Tulipas "kiva" sakko melko pienestä
ylinopeudesta, 50 alueella 65. Ja 85€ pikavoitto
Kommentit (60)
Toi on aika suuri ylinopeus tollaisella alueella, kortti pois kokonaan niin opit
minäkään en jarruta kun alkaa 60 rajoitus, vaan hiljennän kaasua löysäämällä, silloin paikka paikoin ylinopeutta voi olla.
Koska merkin kohdalla nopeuden on oltava se mikä merkissä lukee
ja kilometrejä tulee vuodessa melko paljon - en ole koskaan saanut ylinopeussakkoa.
Toki olen joskus ajanut pientä ylinopeutta huomaamattani, mutta mielestäni se ei ole vähättelyn tai kehuskelun aihe.
Ja autoni on sen verran tehokas peli, että kovakin vauhti irtoaisi, ei ole siihen vain tarvetta.
Ja poliisi ei muuten hyväksy mitään 10km/h ylityksiä, oletuksena on, että jokaisen pitää tietää mitä autonsa mittari näyttää. Nykyisinhän on käytössä huomattavasti tiukempi linja, sakon saa jo 5-6km/h ylityksestä.
mulla 50 alueella nopeutta 58, eli just rikkoi sakotusrajan. Rikesakko 85 euroa. Tyhjä tie, ja unohdin kattoa mittaria... mutta oma vika, ei auta kuin kaivaa kuvetta. Ihan hyvä muistutus tosin, nyt muistaa taas ainakin vähän aikaa olla aika tarkkana rajoitusten kanssa.
sitä saa mitä tilaa ja vielä se napsahtaa! ja silloin minä nauran! Ap ei siis vielä ole mikään kaahari, idiootti vaan, siinähän makselet.
ajoin 95 kuudenkympin alueella. Lieventävä seikka oli se, että ohitin rekkaa ohituskaistalla, nopeus mitattu siis kiihdytysvaiheessa.
Sittemmin tuo koko ohituskaista on poistettu, koska ohittaminen oli käytännössä mahdotonta noin alhaisella nopeudella.
minäkään en jarruta kun alkaa 60 rajoitus, vaan hiljennän kaasua löysäämällä, silloin paikka paikoin ylinopeutta voi olla.
niin se on oikeaoppisesti, ja säästää bensaa.
sama kun ajaisit satasen alueella sataakolmeakymppiä. Lisäksi kun vielä miettii että mittari näyttää hieman liikaa, niin todellakin olet sakkosi ansainnut.
Mä ajoin tutkaan 40 alueella 52 km/h ja sain kirjallisen varoituksen. Normaalisti ajan aina n. 10 km/h ylinopeutta mittarin mukaan, ja niin tekee suurin osa muustakin liikenteestä. Mutta sitten on näitä, jotka ajaa tasan 40 km/h ja saa kaikki muut hermostumaan ja tekemään vaarallisia ohituksia, kun ei jaksa körötellä perässä.
niin ruvetaan syyllistämään niitä, jotka toimii oikein.
Mutta sitten on näitä, jotka ajaa tasan 40 km/h ja saa kaikki muut hermostumaan ja tekemään vaarallisia ohituksia, kun ei jaksa körötellä perässä.
ja hänen lompakko tässä keveni. Otti varmasti opikseen.
Ei pidä rikettään mitenkään pahana...
Olisi saanut olla paljon suurempi sakko!
Mä ajoin tutkaan 40 alueella 52 km/h ja sain kirjallisen varoituksen. Normaalisti ajan aina n. 10 km/h ylinopeutta mittarin mukaan, ja niin tekee suurin osa muustakin liikenteestä. Mutta sitten on näitä, jotka ajaa tasan 40 km/h ja saa kaikki muut hermostumaan ja tekemään vaarallisia ohituksia, kun ei jaksa körötellä perässä.
Ei se tarkoita että ajetaan sitä jos huvittaa, tai että aja 10km/h yli tämän... Se tarkoittaa että esim, 40 alueella ajetaan 40, ei yhtään yli.
Jos se hermostuttaa, niin se on oma asiasi, ei oikeuta ajamaan puskurissa kiinni tai ohittelemaan ajamalla ylinopeutta.
http://www.liikenneturva.fi/www/fi/turvalaitteet/aktiivinen_ja_passiivi…
http://www.liikenneturva.fi/Netti2004/pysahtymismatka.swf
Voitte sitten ajatella niitä vaikutuksia jos mieli tekee.
tiellä, jolla muutama kiusaaja köröttelee alinopeudella,
meillä kellään ei ole kiire, siitä ei ole kyse! vaan LIIKENTEEN SUJUVUUDESTA! itselläni mittari näyttää 106, kun ajan sataa (poliisinkin mittaama), joten ajan noin 110km/h mittarin mukaan. Tällöin ei kerry jonoa perään eiklä kenenkään tarvitse hermostua, ohitella, ajaa puskurissa. Meitä kulkee tuolla tiellä satoja samaan firmaan töihin ja olemme kaikki aika kypsiä näihin köröttelijöihin.
yhä sanon: EI OLE KIIRE! lähdemme ajoissa ja kyse o vain minuuteista jos ajaa hiljempaa. mutta se sujuvuus MUIDENKIN kannalta, se on tärkeää. Rekat eivät koskaan ole tukkona, vaan henkilöautot.
Olemme jutelleet myös viranomaisten kanssa tästä epävirallisesti ja he ovat myös sujuvuuden kannalla. Ylinopeus tällöin siis max 4km/h.
PLUS nämä kiusaajat JARRUTTAVAT nopeusmerkkien kohdalla?! siis jarruttavat aika lujaa. me muut himmaamme kaasua ajoissa ja vauhti hiljenee merkin jälkeen aika pian. Kiusaajat tosiaan painavat voimakkaasti jarrrua ja koko heidän keräämänsä jono joutuu tyssäämään.
PLUS tähän vielä HAITARIajo: nopeus vaihtelee 20km/h koko ajan. Miten ihmeessä siinä pysyy perillä mitä nopeutta pitäisi ajaa kun rajoitus ei vaihdu mutta tämä jonon vetäjä vaihtaa nopeuttaan huomattavasti koko ajan. Vakionopeudensäädin helpottaisi työmatkojamme kummasti, mutta mahdoton on meidän sitäkään käyttää näiden haitarien takia.
joo meno ohi aiheen mutta niin paljon on keskustelua meillä tästä ollut että täytyi kommentoida tännekin.
Ainoa selitys mitä olen kiusaajilta saanut on: ei mulla kato ole mikään kiire, mä lähden ajoissa töihin. JEP. niin mekin lähdemme.
tiellä, jolla muutama kiusaaja köröttelee alinopeudella,
meillä kellään ei ole kiire, siitä ei ole kyse! vaan LIIKENTEEN SUJUVUUDESTA! itselläni mittari näyttää 106, kun ajan sataa (poliisinkin mittaama), joten ajan noin 110km/h mittarin mukaan. Tällöin ei kerry jonoa perään eiklä kenenkään tarvitse hermostua, ohitella, ajaa puskurissa. Meitä kulkee tuolla tiellä satoja samaan firmaan töihin ja olemme kaikki aika kypsiä näihin köröttelijöihin.
yhä sanon: EI OLE KIIRE! lähdemme ajoissa ja kyse o vain minuuteista jos ajaa hiljempaa. mutta se sujuvuus MUIDENKIN kannalta, se on tärkeää. Rekat eivät koskaan ole tukkona, vaan henkilöautot.
Olemme jutelleet myös viranomaisten kanssa tästä epävirallisesti ja he ovat myös sujuvuuden kannalla. Ylinopeus tällöin siis max 4km/h.
PLUS nämä kiusaajat JARRUTTAVAT nopeusmerkkien kohdalla?! siis jarruttavat aika lujaa. me muut himmaamme kaasua ajoissa ja vauhti hiljenee merkin jälkeen aika pian. Kiusaajat tosiaan painavat voimakkaasti jarrrua ja koko heidän keräämänsä jono joutuu tyssäämään.
PLUS tähän vielä HAITARIajo: nopeus vaihtelee 20km/h koko ajan. Miten ihmeessä siinä pysyy perillä mitä nopeutta pitäisi ajaa kun rajoitus ei vaihdu mutta tämä jonon vetäjä vaihtaa nopeuttaan huomattavasti koko ajan. Vakionopeudensäädin helpottaisi työmatkojamme kummasti, mutta mahdoton on meidän sitäkään käyttää näiden haitarien takia.
joo meno ohi aiheen mutta niin paljon on keskustelua meillä tästä ollut että täytyi kommentoida tännekin.
Ainoa selitys mitä olen kiusaajilta saanut on: ei mulla kato ole mikään kiire, mä lähden ajoissa töihin. JEP. niin mekin lähdemme.
Olisi todella paikallaan poliisin ruveta puuttumaan myös alinopeuksiin sekä 15-20 km/h vaihtelevilla nopeuksilla puksuttajiin.
mitä suurin osa samalla tiellä samaan aikaan, eli liikenteen mukaan. Tämä autokatras ajelee sujuvasti eteenpäin hyvin turvavälein, KUNNES kiusaaja saapuu ja ajaa alle sallitun.
Sen jälkeen alkaakin hermoilu kaikilla ja eniten sillä kiusaajalla. Voi jestas että alkaa hidastelu vielä enemmän ja jos ohitamme, vauhti yllättäen kasvaakin:D
ajamme muut SUJUVASTI, muun liikenteen mukana. se on meille tärkeää. Alinopeus on vaaraksi ja yhtälailla tietysti sitten ne muutama hullu kaahaajakin. kaahaajat kylläkin ärsyttävät porukkaa näköjään vähemmän kuin nämä 40 autoa peräänsä keräävät itsekkyydet.
Jep, alinopeudesta voisi huomauttaa, ei sakottaa.
Taajamaylinopeuksista pitäs rankasta kyllä rutkemmin.
Ei ollut oma Porsche alla. Ja mikäli lapsi tulee tielle leikkimään niin se on todellakin hengenvaarallista puuhaa.
Nykyisellä Bemarillani muuten olisin siinä paikassa voinut ajaa yli 200 km/h yli rajoituksen.
Kenties testaan vielä joku päivä, onnistuuko.
(Suunnitellahan voi aina mutta tuo 170 ylitys on oikeasti tehty.)