PARAS JENGI/ TOUKOKUU
Kommentit (50)
..antamalla potkut! Voi vee, jotenkin osasin tätä jo odottaa, mutta en sentään näin hyvissä ajoin!
Kyllä nää vuokratyöt on niin silmiin pissimistä ettei ole tosikaan! Jos tästä jotain hyvää pitää repiä, niin se, että nyt on ainakin aikaa toipua näistä alkuraskauden oireista...
Mieskin jo eilen valitti, että koskas me seuraavan kerran päästään olemaan silleen, kun mä olen koko ajan vain kipeä..Piti vaan tokaista, että ehkä viikonloppuna, ja heti aamusta, kun mulla jostain syystä illalla/yöllä kaikkein huonoin olo..On nyt jäänyt noi yöunetkin vähän vähäisiksi.
Neuvola-aikaakin ajattelin varailla jo tänään, en millään malta odottaa pidempään:)) Varsinkin, kun päädyttiin miehen kanssa siihen, että ei mennä varhaisultraan. Mikä on ihan hyvä, että en varannut sitä, koska eipä nyt olisi kauheasti mihinkään ylimääräiseen rahaakaan..
Mä hipsin nyt soffalle juomaan kirsikka-Colaa, se on ainoa, mikä maistuu:) Toivottavasti ne nyt ei lopeta sen myymistä ihan hetkeen, kun olen siihen kiintynyt:D
Pääsimpäs plussaamaan heti yk1:sestä. Plussa tuli siis 3.5 ja cb:n viikkonäyttö näytti että 1-2 viikkoa!
Tahtoisin siis tuolta tutusta pikku2 pinosta siirtyä tänne tiedoilla että LA sijoittuu ajalle 4-9.1.2011. ennestään on poika 05/09. ja ikää on 23v.muutamien kk:n päästä. Ite varaan neuvola ajan varmaan samalla kun vien pojan 1v. neuvolaan. joo ja ny munki tekee mieli cherry-colaa!
Mu kiitti lillelobster ku vastasit etsintäkuulutukseeni!
PS: meinas unohtua että paikkakunta on helsinki
Ollaan oltu ilman nettiä yli viikko, ja jouduttiin muuttamaan toisenkin kerran kuukauden sisään, mutta jospa tää tästä helpottais pikkuhiljaa...
Kävin eilen varhaisultrassa! Kyllä siellä syke näkyi ja pikkukaverin koko vastasi viikkoja, eli eilen 7+1. Kylläpä oli helpotus tietää että siellä on oikeasti elämää :) Nyt ehkä uskaltaa omalle äidille jo äitienpäivälahjaksi kertoa että hänestä tulee joulukuussa tuplamummo.
Ja lisää omaa napaa... Taisin täällä pari viikkoa sitten kaipailla itselleni kunnon raskausoireita. No niitä alkoi tällä viikolla ilmetä ihan urakalla, on ympärivuorokautista kuvotusta, selkää jomottaa, alavatsaa vihloo ja kaiken kruunaa ihan hirveä NÄLKÄ! Janosta nyt puhumattakaan, olin ennen light-mehujen ja sokerittomien limujen suurkuluttaja, mutta nyt maistuu paremmalta äidin tekemä viinimarjamehu ja sokerilliset limut kuten dr. pepper. Samoin kävi kyllä esikoistakin odottaessa, ehkä vaan elimistö on niin viisas ettei se halua lisäaineita. Karkkikaan ei maistu!
Taidan lueskella tuon huhtikuun ketjun loppuun että pääsen kärryille teidän muittenkin kuulumisista :)
T. Mindy 7+2
millä viikolla mennään kun kierto on aina ollu epäsäännöllinen ja nyt mun oireet on täysin erilaisia näin alussa ku ekas raskaudes..
Mindy jos viitsit mua hieman valistaa (niin ja muutki)niin onko siis ihan normaalia että vatsaa vihloo?
On sanottu että kaikki raskaudet on erilaisia ja toivon sitä sillä esikoisen odotus oli yhtä helvettiä alusta loppuun mut synnytys ei ollu mitää. Ne kysyki multa sit synnäril et jäikö synnytys palkoa tai jotain niin sanoin et kyllä mä voin synnyttää useamman mut päivääkään en haluis olla raskaana. Tosin jos tää on erilainen niin ehkä osaan nauttia raskaana olosta..
Mutta haluisin kuulla teidän muidenkin kuulumisia?.. ja odotan että otatte multa tän vainoharhasuuden pois et jotain olis vial ku vatsaa välillä vihloo.. T:chili
Tänään käytiin ihailemassa uutta tulokasta :-) Kaikki oli oikein hyvin. Hyvän kokonen oli viikkoihin nähden, jopa muutaman päivän isompi. Niskaturvotuskin saatiin hyvin mitattua, vaikka oli niin aikaset viikot. Nyt oon vaan yhtä hymyä :-D
Tervetuloa Chili joukkoon ja onnea plussasta! Ja tuo vihlonta on todellakin täysin normaalia :-) Mä oon taas ollut suorastaan huolissani, kun tässä raskaudessa ei ole vihlontaa ollut kun satunnaisesti. Esikoisesta oli ihan valtavat vatsakivut alussa. Niin kovat että välillä makasin vaan vessan lattialla tuskissani. Sillon epäiltiin kohdunulkopuolista, mutta ne kivut ososttautui vaan kohdun kasvukivuiksi. Minäkään en ole mikään raskautta rakastava ihminen. Onneksi oon päässyt kuitenkin helpolla. Mutta todellakin synnyttäisin vaikka muutaman kerran enemmin kun oisin 9kk raskaana :-)
Nyt on pakko mennä nukkumaan, huomenna taas aikanen herätys! Mitäs muille kuuluu?
chili, minulla vihloo alavatsaa välillä tosi ikävästi, välillä pelkkä venyttely tai seisomaan nouseminenkin saa aikaan niin kipeän vihlaisun että säikähtää itsekin. Välillä taas vatsaa ja selkää jomottaa niinkuin menkkojen aikaan. Minuakin huolestutti ennen ultraa että onhan asukki varmasti oikeassa paikassa, kivut on kuitenkin ihan erilaisia kuin esikoista odottaessa, silloin ne oli jotenkin "terävempiä".
Inkku: kiva että sielläkin on kaikki hyvin :)
Jahas, jospa menis taas välillä jääkaapille...
On onneksi nää kivut ja jomotukset. Oletan sen olevan normaalia kun ei kerta vuotoja ole ja kipukaan ei ole niin ylitsepääsemätöntä.
En ole vielä soittanut neuvolaan kun en tiedä oman alueeni neuvolatätiä mutta aion selvittää sen tiistaina kun vien pojan 1v. neuvolaan.
Rintoja aristaa huomattavasti aikaisemmin kun ensimmäisessä raskaudessa.
Hyvä tietää Mindy et mä en ole ainut jota vatsasta vihloo, ei sillä että se olis jotenki hyvä asia vaan sitä että näin on muillakin. Olikohan se tarpeeksi epäselvästi seliteety? :) On vähä väsy ku nukuttu huonosti.
Hienoa Inkku et kaikki on hyvin..
Porskutellaan eteenpäin masukkien kans hitaasti mutta varmasti!
Kevät pitää meidät täällä kiireisenä, kun pitää yrittää jossain välissä tuolla pihalla huhkia ja ukon pitäis saada värkätä pihasaunan remontissa ja lukuisissa muissa projekteissa.. Ja mun kun pitää nykyään yrittää vähän töissäkin käydä - ihan tylsää :).
Onnea chili! Ihanaa, kun saadaan lisää plussanneita :).
Mindy ja Inkku, onpa mahtava juttu, kun olette päässeet näkemään pikkuisenne :)! Se niin helpottaa.
Mulla oli taas välissä monta päivää ettei ollut kunnolla oireita, tätä väsymystä lukuunottamatta. Jotenkin tosi ahdistavaa kun välillä yököttää niin etten meinaa bussilla kotiin päästä ja välillä ei mitään.. Ensimmäinen raskaus oli niin toisenlainen - olin alusta asti tosi raskaana. Mies yrittää selittää että raskaudet ovat erilaisia, mutta ei se auta, kun pelottaa että vauva on kasvamisen lopettanut. Varasin sitten kuitenkin varhaisultraan ajan ja keskiviikkona mennään. Siitä viikon päästä on eka neuvola.
Toisaalta tänään oli hyvinkin oireista ja toi mun maha on tainnu kasvaa.. Ainakin anoppi ja meidän äiti olivat sitä mieltä kun raskausuutisesta kerrottiin. Olivat niin mielissään, anoppi etenkin kun miehen sisko odottaa ensimmäistään samassa kuussa tulevaksi :).
Taas niin pitkää sepustusta, hypätkää halutessanne yli :D.
Timantti 8+1
Pikaviestinä pistän tässä vain, että mulla on np-ultra keskiviikkona ja se jännittää. Muuten kaikki hyvin. Kerron sitten miten kävi..
virva 10+6
Vietettiin lomaillen viikko, joten en päässyt lukemaan edes kuulumisia.
Mä oon tainnu joskus aiemminkin laittaa nää tiedot (jos Inkku lisäät ne esittelyyn), eli la 15.11. ja esikoinen 02/08.
Mulla oli viime viikolla np-ultra, kaikki oli hyvin. Tosin kätilön mukaan raskaus on 4-5 päivää edellä, ja kysyi että muutetaanko laskettua aikaa aikasemmaks (11.11), mut eipä sille oikeen syytä löytynyt miksi sitä pitäs aikastaa, tulee sit kun on tullakseen. Sokerirasituksessakin kävin, ja ainakin toistaseks arvot hyvät.
Mukavaa kuulla että muillakin ultrissa ollut iloisia uutisia. Ja chilille tervetuloa.
Mut nyt nukkumaan, aamulla pitäs mennä virkeenä töihin, ja lapsi ekaa päivää kodin ulkopuolelle hoitoon. :( Haikeeta..
jonttu 12+6
Tässä sitä mennään vasta rv 5+5 mutta hiljaa hyvää tulee.
Tää pahoinvointi on kauheeta. Jos tää olis vaan sitä pahaa oloa niin ei siinä mitään mutta ku pitää oksentaa useasti päiväs eikä mikään tahdo tolle pavulle kelvata.
Väsymys on kovempaa ku yleensä mut nyt vaan jätän kotihommat vähemmälle ja nukun pojan kanssa päikkärit.Toivottavasti oireet lievenee että jaksetaan paremmin.
Niin Mä ymmärsin että mun LA olis 8.1.2011 mut se voi tosin vielä muuttua.
Tervetuloa uudet ja kirjoitellaan taas..
Oliko Jonttu sulla esikoinen poika? Laitoin tohon esittelyyn niin kun jotenkin muistelisin niin? Kiva että teilläkin oli ultrassa kaikki hyvin!
Kiirettä pitää, kämppä sekasin, keittiö alkaa pikkuhiljaa valmistua :-) 1.5 viikon päästä täällä pitäisi saada vietettyä esikoisen synttäreitä. Mutta on ainakin joku tavoteaika milloin kämppä pitää olla jollain lailla kunnossa!
Raskauden suhteen kaikki on loistavasti. Tällä hetkellä ei ole juurikaan oireita ja energiaa riittää...onneksi. Saattaa kyllä johtua siitä ettei kertakaikkiaan ehdi juuri pysähtyä päivän aikana. Maha ei ole vielä varsinaisesti kasvanut, mutta kyllähän se iltaisin on aika turvoksissa. Mutta rinnat on kasvanut jo huomattavasti. Ekassa raskaudessa ei niiden osalta tapahtunut mitään.
Chilille tsemppiä pahoinvointiin, tossa vaiheessa tuntuu ettei se lopu ikinä, mutta kyllä se päivä vielä tulee. Kurjaa että joudut ihan oksentelemaankin :-(
Jonttu, onpa mukava noin päin, että voit nyt ruveta pikkukakkosta odottelemaan entistä aikaisemmin maailmaan :).
Chili, tsemppiä oireiden kanssa selviämiseen!
Mulla on aamulla se varhaisultra ja hirvittää tällä hetkellä tosi paljon. Voitteko kuvitella että tein aamulla raskaustestinkin.. Mut eihän siitä mitään iloa ollut, kun raskaushormoneja voi käsittääkseni olla viikkoja elimistössä vaikka pikkuinen ei kasvaiskaan.. Eli se tumma plussa vaan kummittelee tuolla kaapissa entisten haaleiden plussaviivojen kanssa. MIehen mielestä murehdin turhaan etukäteen, mut minkä muun takia oireet olis loppuneet melkein kuin seinään? Olisinpa niin väärässä ja tämä raskaus vaan olis tämmönen kummallinen oireidensa kanssa..
Heippa kaikille pitkästä pitkästä aikaa! Olen olut ihan totaalisesti nujerrettu tän pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa, en edes koneella ole jaksanut istua. Jonkin verran olen oksentanutkin, mutta ihan pahinta on ollut itse pahoinvointi joka on ihan ympärivuorokautista ja ihan tajutonta. Syöminen on yhtä taistelua kun ei mikään kiinnosta, mutta pakko on syödä, muuten pahoinvointi vain yltyy... Ainoa mikä auttaa on vaakataso, olen ollut ihan sohvaperunana... Onneksi on apujoukkoja että poikakin saa välillä vähän huomiota osakseen kun ei äiti jaksa edes ulos lähteä. No, valitusvirsi loppuu tähän, sillä onhan niitä hyviäkin uutisia :) Kävin eilen gynellä valittamassa tätä olotilaa, sain pahoinvointilääkkeet matkaan jotka nyt vähän näyttävästi auttavatkin. Mutta se paras palkinto oli kuitenkin ultratulos: Yksi pikkuinen siellä vatsassa köllötteli, vastasi viikkoja ja sydän siellä hienosti lepatti :) Tuntui kyllä niin hienolta, ja heti tyyntyi mielikin vähän kun tietää ettei turhasta olo ole tällainen :) Ensi viikolla sitten ekaa kertaa neuvolaan! Alkaa vihdoinkin tuntua jotenkin todelliselta tämä odotus :)
Inkku: hienot uutiset ultrasta! Ajatella, että olet jo niin pitkällä, että ihan kunnaliseen ultraan olet päässyt :) Tsemppiä temontin keskellä, tiedän miltä tuntuu...
LilleLobster: voi harmi tuota sun työpaikkaa. No, saat ainakin huilata tarpeen mukaan :)
Chilille tervetuloa ja onnea! Ja voimia pahoinvoinnin selättämiseen, se on ihan hirveetä.
Mindy: onnea sykkeestä, tosi hienoa!
virva: miten meni ultrassa?
jonttu: sullakin hienot näkymät ultrassa, ihanaa :) Hyvin kehittynyt yksilö sieltä tulossa, näköjään ;)
Timantti: miten meni varhaisultrassa?? Toivottavasti kaikki hyvin!
Aurinkoista päivää kaikille!
Sabriina 8+4
P.s: inkku, jos jaksat, niin voisit mun tiedoista poistaa tuon Jorvin ja laittaa tilalle Espoon, enhän nyt sentään sairaalassa asu :) Oma moka, ajattelin että laitettais synnärit siihen, mutta paikkakuntahan se oli...
Jonttu82, onnittelut ultrasta ja sokerirasituksesta! Olispa mullakin vielä hyvät arvot ekassa rasituksessa.. pelottaa se vähän. Tai no samahan se, hyvähän kaikkien olis sillä diabeetikon ruokavaliolla olla, mutta en vaan jaksais. Viimeksi oli niin tarkkaa sitten lopussa se syöminen, kellon kanssa joutui olemaan.
chili, voimia pahoinvoinnin kestämiseen! Se osaa olla niiiin kamalaa, ja varsinkin kun pitää esikoista hoitaa. Kokeile pakastettuja hedelmäpaloja.
Inkku82, miten keittiö etenee? Vissiin liki valmis sitten?
Timantti76 , Voin erittäin hyvin kuvitella että teit raskaustestin. :) Meillä vieraili hullu raskaustestinainen alussa varsin usein. Enää ei oo tarvinnut.
Sabriina, onnea ultrakuulumisista! Mutta pahoinvointipahoittelut.. minäkin olin aivan kuollut pahoinvoinnin ekat pari-kolme viikkoa, mutta nykyään se on vain häiritsevää muttei tappavaa. Toivottavasti lääkkeet helpottavat.
ITsestä semmoista, että np-ultra takana! Tänään käytiin katsomassa miehen kanssa, ja siellä toden totta on ihan pieni ihminen. Se on niin ihmeellistä ettei meinaa käsittää, mutta niin se vaan on. 5cm oli pituutta ja viikoiksi sai 11+5 mutta pidettiin silti ekassa ultrassa saatu 29.11 laskettuna ja viikot on sen mukaan 11+2. Tosi onnellista! Tuntuu hassulta, että kohta meitä on neljä, se kuulostaa paljolta.
virva, 11+2
Sabriina, raskaus siellä todellakin koettelee, tsemppiä viimeiseen rutistukseen :). Jospa se alkais kohta helpottamaan... Sen pahoinvoinnin kanssa on kyllä vaikea elää. Ja onnea pikkuisen todistettavasta tapaamisesta :D.
Virva, että sullakin on jo np-ultra takana! Me ollaan kans äimistelty, sitä että vasta oltiin tässä kahdestaan ja kohta ollaan ihan nelihenkinen perhe :).
Omalta kohdaltani voin ilokseni todeta, että meillä oli kaikki niin hyvin kuin olla voi :))))). Pikkuinen oli kovin touhukas ja jopa minä erotin pään ja käsien heilumiset :). Koon ja liikkuvaisuuden takia laski, että raskaus olisi vähän edellä eli nyt mentäiskin jo 9+2, kuulostaa siis niin hienolta. Tästä veikasta tulee siis väkisinkin joulukuun lapsi :). Voi olla niin, että koska tulin raskaaksi heti yöimetyksen lopettamisen jälkeen, niin elimistö on niin tottunut näihin hormoneihin ettei raskaus tunnu voimakkaana. Tänään on kyllä oltu huonoilla ruuilla, että on pahaakin tehnyt, mut pääasiassa tämä väsymys vaan vaivaa... Pitäis kai osata iloita oireettomuudesta ;).
Voi kun meillä kaikilla menis niin hyvin loppuun saakka!
En tiedä uskallanko kokonaan tuon toisen puolen jättää mutta ottaisitteko tänne mukaan? :)
Viikkoja tällä hetkellä maagiset 4+3, digiviikkotestikin oli samaa mieltä.
Mea
Timantti, älä ole huolissasi oireettomuudesta, mulla on ystäviä joilla ainut oire raskaudesta on kasvava maha ja sitten synnytys. :) Ja monet sanoo, että tokan raskauden oireet on helpommat, siis ainakin pahoinvoinnin suhteen. Itellä niin ei kyllä ole, vaan vähintään sama ja mun mielestä pahempi.
Mea, tervetuloa tänne niin sydämmellisesti kuin voin toivottaa! Kiva kun pääsit niin nopeasti takaisin, nyt menee varmasti kaikki hyvin. :) Oon itse jäänyt aktiivisemmin kirjoittamaan tähän pinoon enkä tuonne marrasmuruihin, siellä on niin tunkua ettei muista muiden asioita. Täällä pysyy jotakuin kartalla kuka on kuka. Muutenkin on kiva kun on eri vaiheissa raskauksia, se on hauskaa vaihtelua!
Itselle kuuluu sinänsä pelkkää hyvää. :) Kohtu tuntuu selkeänä pallona alamahalla ja pömppö kasvaa entisistä mitoista. Vähän ahdistaa olla taas kohta jätti, siis se on toisaalta tietenkin ihanaa mutta olin vasta ehtinyt iloita hoikentuneista mitoista ja nyt ne taas levähtää.. Paino on viime neuvolan jälkeen pysynyt kotimittauksien mukaan samoissa lukemissa, toivottavasti ei hirveästi nousekaan. Viimeraskaudessa paino oli lopussa 2-3kg alkulukeman yläpuolella, menisipä nytkin niin. Sitten olisin synnytyksen jälkeen mukavasti alle bmi 25. :)
Yritin soittaa verikokeiden tuloksia ja aikaa sokerirasitukseen, mutta neuvolan täti onkin lomalla. Ehtiihän ne myöhemminkin. Tänään olisi tarkoitus tehdä vähän tavallista perusteellisempi perjantaisiivous ja lähteä sitten ulkoilemaan esikoisen kanssa. Hurjaa miten se on jo tuommoinen ulkoilevan ikäinen! Eilen istuttiin hiekkalaatikolla ekaa kertaa niin, että tyttö oikeasti tuntui nauttivan siitä. :) Aiemmin on kai ollut liian kylmä.
virva, 11+4 (paitsi tuon ultran mukaan olisi nyt 12+0 vai jopa 12+1? )
Ihana ilma! Oltu ulkona koko päivä, vaikka sisälläkin ois ihan riittämiin tekemistä. Keittiössä parhaillaan tapetoidaan, sitten puuttuu enää lattia ja laatat ja tietty kaikkea pientä :-)
Mea tervetuloa joukkoon ja oikein paljon onnea plussauksesta :-) Toivotaan että tällä kertaa menee kaikki hyvin!
Onnea Timantille ja virvalle iloisista ultrakuulumisista. Kyllä se vaan niin helpottaa kun saa nähdä pikkusen omin silmin.
Aika hauskaa virva, että meillä on sama laskettuaika ja kaiken lisäksi myös meidän pikkunen oli kolme päivää isompi mittauksessa! :-) Saa nähdä kumpi meistä pääsee synnyttämään ensin ;-)
Mulla ei ole maha kasvanut vielä juuri yhtään. Iltasin vähän näyttää että ois syöny muutaman makkaran liikaa mutta muuten ei mitään. Toisaalta oon tosi tyytyväinen, mutta vähän ihmetyttää kuin aina sanotaan että toisen kohdalaa maha kasvaa nopeemmin. Viime raskaudessa tais olla joskus viikolla 15 vasta sellanen maha että jotain huomas.
Mutta nyt lähden tytön kanssa ystävän luokse grillaamaan, jätetään työmiehet töihin :-)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
vihdoin ehdin laittaa uuden pinon, eilen jo yritin, mut ei jotenkin onnistunut. Oon jotenkin ihan pihalla että on jo toukokuu. Tänäänkin puistossa selitin yhdelle äidille että tyttö täyttää ens kuussa 3v. Mutta sehän täyttää jo tässä kuussa!
Kieltämättä aika menoa on koko ajan kun on remontit ja kaikki. Loppuviikosta lähtee hella ja pesuallas+astianpesukone pois käytöstä. Sitten vasta mukavaa onkin ;-) Ja vaikka mun tehtävänä on vaan se, että pidän muun kämpän jossain järjestyksessä ja tytön pois työmiesten tieltä niin välillä tuntuu sekin jo mahdottomalta. Tuohan ehtii 100 kertaa livahtamaan keittiöön.
Onnea Juuliskalle pienestä sykkeestä :-) Voi että mua jännittää se torstai. Mä kanssa ihmettelin, että miten niin aikasin se ultra mulla on, mutta ei haittaa. Nyt haluun vaan nähdä onko siellä joku elossa. Omapahan on tosiaan sitten kätilön vika jos on liian pieni mittaukseen!
Nyt pää tyhjeni muista kommenteista, anteeksi. Meen laittamaan pyykit kuivumaan jne. jne. :-)