olenko aivan hullu?
haluaisin kaupungin puutarhatyöntekijäksi. "oikeasti" olen ad-assari. ei vain nappaa pätkäänään olla mainostoimistohommissa. sellaista turhanpäiväistä pintaliitoa sekin. onneksi on lapset, ei ole tavinut töissä homehtua. mutta nyt kun vauva ei enää kauaa ole vauva - tahdon puutarhatyöntekijäksi. kaupungille. leikkaamaan ruusuuskia. lakaisemaan katuja. olenko aivan sekaisin?
Kommentit (13)
Leikkaa ruusuja omassa puutarhassasi. Ajattele jos joudut vaikka työkyvyttömäksi. Puutarhatyöntekijän eläkkeellä ei paljon puutarhaa ylläpidetä.
en oikein osaa murehtia eläkkeestä. miksi en eläisi nyt vaan miettisin elämäni laatua rahalla mitaten 40 vuoden kuluttua?
ap
KATEELLISENA kaupungin puutarhatöiden tekijöitä.
Saavat olla ulkona, työpaikka/maisemat vaihtuvat, saa tehdä ruumiillista työtä, liikkua, nähdä ihmisiä..
Itse teen toimistotyötä. Joka päivä on ihan samanlainen. Istun samassa tuolissa, samassa huoneessa, ikkunasta ei näy kuin tiiliseinä. Selkää jomottaa tämä samalla paikalla istuminen. En näe päivän aikana oikeastaan ketään.
Ymmärrän toki, että ulkotöissä on huonojakin asioita, varmasti ottaa sekin kroppaan ja sateella tai viimalla on varmaan kurjaa, mutta kuvittelen ainakin, että työ on suht leppoisaa. Kukaan ei karju naama punaisena niskan takana, että "nyt teit niin ison virheen että tästä kärsii kaikki!!!" jos leikkaankin vahingossa jonkun ruusupuskan oksan vähän lyhyemmäksi kuin toiset...
että mitäs sitten kun sataa taivaalta anhoja akkoja. mutta semmoistahan se elämä on. saisi käydä ärrällä kahvilla. kääriytyisi multaisiin haalareihinsa ja värjöttelisi jossain katoksen alla. ja ai kuinka sitä nauttisi kun pääsisi vihdoin kotiin, lämpimään..
ap
en oikein osaa murehtia eläkkeestä. miksi en eläisi nyt vaan miettisin elämäni laatua rahalla mitaten 40 vuoden kuluttua?
ap
työkyvyttömyyseläkettä. Vähän vois olla munkin eläke toisenlainen jos olis ollut työpaikka ja hyväpalkkainen sellainen eläkkeelle jäädessä. Mutta kun onneton olin viime vuodet hoitanut lapsia kotona. Eläkkeeseen ei siis laskettu ns. tulevaa aikaa, joten olen kansaneläkkeen varassa lopun elämää.
t. 39v
Siis oikeesti, ette sitten ole kokeilleet koskaan mitään puutarhahommia? Voi elämä että teillä on "ruusuinen kuva" siitä paskahommasta.
Vaikka mansikoita poimimaan tai jäkälää nostamaan, tms. Ihan kokeeksi. Jos senkin jälkeen tuntuu, että vastaavaa voisit loppuelämäsi tehdä, vaikka paremmin palkattu työ toimistossa odottaa, siitä vaan.
palvet ja selkä kipeinä. paskasis vaatteis. sään armoilla. naurettavan pieni palkka. silti haaveilen tuosta.
ja ei, en mieti elämääni sen varalle että joskus ehkä sairastun ja joudun sairauseläkkeelle. en halua tuhlata ainoata elämääni moiseen murehtimiseen. vähän niinkuin pukeutuisi joka päivä kesät talvet untuvatakkiin siltä varalta jos tulee kylmä.
ap
mutta kuten joku jo aikaisemmin sanoi, kokeile ensin. ei meidän kaupungin puutarhurit kovin iloisilta näytä työtä tehdessään, valitettavasti.
Samoin oman 1.5ha pihamaan hoito (pellosta puutarhaksi) Ei olemulla ainakaan ruusuista kuvaa ja silti se on unelmana.
Mulla olis muuten rutkasti pihahommia, ruohonleikkuuta ja pari tuhatta neliötä pajun hävittämistä.. Maksaa en voi, mutta harjoittelusta on varmaan hyötyä..
jos on varaa n iin mikä jottei.