Mitkä olivat lempilastenohjelmiasi ja -elokuviasi, kun olit pieni?
Minulla oli ohjelmista Muumit, Tao-Tao, Alfred J. Kvak, Maailman ympäri 80 päivässä ja Pörri-oravan seikkailut (tms.) Olen syntynyt 80-luvun lopulla, mikä varmaan näkyy tästä tarjonnasta...
Elokuvien nimiä en muista, mutta toisessa Babar ja Celeste lähtivät pelastamaan Ratakseksen valtakunnasta norsuja, jotka oli kidnapattu sinne orjiksi (!). Se oli toisaalta ihan sairaan pelottava, mutta samalla hauska ja surullinen.
Toisessa päähenkilöinä oli sininen ja punainen pikkulintu, jotka yrittivät selviytyä julmasta maailmasta täynnä vaaroja. Tarinan pääpahis oli korppikotka, joka saalisti pikkulintuja. Hyvisten kaverina oli känninen lokki, joka asui kaatopaikalla lukuisten kännisten tyttöystäväkanojensa kanssa :D. Hyviä muistikuvia tästä leffasta siis!
Jos joku vaikka tunnistaa nuo leffat, niin kertokoon ihmeessä niiden nimet :).
Kommentit (30)
on Pekka Töpöhäntä, joka edelleen tulee telkusta joka joulu. Toinen suosikki piirretty leffa on Setä Pitkäsääri. Rosvo Ruudolf oli myös kuulemma ehdoton suosikki ihan pienenä, vaikka taisin olla niin pieni, etten itse kyseistä sarjaa muista :)
Tao-tao ja Jaki ja Nuka tulee nyt mieleen ;)
Elokuvista en muista muita kun vuokrattiin aina Hopea nuoli ;)
Syntynyt -79
Voi kamala, miten pelottava se Herhiläinen oli!
Nikke Knatterton oli myös kova sana, meidän isäkin katsoi sitä aina. :)
80-luvun alkupuolella olen syntynyt.
Kössi Kenguru ja itäsaksalainen Nukkumatti, joka heitti lumihiekkaa. Arja-tädin tenavatuokio. Kasper-käsinukke ja noita Eulaalia Kenkkunen. Kylli-tädin piirrossadut. Ja Sointulan väki.
Mie tykkäsin pienenä kattoa elokuvasarjaa Triffitit. Pako taikavuorelle, Herbie, Pikku Kakkosta, lasse pöystin satuja, pätkis, nalle luppakorva, kössikenguru, musta ori, joulupiirettyjä, muppet show:ta yms lasten ohjelmia, mitä äiti antoi kattoo.
Lapsi vm -74
Rosvo Ruudolf, Piilomaan pikku aasi, Lasse Pöystin satuja tykkäsin kuunnella. Ihan pienenä katselin Noppaa.
Sarjat: Alfred J. Kwak, Ankronikka, Jonny Quest, Hämähäkkimies, se film noir/art deco-Batman, Xena.
Leffat: Aladdin, Pieni merenneito, Hiidenpata, Toy Story, Mulan (kakki Disneyt piti nähdä, mutta nämä lämmitti eniten), Tähtien sodat 4-6, Robocop (katsottiin kaverin isoveljen VHS-nauhoja salaa päiväkoti-iässä).
Katsoin piirrettyjä tosi pitkään (tai siis katson edelleen, eilen ostin Alfred-dvd:t - lapsi, mikä ihana tekosyy), siksi tässä on mukana hyvin uusiakin ohjelmia ja leffoja.
Sisarusten synnyttyä jo vähän vanhempana lapsena tykkäsin katsella myös:
-Maailman ympäri 80 päivässä
- Olipa kerran elämä
- Alfred Jodocus Kwak
Elokuvista jäänyt mieleeni: Karhu. Käytiin katsomassa se äidin kanssa leffateatterissa kun olin 10v. Lapsuuden elokuvista en osaa sanoa.
Kasper-teatteri (nukeilla) oli ehdoton suosikkini.
Myöhemmin pieni talo preerialla ja musta ori.