Jos Edith-nimi on liian vaikea, niin mikäs sitten?
Tuosta olisin tykännyt, mutta etukäteiskyselyn perusteella monista se on vähän hankala käytössä.. (ihan suomenkielisiä olemme). En oikein keksi toista yhtä miellyttävää nimeä, olisiko ehdotuksia? Sanokaapa Edithiä kauniimpia nimiä siis! :)
Kommentit (16)
Siinä ei ole mitään hankalaa ja on kaunis nimi!:)
Meilläkin Edith...ihmiset on vaan omituisia ja nimen pitäis aina olla joku tylsä perussuomalainen, kuten minna tms...
eikä ole hankala lausua ollenkaan. "Eedit", niinkuin 2- ja 4-vuotiaamme kutsuvat.
Te joilla lähipiirissä Edith-niminen, miltäs nimi käytössä kuulostaa? :)
Onko teistä Edith nätimpi nimi kuin esim Tilda, Hilla, Frida, Senni..?
Haluaisin meidän Fridan siskosta Edithin, jos sellainen joskus on tulossa. Kirjoittaisimme siis Edith ja sanoisimme Eedit.
Toki kirjoitusasusta on aina vähän kyseltävää... Minä kirjoittaisin Eedit.
Minusta kaunis nimi. Jossain vaiheessa nimi oli kuitenkin vaihtunut Editiksi, vahingossa kait. Eli kuollessaan olikin Edit.
Vaikuttaa siltä, että nimi on vaikea, mutta vaikeampaa on olla esim. Niko ceellä...
Ja on selvää, että se lausutaan "eedit". Ihan samoin kuin Ida lausutaan "iida" ja Ada lausutaan "aada".
Parempi on jättää se turha h pois sieltä perästä, kun kerran nimenomaan haluatte ihan suomalaisen nimen. (Eikä siis kansainvälisesti oikeaoppisella kirjoitustavalla ole merkitystä)
ja Edit kuulostaa kyllä käskyltä:-)
Myös Edith hyvä. Isomummini nimi oli Edith. Itse olemme miettineet vauvalle nimeä Judith tai Juudit.
niin tottakai annat lapsellesi tuon nimen. on naurettavaa ajatella, että joku av:lla tai lähipiirissäsikään tietäisi paremmin, mikä teille käy.
itse haluaisin vielä edith nimisen tytön, en vain taida enää viidettä tytärtä saada. =) ja siis meillä miehen äiti on edith, en ole koskaan ajatellut sen olevan mitenkään hankala.
kirjoitusasua mietimme, ja hoksasimme että edit (=muokkaa)on liian tuttu tietokonesovelluksissa painikkeissa...
Hyvänen aika! Mummuni, aivan suomalainen, on nimeltään Edith, ollut jo yli 85 vuotta! Eikä siinä ole ollut mitään vaikeaa. Jos saan vielä tytön, laitan nimeksi kyllä Edithin =)