Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PARAS JENGI/ TOUKOKUU

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkku: esikoinen on tyttö. :) Voi kun mäkin haluaisin uuden keittiön ja uuden saunan! Reilu vuosi sitten rempattiin vanhempien luona ne, ja nyt tuntuu että tääl omas kotona ois kans samat hommat edessä, ja tapetointiakin sais harrastaa. Mut jos joskus haaveissa pääsis muuttamaan isompaan asuntoon ja uudempaan ja missä ei tarttis rempata, ainakaan heti... :)

Mea: tervetuloa!

Virva ja timantti: mäkin kyllä mieluusti ottaisin sen oireettoman raskauden. :) Väsyttää niin pirusti, nyt on onneks pahoinvointi vähän vähenemään päin, tai ainakaan se ei enää oo jokapäivästä. Mulla ei ekas raskaudes ollut ollenkaan pahoinvointia, joten omalla kohdalla väite toisen raskauden "helpommista oireista" ei oo osunu kohdilleen.

Esikoinen on oppinu hoidossa nyt ollessaan pyytämään pissalle ja kakkalle, joten vaippoja ei oikeestaan mee enää ollenkaan! :) Edistystä siis ihan viikossa.

Aurinkoista viikonloppua!

jonttu rv 13+4

Vierailija
22/50 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin väsyny ja huonovointinen koko ajan, etten jaksa yhtään olla koneella! Kaikki on siis varmaan vauvalla hyvin, kun äitiä oksettaa koko ajan!:D eilen jouduin oksentamaanki ekan kerran.yök. Vauva ei ilmeisesti tykänny grillimakkarasta!;) ultra ois sit vajaan kahden viikon päästä ja se jännittää tosi paljo! Mut ihana päästä sinne, niin raskaudesta tulee jotenkin todellisempi. Kyl tää paha olo tietty muistuttaa asiasta koko ajan, mutta on se elävän palleron näkeminen vaan niin eri juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan yli viikkoon täällä ollu kurkkimassa.. Tultiin eilen etelästä, ja täälläkin oli kesä tullu sillä välin ja vihreenä maailma, ihanaa.. Huomenna olis eka neuvola.. Kiva kun huomasin just et sattuu esikoisen 2-vuotis neuvolakin oleen huomenna ja viä iha samaan kellon aikaan ku oma äippäneuvola.. Noh, isi saa mennä pojan kans neuvolaa, mää meen toiseen huoneeseen :)

Mites täällä voidaan? Ite oon alkanu oksentelee :( Luulin jo et tää raskaus olis erilainen et menis heikolla ololla mut paskan marjat..

Jaahas, mut nyt purkaan laukkuja.. Palailemisiin!

ninnininnuli (mikähän rv menossa!? ei mitää käryä..)

Vierailija
24/50 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... takana viikonloppu anoppilassa. Käytiin viimeksi kun tuo keskenmeno oli ajankohtainen...(lue:juuri päällä)

Ihan leppoisaa ja mukavaa, syötiin herkkuja ja juotiin hyvin. Onnekseni en ole koskaan ennekään ollut viini/olutsieppo, joten taisin selvitä epäilyksittä jo silläkin varjolla että keskenmenosta on vasta niin vähän aikaa.

Kiitos tervetulon toivotuksista. Tuntuu ihan lohdulliselta olla täällä. Huomenna viikotkin siirtyy seuraavalle numerolle. Laitoin neuvolaan sähköpostia, uudelleen. Täti sanoi suoraan että ensimmäiset vapaat ajat menisivät kesäkuun toiselle viikolle, mun 8+ viikolle, joten päädyin varaamaan ajan sinne. Toiveikkaasti! :)

Onnellista odotusta kaikille! :)

Mea 4+6

Vierailija
25/50 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, nyt olis eka keuvola takana ja alkaa tuntuu iha oikeelta tää touhu taas.. :) Eihän siä mitään ihmeitä kun kyseli kaiken näköstä, mutta tuntu tosi kivalta tämä uus neuvolatäti! Ens viikon tiistaina olis sitten ensimmäinen ultraääni, jännää! :) Ja varmaan sit pian on jo tuo np-ulrakin kun viikkoja alkaa olla iha mukavasti..

Olettekos jo kertoilleet ihmisille raskaudesta? Me ollaan parille kaverille sanottu ja varmaan mun äitikin tietää koska oli mukana etelässä eikä varmaan jääny huomaamatta keneltäkään että kieltäydyin kaikista ouzoista ja rakeisa mitä pöytään kantoivat ruuan yhtydessä..

ninnininnuli rv 8+4

Vierailija
26/50 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viimein varatuksi neuvolaan ajan. Meni niinkin pitkälle kuin 31.5 jolloin on jo viikkojakin 10+6! Onneksi meidän neuvolassa on nyt toinenkin terkkari, esikoista odottaessa läksin monta kertaa itku kurkussa kun tuli tosi ankaraa palautetta painonnoususta :(

Ja lisää omaa napaa... Taidan päästä aika helpolla pahoinvoinnin kanssa, en oo nimittäin oksentanut vielä kertaakaan! Ennemminkin vaivaa huimaus ja väsymys. (Esikoista odottaessa oksensin päivittäin viikoilla 9-14) Luonnolisesti oireiden vähäisyys huolestuttaa, toivottavasti turhaan.

Kroppa on muuttunut jo ihan "hyljemäiseksi", maha näyttää isolta vain iltaisin, muuten näytän ihan vyötäröttömältä ja jääkaapin ääressä viihtyneeltä. Blah. Päivä kerrallaan.

Mindy 9+0 (työnimeä ei vielä ole)

Vierailija
27/50 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindy, kuulostaapa aika tylyltä, jos niin pahasti ripitti, että rupes itkettään, mitenhän se ajattteli et se ripittäminen sua auttaa.. Mulla tulee tulemaan semmoset 20 kiloa ja siitä on ihan turha tulla kenenkään valittamaan :P.

Ninnininnuli, olipa varmaan mukava lomailla! Me ollaan kerrottu isovanhemmille ja sisaruksille. Oon harkinnut töissä kertomistakin, kun tätä mahaa on tosi vaikea piilottaa eikä mukavia vaatteita löydy kaapista.. Esikoisen mammavaatteet on tallessa, mut suurin osa on talvivaatteita, ei täs pitkiä housuja oo kaivannu :).

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola, kyseli nyt paljon tarkemmin syömisestä ja muusta kuin esikoisen kanssa!? Vähän paremmin tultiin nyt juttuun kuin aikaisemmin, oon ehkä ehtinyt tottua siihen ja myöskin varmempi itestäni kun on kuitenkin yks raskaus ja ensimmäinen vauvavuosi kohta takana.

Närästys alkaa vaivaamaan ja iltaisin on ruvennut oksettamaan.

Timantti virallisesti 9+6, epävirallisesti 10+3 :), katotaan kumpaan np-ultrassa päätyvät.

Vierailija
28/50 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkku, millaisen tapetin keittiöön valitsitte? Olis ihanaa saada valita keittiö.. no kohta pääsen siihen kun tulee putkiremppa vuonna 12.

Voidaan sun kanssa sitten ottaa se vika synnyttäjä-kilpailu. ;)

jonttu82, onnea esikoisen edistyksestä, taitavaa! Päikkärillä kun on niin paljon esimerkkiä antavia toisia lapsia, niin monet oppii pikaiseen. :)

amandak, onnea ultraan! vaikka vielähän siihen taitaa hetki mennä. Toivottavasti väsymys ja paha olo alkais helpottaa, ne on kyllä niin lamaannuttavia.

ninnininnuli, oliko ihanaa etelässä?täällä on kyllä ollut kiva sää. toivottavasti sunkin paha olo helpottaa, ja hyvä kun oli kiva neuvolantäti. Minä oon kertonut taas oikeestaan kaikille, mut onhan tässä jo eka kolmannes kutakuin ohi.

Mea, hyvä vaan kun varasit sen neuvolan. :) Meinaatko käydä varhaisultrassa?

Mindy81, milleen se oli ikävä se aiempi terkka? Toivottvasti et oksennakaan!

Timantti76, mun terkka ei olis paljon syömisestä kysynytkään, mut sit ite juttelin niin kertoi sitten. Jotkut terkat on sitä mieltä ettei puutu toisten juttuihin mutta neuvoo jos tarvitsee, toiset taas ajattelee että ihmisiä pitää kovistella jotta saa tuloksia.

Itellä semmosta, että maha on kyllä pullahtanut. näyttää kuin olisin pidemmälläkin raskaana. Ja sitten esikoisen kanssa otettiin tuttia pois ja pietään unikoulua ja semmoista, samalla tuntuu että teen ihan oikein ja samalla sitten on hirveä syyllisyys. Ollaan päädytty vähän vanhanaikaiseen unikouluun, koska meiän tyttö on niin tavattoman pitkähuutoinen. ekana kahtena iltana itki 20min, nyt tänä iltana 5min.. toivotaan että trendi on pysyvä. Ikävää tää vanhemmuus kun koko aika on jostain huolissaan ja kokee jostain syyllisyyttä, onneksi on iloisia ihania hetkiä tietysti myös paljon!

virva rv12+3

Vierailija
29/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin pojan kanssa eilen päiväkotireppu. Sai itse valita kuosin, kun tyyli löytyi järkevä. Pikkuisen se on tohkeissaan uudesta repustaan.

Paljon muuta mä en jaksakaan, pitää vaan yrittää juoda tarpeeksi, oksettaa koko ajan. Ja tää kuumuus ei helpota yhtään!!

Hölmöltä tuntuu laittaa poikaa päiväkotiin, mutta mun on pakko mennä puoleksi vuodeksi töihin (tulee kyllä vaan n.5kk ennen mammavapaita) että en joudu taloudelliseen kriisiin minimiäippärahoille, ja sitten toisaalta pari kuukautta olisi ollut pakko olla töissä, kun esikoinen täyttää sen kolme jo syksyllä. Onneksi hän on menossa sinne todella innolla.

Virva: Tsemppiä unikouluun, voi olla todella äidin sydäntä raastavaa se. Meillä mies ja kummisetä (pienten lasten isä) auttoivat meidän esikoisen unirytmiin. Kolmen päivän koettelemus, ja nyt ihmiset pyörittelevät päätään kun kerron kuinka hyvin poika nukkuu.

Varasin sen varhaisultrankin. Jotenkin vaan tuntuu että rahaa menee turhempaankin, ja tuo on minulle jotenkin tärkeä... en jaksanut edes miehelle perustella rahanmenoa, ymmärsi sanomattakin. Ihana kun on. Mulla on silloin menossa laskelmieni mukaan viikko 8. Että pitäisi olla sykkeet ja kaikki näkyvissä. Neuvola on pari päivää myöhemmin.

Olen aina sanonut, ettei lapsia tehdä, niitä saadaan. Näiden koettelemusten jälkeen oon sitä mieltä yhä vahvemmin että jokainen lapsi on lahja!

Vierailija
30/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kaivattais myös täällä..

Vinkkejä unikouluun tarvitaan. Tavoitteena on että poika nukkuis pinnasängyssä eikä meidän välissä,kun se potkii öisin ja nukkuu poikittain.

Ikinä se ei ole tykännyt yksin nukkua ja yrittäny olen monesti.

Päiväunille nukutin häntä 3 tuntia ennen ku nukahti parkumisen ja tappelun väsyttämä.

Jos illalla saan pojan nukahtamaan pinnasänkyyn niin se suostuu nukkumaan siellä max.2 asti.

Tänään on rv 7+1 ja eilen oli eka neuvola, seuraava onkin sit elokuun lopussa!

Ultraan pitäs mennä ja lääkitykset kattoo kohilleen. Raskaus oireet on kadonnu ku tuhka tuuleen lukuun ottamatta satunnaista oksentamista ja ällötystä. Siitäpä ne epäilykseni heräs et kaikki ei ole hyvin niin, neukku täti vaan sano et kun sä kerta ot testannu positiivisen niin kllä kaikki on ok ja siellä asukki on. Kiitos tak nam ei paljo lohduta..

Kysymys onko kellään tietoa sokerirasitus testistä että onko siihen muita tapoja testata ku juoda litra sitä helvetin pahaa litkua? kerran olen siinä ollu ja toiste en mene jos siihen ei ole toista keinoa. sitä oli aivan liikaa juotavaksi vähempiki olis riittäny!

Ultraa odotellessa :)

Vierailija
31/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virva, meillä lastenneuvolassa muistutetaan joka kerta, että kun tulee vanhemmaksi niin samalla saa myös syyllisyyden.. Niin kai se on :). Monessa asiassa olen huomannut, että jos itelle on jonkun asian perustelu selvä, niin syyllisyyden kanssa on helpompi olla.

Mea, on se kyllä ihanaa käydä alussa ultrassa! Pääseekö sulla mies mukaan?

Me pidettiin pojalle noin kolme kuukautta sitten unikoulua. Nukkui siihen asti meidän keskellä ja yöt rupes oleen ihan kaameilta, poika oli tissillä 40 minuutin välein... En raaskinut samalla kertaa lopettaa imetystä ja opettaa omaan sänkyyn, niinpä ensin opetetin omaan sänkyyn (mies oli umpisuolileikkauksen jälkeisellä saikulla, joten mun oli se yksin tehtävä). Tein niin, että kun poika itki nostin syliin ja kun rauhottui laitoin takaisin sänkyyn. Sitä toki jatkui ekana yönä puoli tuntia ja seuraavana enää vartin. Imetin vielä kahdesti yöllä, heräsin aina kahdeltatoista ja viideltä imettämään. Kuukauden kuluttua olin valmis lopettamaan yöimetyksen ja sitten pystyikin isä olemaan tukena. Samalla tekniikalla jatkettiin, itkiessään syliin ja rauhotuttuaan sänkyyn. Kitisi ensimmäiset tunnit tiheään, mutta aamuyöstä nukkui jo monta tuntia. Ja sitä seuraavat yöt menivät jo kuin unelma. Nykyään nukkuu 12 tuntia putkeen.

Toki unikoulun "helppous" riippuu paljon lapsen luonteesta, meillä on aika sopeutuvainen joskin ärhäkästi mielipiteensä ilmaiseva poika. Tärkeää on pysyä ite rauhallisena ja vakaana turvana lapselle.

Taidetaan lähteä pojan kanssa ulos tutkailemaan maailman ihmeitä. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
32/50 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, vihdoinkin täällä taas! Pahoinvointi tuntuu täällä onneksi helpottavan, alkaa vähitellen voimatkin palautua kun saa syötyä. Mutta kyllä oli ihan hirveät kolme-neljä viikkoa! Kun ei jaksanut mitään tehdä eikä edes miehen kanssa puhua... Ihan zombiena olin. Mutta nyt tuntuu jo paremmalta, elämä voittaa :) Käytiin ekan kerran neuvolassakin, uuden tädin luona joka vaikutti oikein mukavalta :) Ihan hyvä fiilis siitä jäi! Ja ensi viikolla olisi sitten np-ultra! Jännittää jo...

virvalle onnea ultrakuulumisista! Olen ihan samaa mieltä, että on se vaan ihmeellistä :) miten vatsan sopukoissa voi olla jotain tositosi pientä joka kuitenkin jo muistuttaa ihmistä! Tsemppiä unikouluun, tuntuu varmasti välillä pahalta, mutta kyllä teet ihan oikein ja uurastus varmasti palkitaan! Meillä pojalla on vieläkin tutti, mutta vain nukkuessaan. Milloikohan jaksaisi sen ottaa pois??

Timanttikin kävi ultrassa! Hienoa, onnea :) Ja nauti oireettomuudesta!

Mealle onnea ja tervetuloa! Sulla olikin rankka kokemus takana, toivottavasti kaikki menisis nyt enemmän kuin hyvin!

Aika monella tuntuu olevan/olleen pahemmat oireet kuin ekassa raskaudessa, niin minullakin. Ei esikoisen kanssa ollut mitään tällaista pahoinvointia, se oli ihan pientä verrattuna tähän! Eli ei minunkaan kohdalla pidä paikkaansa, että toka raskaus olisi "helpompi". Toivottavasti ei kuitenkaan jatku niin, että kaikki oireet tulevat tällä kertaa kymmenkertaisina...

Mulla on kyllä jo ihan selvä vauvamaha, ainakin omasta mielestä ja varsinkin iltapäivällä/illalla. Normihousut ahdistavat ikävästi ja mammahousut ovatkin pääasiassa nyt käytössä. On tosi vaikeaa löytää mitään päällepantavaa joka ei korostaisi tuota kumpua, alkaa mennä vaikeaksi salaaminen... Tuntuu aika hurjalta, kun ekassa raskaudessa vielä rv 19 ei monet vielä huomanneet mitään... Olen kyllä kavereille kertonut, niille jotka olen tavannut, mutta muuten tietävät lähinnä omat ja miehen vanhemmat raskaudesta. Noh, kohta taitaa olla mahdotonta pitää enää salassa :) Ja jos kaikki on hyvin ultrassa, niin en taida sitten enää yrittääkään pitää salassa.

Oikein hyvä alkanutt viikkoa teille kaikille!

Sabriina 10+2

Vierailija
33/50 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se pahoinvointi alkaisi sinulla Sabriina olemaan takana päin! Joku selitti tuolla joululahjoissa että viikon 10 lopuilla alkaa keltarauhashormoni elimistössä vähenemään, joka yleensä aiheuttaa pahoinvoinnin. Tai jotenkin noin se meni.. :). Tuntemukset mahan suhteen on samanlaiset, en muistanutkaan miten rasittava tämä vaihe on! Kun ei oo mitään päälle pantavaa. Äitiysvaatteet on talvivaatteita ja osa vielä serkulla lainassa, niin saa ihmetellä aamuisin, et mitä laittais päälleen.. Vapaapäivinä en jaksa välittää, saavat huomata jos huomaavat, mut töissä yritän vielä sitkutella.

Nuo kotimatkat töistä bussilla aiheuttaa mulle tuskaa.. Matka kestää noin 40 min ja sen matkan saa taistella oksetusta vastaan. Ja siitä toipuminen kestää tunteroisen verran ja just kun poika on ihan innoissaan kun äiti vihdoinkin tulee töistä kotiin. Mut edelleen siinä ne oireet suurin piirtein onkin. Väsymys on helpottanut, vaikka vapaapäivinä kyllä päikkärit nukunkin :).

Vierailija
34/50 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pahoinvointi jo jättää Sabriinan, Timantin ja muutkin rauhaan.

Minulla on myös "pientä" vaateongelmaa, yritän pitää pömpön vielä piilossa. Äitiyshousuihin piti jo siirtyä kun lantio on mystisesti levinnyt (muistin varmaan mainita hurjasta ruokahalustani?) ja iltapäivällä viimeistään maha pömpöttää näkyvästi. Minäkin muistelin että esikoista odottaessa vasta 20 viikon tietämillä aloin näyttää raskaana olevalta. Nyt oli jo eräs puolituttu nähnyt minut lenkillä ja kysynyt mieheltäni että onko meille perheenlisäystä tulossa... Mies oli diplomaattisesti tokaissut että kerrotaan kyllä kun kerrottavaa on. Eli np-ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.

Päivä kerrallaan, vaikka välillä huolestuttaa, olen varmaan liikaa lukenut ikäviä asioita.

Mindy 10 tasan

Vierailija
35/50 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin nyt olis eka ultra takana, siellä hän kohelsi ja sydän pompotti kovasti :) Vastasi viikkoja.. Lääkäri suositteli saikkua hetkeks tän oksentelun ja väsymyksen takia mut mä nyt koitan viä sinnitellä, vaikka välillä on aika epätoivonen olo jaksamisen kans..

Parin viikon päästä sitten np-ultra.. Mä pyysin lääkäriä nyt jo vähä vilkasee näkyykö turvotusta, ei näkyny. Tietty sitä sitten tulee yhtäkkiä jos on tullakseen, mutta sanoi se lääkäri myös että kyllä sen usein jo tässä vaiheessa näkee jos sitä on. Ja hän piti sitä tosi hyvänä merkkinä että kaveri oli niin liikkuvaista sorttia jo..

Niin ja lisäys viä, tosta vatsan kasvamisesta.. Mä näytän siltä että olisin lähinnä syöny vähä liikaa, tällänen pelastusrengas tullu eikä mitää nättiä pömppöö!! Esikoisesta vatsa oli heti pömppö ja muistan kun 16 viikolla olin jo valtava yksis häissä ja ihmiset meinas et oon paljon pidemmällä.. Toises raskaudes kerkesin vähä pyöristyy siinä 12 viikon jälkeen.. Katsotaan koska nyt alkaa farkut puristaa..

ninnininnuli 9+5

Vierailija
36/50 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mea, ihana toi reppuasia. :) Muistan kun ite sain ekan koulurepun ja se oli niiiin iso asia, varmaan tuntuu hienolta pienestä päiväkotilaisesta! Ja varhaisultrasta, se ei minusta ole rahan heittämistä hukkaan. Toki joku ruoka nyt on tärkeämpää, mutta muuten se on kyllä iso helpotus.

chili, meillä unet helpottui kun tuossa jätettiin se tutti. Onko teillä se vielä käytössä? Jos on, niin suosittelen sen jättämistä lämpimästi. Hauskalta kuulostaa kun sanoo, että raskausoireet kadonneet, mitä nyt oksentelen. :D Mun tietääkseni sokerirasitus on ainoa luotettava tapa testata verensokerin epänormaali kohoaminen. Siinä on muiden aineiden aiheuttamat kohoamat poistettu. Se on kyllä tylsä homma, mut tehtävä se kait on. Ite toivon, että narahdan kerrasta niin ei tartteis useempaan kertaan sitä käydä..

Timantti76, toi on varmasti totta toi syyllisyys ja vanhemmuus, se on ankeaa mutta pakko se on kaikkien vanhempien kestää. Meiän tyttö on aika topakka tyyppi, mutta semmoinen positiivinen. Tai miten sen ottaisi. Että jaksaa kyllä hyvinkin pitkään kertoa harmistaan jos harmia on.

Mahan näkymisestä semmoista, että minusta se jo näyttää vauvamahalle. Ongelma on vaan se, että kun kuljen tuon nyt pian 8kk tytön kanssa niin kaikki varmaan aattelee helpommin että on vaan äiteellä jäänyt kassimaha treenaamatta pois. :D

Sabriina, kiva kun olo alkaa helpottaa!Munkin täytyy sanoa et viikon 7+-10+ oli aika hirveät, mutta nyt vikat viikot on olleet jo helpommat. Jos ei teiän poika nuku huonosti niin mikäs kiire tutilla on jos vaan nukkuessa.

Mindy81, toi on kyl niin jännä toi mystinen leviäminen.. ;)

Ninnininnuli, onnea ultrakuulumisista!

Mulla on huomenna aamulla sokerirasitus, toivottavasti tosiaan saan kaksi kohonnutta arvoa jo siinä niin ei tartte sitten 16+ viikoilla käydä toista kertaa. Olin ajatelut avittaa asiaa syömällä jäätelön tässä illalla, mutta en taida jaksaa käydä hakemassa. Meillä on oltu vuoronperään flunssassa, eka mies ja sitten lapsi, nyt vielä perään minä. Mies ei juurikaan valittanut, lapsi oli ihan kanttuvei (eka flunssa, awww!) ja minä kyllä vinkuisin ja kitisisin kun olis joku kuuntelemassa. :D Ja torstaina mennään esikoisen kanssa allergiatesteihin, kun hänellä on jotain näppyjä jalkapohjissa. Minusta se ei ollut iso asia, mutta tulin kysyneeksi lääkärissä mitähän ne on ja kun ei tiennyt pisti kyselyn ihotautilääkärille, jolta tuli heti kutsu allergiatesteihin. Pitävät mua varmaan ihan luulotautisena äiteenä kun menen paria näppyä näyttämään.. :D

virva 13+1

Vierailija
37/50 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään minun vauva täyttää 2vee! ihmeellistä miten se aikaa menee.. ja toinen tulossa.. Ollu aika kamala päivä, oon leiponu ja siivonnu aamusta asti, tossa kun poika heräilee päikkäreiltä niin tulee mummut sun muut kakulle.. Harmi vaan kun pojan kummit ei tänäkään vuonna "ehdi".. Noh, jos seuraavan kanssa miettis vähä tarkempaa ton kummihomman..

Mun on vaikea ottaa kantaa tohon nukkumis juttuun kun toi poitsu nukku vastasyntyneestä asti niin että heräs vaan kerran aamuyöllä tissille.. Paitsi, kun se oli 7kk se alko heräilee ja vaatii tissiä koko aika, sittenhän mä otin koko tissin pois ja johan poika alkoi nukkuun heti kokonaisia öitä. Tuttia se ei ikinä huolinu, se mua harmitti sillo ku se oli pieni niin ehkä ei olis ollu koko aika tissil ja sylis sit mut toisaalta nyt se on helpotus ettei siitä tarvi kinastella..

Sokerirasituksesta sen verran että tehdäänkös jossain päin se sitten iha järjestelmällisesti kaikille? Aattelin kun ite pääsen luistaan siitä kun ehdot on et jos on alle 25v, BMI alle 25 ja on synnyttäny alle 4,5kg lapsia niin ei tarvi tehä sitä jos ei oo sukurasitettakaan.. Tai no kesällä täytän 25 et josko sit täytyyki, mut ei ainakaan näillä näkymin sano terkkari..

Ninnininnuli 10+0 (muistaakseni :) )

Vierailija
38/50 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa! Ollut niin hurlumheitä, että mihinkään ei riitä aikaa. Mutta nyt vähän helpottaa :-) Meilläkin tosiaan oli viikonloppuna "pikku" synttärit kun tyttö täytti 3v. noin 30 vierasta oli... ihan normaalit näin meidän suvussa :-D Huokasinkin juhlien päätteeksi, että ihanaa, seuraavat juhlat on vasta vuoden päästä. Mutta äitini palautti maanpinnalle, että onhan sitä ennen vielä ristiäiset :-) Hurjaa ajatella, että vuoden päästä meillä on toinen lapsi ja hän on jo puolivuotias!!

Sokerirasituksessa on tosiaan eri paikkakunnilla erilaisia kriteerejä. Toisaalla tehdään kaikista, meillä ei varmaan kenestäkään :-) En muistanut neuvolasta kysyä, mutta ei ainakaan sanonut mitään että mulle tehtäis. Oon kyllä yli 25, mutta muita riskitekijöitä ei taida olla.

Kurjaa miten huono olo täällä on toisilla! Tsemppiä pahoinvointiin. Päivä kerralaan eteenpäin, kyllä se jossain vaiheessa helpottaa :-/

Ja tsemppiä unikouluihin. Oon kanssa vanhanaikasten metodien kannalla, tiettyyn rajaan asti tietty :-) Itse oon varmaan maailman herkkäunisin ihminen. Me opetettiinkin tyttö nukkumaan alusta asti omassa sängyssä ja omassa huoneessa. Tai siis ei siihen opetusta tarvittu kun nukkui siellä mielellään. Itse nukuin/nukun korvatulpat korvissa, molempien huoneiden ovet kiinni ja silti herään tosi herkästi. Välillä olen kateellinen ihmisille, jotka pystyy nukkumaan vauvan kanssa ja joskus olisi ihana herätä aamulla vauvan vierestä, mutta kun ei onnistu. Joskus jos tyttö näkee pahaa unta ja haluaa viereen niin mies saa hoitaa sen homman ja minä siirryn toiseen huoneeseen :-/ Toisen lapsen olen ajatellut laittaa nukkumaan siskon kanssa samaan huoneeseen, mutta saa nyt sitten nähdä.

Ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvolalääkäri, sitten taidetaan kuunnelle sydänääniä...niitä odotellessa :-D

Inkku 13+2

Vierailija
39/50 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota sokerirasitusta, kun niin moni on menossa, meilläkin harvalle tehdään. Jos pissa näyttää puhtaalta ja paino tulee tasaseen eikä pomsahtamalla tai muita oireita, niin ei tehdä. Mulle kyllä tehtiin esikoisen loppuraskaudesta, vaikka pissa oli puhdas, mut epäili kun paino nousi kilon viikossa :). Mulla mitään vikaa sokereissa ollut :).

Tässä onkin monella esikoisen synttärijuhlat olleet tai tulossa! Ne on suuria juhlia :). Meillä on parin viikon päästä 1-v. synttärit, oon oikeen tosissani pohtinut täytekakkuasiaa..

Ihana lukea, että monella alkaa jo vähän elämä voittamaan!

Timantti 10+5

Vierailija
40/50 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitäs kans tutista alkaa luopumaan, ei tosin taida onnistuu ihan heti, kun tuli uutta tuo hoidon aloittaminen (tosin eipä siellä kovin usein likka käy, ja heinäkuusta alkaen on taas kotona). Lisäks pitäs siirtää omaan huoneeseen nukkumaan.

Sokerirasituksesta: mulla oli ekassa raskaudessa BMI yli 25, joten siksi jouduin joskus rv28 paikkeilla rasitukseen. Ja koska siellä oli yks arvo ihan vähän yli sallitun, niin ruokavaliotarkkailua piti suorittaa. Likalla oli sokerit syntyessä ok, eikä isoksi kasvanut.

Ja nyt tässä raskaudessa siis joudun siihen sen vuoksi, että edellisessä oli se yksi arvo oli. Mut nyt tuli ainakin vielä puhtaat paperit, rv 28 paikkeilla uusiks.

Luin just tänään lehdestä, että raskausdiabetes ja syntyvän lapsen koko (sekä tästä myös johtuva nuoruusiän diabetes) on suuressa kasvussa näiden meidän epäterveellisten ja ei-säännöllisten elämäntapojen vuoksi, ja tästä syystä monessa paikassa on alettu tarkkailemaan odottavien äitien sokereita paremmin. Mun mielestä pelkästään positiivinen juttu, jos vaikka sillä saadaan vältettyä mahdolliset myöhemmät diabetekset sekä lapsen että äidin elämässä. Ja tietenkin mahdollisuuksien mukaan muuttaa omia ruokatottumuksiaan. Lehtijutussa joku tutkija totesi, että "vastasyntyneet ovat jo sen kokoisia jotta voisivat mennä suoraan kouluun". Että eipä ne vauvan pulskat reidet aina niin ihanat olekaan, jos takana on insuliinihäiriötä. En nyt muista sitä lukua, että kuinka yleistä raskauden aikanen diabetes on, mut ehkä kaivan sen vielä jostain.

Mulla ois ensviikolla lääkärineuvola, kunhan vaan kaikista työvuoroista selviäis sinne asti. Ois tiedossa iltaa, aamua ja yötä.

jonttu rv15+2