Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle lapselle vielä riittää pikaruokapaikan lastenateria?

Vierailija
23.01.2009 |

Meidän hyvän ruokahalun omaavalle 6-vuotiaalle vielä onneksi riittää, mutta kuinkahan kauan menee kun poika haluaakin jo normaalin aterian..?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim, Hesen ateriassa tulee vielä juotava jogurtti mukaan. Maha pinkeenä ehkä jaksaisin itse syödä koko lastenaterian.

Pikaruokaloissa olen kyllä katsonut silmät ymmyrkäisinä millaisia annoksia aikuiset vetää ja vielä extrat päälle. Huh!

Kohta tänne varmaan rantautuu jenkkilä megahyper-ateriat millä ruokkisi jo pienen kylän.

Vierailija
2/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähempänä on varmasti kerran viikossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaallemme ei riitä pelkkä lastenateria. Yleensä hotkaisee hampurilaisen hetkessä, sitten syö puolet tai 2/3 siskonsa hampurilaisesta. Ranskalaisista hän ei oikein välitä, mutta niitäkin menee vähintään puolet siitä pienestä annoksesta. Ja omenanpalat menevät myös kaikki, samoin kuin maito.

Ja jos lapsella on oikeasti nälkä kun menemme tuonne, niin ruokailun jälkeen hän valittaa että hänelle jäi vielä vähän nälkä, ja voisi vielä syödä jotain. Mutta tyytyy kyllä siihen, että syödään seuraava ateria/välipala vähän normaalia aiemmin.

Vierailija
4/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä hampurilainen tai ne nuggetit riittää, ei niitä ranskalaisia tarvitse ottaa!! nehän ne on se kaikista pahin juttu!

Vierailija
5/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä ja hoikka 9v tyttö ei syö koko ateriaa koskaan. Aina jää vähän hampurilaisesta tai ranskalaisista. Yleensä syö sen hampurilaisen muttei ranskalaisia.

3- ja 4- vuotiaat puolittaa tuon samaisen aterian ja heillä myös jää. JA yleensä ku hampurilaiselle mennään niin kaikilla on kunnon nälkä, ollaan esim lomareissulla tai oltu kylässä monta tuntia ja siellä ei ole tarjoilua ollut.

Vierailija
6/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se varmaan niitä ranskalaisia napsisi mutta en kyllä niitä suostu tilaamaan. Aika järkyttävää tästäkin lukea miten moni ottaa aina jonkun aterian :/. Sitten jos on joku erikoistilanne (synttärit tms) niin saa ne ranskalaiset, mutta kyllä muuten nyt pelkkä hampurilainen riittää, ei sen jälkeen nälkä jää.

Vierailija
7/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaisten sijaan voi pyytää minisalaatin tai porkkanat ja limsan tilalle pienen (ja tosi hyvän) mehun. Niin minä aina teen.

Vierailija
8/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käydään pikaruokapaikoissa n. kerran vuodessa.

Kotiruoka on pop :)

Vierailija
9/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskalaisia suuhun ja varmaan aika usein veilä -siitä päätellen miten ahneesti lapsi niitä haluaa. Tietenkin nämä vielä huuhdotaan kokiksella alas..

kyllähän se varmaan niitä ranskalaisia napsisi mutta en kyllä niitä suostu tilaamaan. Aika järkyttävää tästäkin lukea miten moni ottaa aina jonkun aterian :/. Sitten jos on joku erikoistilanne (synttärit tms) niin saa ne ranskalaiset, mutta kyllä muuten nyt pelkkä hampurilainen riittää, ei sen jälkeen nälkä jää.

Vierailija
10/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä itsekään koskaan syö ranskalaisia jos menen jonnekin mäkkärille, en koskaan.

Vierailija
11/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää ja olen 30v, tämä tullut testattua niin ettei lapset jaksaneet syödä yhtä ateriaa, alkuun puolitettiin yksi ateria ja katsottiin et jaksavatko vielä lisää niin sitten annetaan.

No yksi lastenateria jäi ja minä söin sen. JA hyvin riitti, se juomakin täyttää mahaa tosi paljon.

ERi asia tieten pitääkö se miten kauan nälän poissa, minulla piti ihan niin kuin normaali kotiruokakin.

JA hampurilaisbaareissa ei tule käytyä kovin usein, ehkä kerran kk.. Tai ei niinkään usein. JA onpa vakavaa jos muutaman kerran vuodessa vetää hampurilaisen nassuun.:) Ihan niin kuin kaikki söisivät kotona sen terveellisemmin....

Vierailija
12/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan kahdelle lapselle yht. lastenaterian,veden ja tav hampurilaisen. Molemmat saa hampurilaiset, limu/vesi ja puoliks ranskalaiset. Ja sekotan siis limun veteen,ei ees huomaa ettei ole aitoa limua. Ja lapset 5v ja 4v. Ja käydään 1-2x kk. Ja kivaa on!

Vierailija
13/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syö 7-vuotias tyttö aterian niin, että tilaan hänelle 2 hampurilaista, jotka yleensä syö. Ranskalaisia menee joko koko satsi tai puolet. Juomaa ei juurikaan, otetaan yleensä mukaan

6-vuotias syö yleensä ranskalaiset ja ehkä puolet hampurilaisesta. 3-vuotias syö ehkä puolet ateriasta noin ylipäänsä. Juoman kanssa sama juttu kuin isosiskolla.

Meillä käydään pikaruokapaikoissa ehkä kerran kolmessa kuukaudessa, en esim. nyt muista koska viimeksi. Ja se on yleensä ratkaisu sellaiseen tilanteeseen, että jossain reissussa aikataulu pettää tai ollaan tulossa jostakin uimahallista tai laskettelureissulta ja on kiljuva nälkä kaikilla. Silloin kyllä jokainen saa ottaa ihan just sitä mtä haluaa - porkkanaa syödään kotona muutenkin ihan riittävästi :) Eihän ne ranskalaiset todellakaan mitään terveysruokaa ole, mutta kyllä elämästä välillä saa nauttia eri tavoin ja välillä se nautinto on epäterveellinen ruoka.

On taas pieniruokaiset av-mammat liikkeellä kun just ja just jaksaa vatsa pinkeänä syödä puolikkaan hampurilaisen. Kyllä muhun uppoaa helposti McFeast ateria ilman että olen edes turvoksiin asti täysi. Ja ihan todellakin normaalipainoista porukkaa ollaan koko perhe.

Vierailija
14/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuvittelee että siinä on paljonkin enemmän energiaa kuin vastaavissa kotona, koska ollaan syntisessä pikaruokapaikassa. Kun taas jos kotona syötyään ravitsevan ison kotiruoka-annoksen (pihviä, salaattia ja perunamuusia sekä itse leivottua sämpylää) lapsi jättää puolet omasta pihvistään ja sämpylästään niin ei tee tiukkaakaan syödä lapsen tähteitä, koska se on hyvää itsetekemää kotiruokaa. Ja täyttää mahaa saman verran, mutta ei tunnu siltä.

On taas pieniruokaiset av-mammat liikkeellä kun just ja just jaksaa vatsa pinkeänä syödä puolikkaan hampurilaisen. Kyllä muhun uppoaa helposti McFeast ateria ilman että olen edes turvoksiin asti täysi. Ja ihan todellakin normaalipainoista porukkaa ollaan koko perhe.

Vierailija
15/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nämä "ravintoasiantuntijat" eivät yleensä hauku. Se, miksi nuo pikaruokapaikat on niin huonossa maineessa, on juuri tuon takia, että siellä syödään noita aterioita!! Eli just noita ranskalaisia, jotka on kyllä niin huonoa ravintoa kuin olla voi! Ja siihen sitten joku kokis päälle. Jos käy joskus syömässä hampurilaisen, ja sen kanssa juo vaikka vettä/maitoa, tai vaikka cocacola-lightin, eikä ota sitä koko ateriaa, niin ei se nyt niin huono juttu ole!

Vierailija
16/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo selviä ajan kanssa!

Vierailija
17/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos hiilareita ja rasvaa katsotaan. Olen diabeetikon äit, ja meidän 4-vuotias saa normaalin lounaan määrät jo puolikkaasta hampurilaisesta ja puolikkaasta pienistä ranskiksista. Juomana pelkkä vesi. En yhtään ihmettele että lapset lihoo jos niille syötetään usein hampurilaisravintoloiden kokonaisia aterioita. Niissä on ihan julmetusti energiaa! Riittäisi aikuisellekin! Ja tässä ei puhuta edes vielä aterioiden sokeripitoisista juomista vielä ollenkaan...

Me syödään aina lapsen kanssa perunat puoliks ja lapselta kun jää toi toinen puoli hampurilaisestakin niin ostan itselle vain pienen jonkin toisen hampurilaisen. Ja näistäkin tullaan jo täyteen.

Vierailija
18/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko kuinka naurettavaa on lukea noita joidenkin kommentteja. Siis on se nyt jumalalauta ihan karseeta jos muutaman kerran vuodessa syö jossain koko aterian. Voi herrankuukeli sentään. Ja mitä sitten vaikka ne ranskalaiset on epäterveellisiä. Kasvattakaa ne lapsenne sillä tavalla että siitä ei tuu ongelma. Ei mun lapset käy yksin mäkkäreissä syömässä vaikka sen ikäisiä jo ovatkin että voisivat koulun jälkeen mennä. Ja silti ollaan muutaman kerran vuodessa lapsia viety KOKO ATERIALLE!!! Ei hyvää päivää täällä on sitten taas lyöty fiksut päät yhteen...

Vierailija
19/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen haluaa ranskalaiset ja toinen nugetit.

Lapset 6v ja 4v.

Vierailija
20/41 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on langanlaiha, pitkä poika.

Huolestuneille tiedoksi: MAX kerran kuussa, ulkomailla matkatessa sorrutaan kyllä helppouden ja nopeuden takia pikaruokaan useamminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi