä disneyn piirretty vaiko joku super vanha rakkaustarina myllyssä asuvasta velhosta, jolla oli oppipoikia useita...? Muistaako kukaan tällaista piirrettyä? (ei suomalainen, usalainen tms. olisko ollu saksalainen, tsekkiläinen tms.)
Muistan myös jakin ja Nukan sekä leffan setä pitkäsäärestä, ne oli nauhalla. Myös pikku naisia -piirrosleffa oli hyvä.Maija mehiläinen, tohtori sykerö ja peukaloisen retket, sekä tao tao olivat hyvin katsottuja! Myöhemmin tuli muumit, joita mielelläni katselen vielä nykyäänkin! :)