Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipupiste mahassa? (Raskaana)

Vierailija
03.05.2010 |

Lääkärineuvolassa lääkäri tunnusteli vatsaa ja toisen kyljen puolelta löytyi yllättäen, kohta, että melkein kiljahdin kun siihen painaminen sattui. Samaten kun doplerilla kuunteli siitä, sattui tosi kovasti. Lääkäri ei kuitenkaan reagoinut mitenkään, kun haukoin henkeä ja huohotin, että siihen kohtaan sattuu.

Jäi vain mietityttämään, kun ei siinä mitään näkyvää esim. mustelmaa ole, enkä ole tökännyt vatsaa mihinkään. Mutta kipeä se kohta edelleenkin on, kolmisen senttiä navasta sivuun. Ja nyt kun olen sen kohdan hoksannut, olen huomannut, että sitä itse asiassa särkee muutenkin, ei vain kosketuksesta.

Mutta kun lääkäri ei mitään sanonut, niin kai se sitten on ok..? Vai pitäiskö kuitenkin vielä soittaa neuvolaan ja kysellä asiasta vielä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisitte tai onko kukaan kuullut tällaisesta tai onko omakohtaista kokemusta? Mulla kaksi raskautta ennestään, niissä ei ole ollut vastaavaa.

ap

Vierailija
2/7 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut raskauksien aikana kipupiste oikealla puolella navasta sivulle. On ollut kipeä painettaessa. En tiedä mistä on johtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyi pitkään raskauden jälkeen kipupiste tietystä kohtaa mahasta painettaessa. En tarkalleen muista, oliko tämä jo raskauden aikana. Kysyin asiasta neuvolassa lasta käyttäessäni, mutta ei siihen mitään selitystä löytynyt. Nyt on mennyt jo ohi. Monenlainen juttuhan voi tuota aiheuttaa, esim. kohdunkannattimien venyminen tms. Voi tietysti olla vaikka umpisuolentulehduskin. Mikään asiantuntija en ole, joten soita ihmeessä neuvolaan.

Vierailija
4/7 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan pirauttaa. Jäi vähän epätietoinen olo tuosta lääkärin reaktiosta, että eikö se hoksannut että siinä oli kipukohta vai eikö se pitänyt sitä noteeraamisen arvoisena. Kun ei se siitä mitään sanonut, naurahti vain jotain eikä edes heti siirtänyt dopleria toiseen kohtaan.

ap

Vierailija
5/7 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri samassa kohdassa kun sinulla. Kipu oli aika kova, siis ei edes tarvinnut painaa vaan särki koko ajan. Kävin gynellä, ei keksinyt syytä, mutta lähetti Naistenklinikalle kivun ja vauvan pienen koon takia. Syytä kipuun ei löytynyt, kesti noin viikon ja meni itsekseen ohi. Olin silloin ehkä 28 viikolla raskaana.

Vierailija
6/7 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt ihana, pieni tyttövauva kainalossa, mutta kärsin samanlaisesta kivusta melkein koko raskauden. Kuin omia tuntemuksia olisin viestin aloittajan tekstistä lukenut.Mulla taustalla useita gynegologisia leikkauksia, ja ajattelin kipujen johtuvan niistä, sillä kiinnikekipuja oli ennen raskauttakin. Lääkäri sanoi kuitenkin, että kun kohtu venyy, kipu johtuu todennäköisesti siitä. Esim. istumisen jälkeen meni hetken ennen kun pystyin suorassa kävelemään. Kiristi hirveästi.Ja nyt kun raskaus on takana, uskon sen johtuvan venymisestä, nimittäin viimeisinä viikkoina kipua ei ollut ollenkaan kun vatsa oli täydessä mitassa:)

Mutta, syitä voi olla monia, kannattaa jutella neuvolassa. Onnea raskauteen

Vierailija
7/7 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla että tällaisia on ollut muillakin. Ehkä se lääkärin naurahdus tarkoitti sitten sitä, ettei syytä huoleen. Pitää seur. neuvolakäynnillä kumminkin vielä ottaa asia esille, mutta ei tässä varmaankaan tarvi enempää huolestua.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi