Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä laiset oireet ovat MYYRÄKUUMEESSA?

Vierailija
03.05.2010 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oire Esiintyvyys (%)

Kuume 98–100

Päänsärky 62–90

Selkäkipu 54–82

Vatsakipu 43–67

Pahoinvointi/ oksentelu 58–84

Lihasten särky 27–69

Oliguria (< 400 ml/vrk) 54–70

Polyuria (> 2 000 ml/vrk) 97

Näköhäiriöt 12–36

Petekkiat 1–12

Ripuli 12–20

Yskä 6–32

Vierailija
2/28 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkea kuume, päänsärky, selkäkipu, ylävatsan kipu, pahoinvointi, lihassärky, virtsaa ei tullut sekä näkö lähti. Selkäkipu ja ylävatsan kivut tulivat vasta sairaalassa.

Vierailija
4/28 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyräkuumeen sairastaneistä ei lukemani mukaan edes tiedä sairastaneensa kyseistä tautia, koska oireet ovat lievät. Lääkäriin lähtevät tietysti ne, joilla on kovat oireet ja he saavat sitten diagnoosinkin. Sairastaneiden määrää on aika mahdoton arvioida.

Minulla oli reilu vuosi sitten (paha myyrävuosi ja kovasti altistusta) päänsärkyä, selkää särki munuaisten kohdalta, pissaa tuli vähemmän kuin yleensä ja turposin hieman. En tiedä, oliko myyräkuume vai ei, mutta taudin maine on siis pahempi kuin mitä se monilla on. Joillainhan se on taas tosi kova tauti.

Vierailija
5/28 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauksia voi sairastaa lievemmässä muodossa... niin kuin myös myyräkuumeen MUTTA pahimmillaan myyäkuume voi olla fataali ja hoitoa annetaan teho-osastolla.

Vierailija
6/28 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu vuosi sitten ja se alko jumalattomalla päänsäryllä, sitten tuli kuume (39-40) joka paikkaa särki ja ruoka ei maistunu. sitten näköhäiriöitä,näin kaiken keltasena.

4päivän jälkeen menin lääkäriin,mainas että on vaan infulenssaa, mutta otti kuitenkin pikasenkan. tulehdusarvot oli 198. lähetä labraan jossa otettiin infulenssa testi a kunnon verikokeet. iltäpäivällä tuli soitto että tod.näk myyräkuume ja käski lähtee samantien sairaalaan.

siellä lisää verikokeita ja oisivat ottaneet osastolle mutta en halunnut jäädä sillä lapsi oli silloin 4kk ja olo oli paranemaan päin.

kävin kuitenkin vielä 3 päivänä sairaalassa verikokeissa.

minulla meni nopeasti ohi (6-7 päivää) mutta joillakin voi kestää 2-3 viikkoa

juominen on hyvin tärkeää sillä myyräkuumeen aiheuttama puumala-virus menee munuaisiin ja voi aiheuttaa pahaa vahinkoa.

Vierailija
7/28 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muutama päivä 40 astetta kuumetta,ei juurikaan muita oireita. Neljäntenä päivänä alkoivat JÄRKYTTÄVÄT vatsa -ja selkäkivut, jolloin hakeuduin lääkärille. Siitä verikokeille ja suoraan osastolle. Muutama päivä meni sairaalassa maatessa kovissa tuskissa. Hirveä tauti.

Vierailija
8/28 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantsii ottaa vakavasti.jokaisella sairaus on hyvinkin yksilöllinen. hoitamattomana voi johtaa jopa kuolemaaan. minulla oireet oli päänsärky, ristiselänkipu, virtsaumpi ja korkea kuume.siitä se rumba alkoikin sitten. 2viik keskussairaalassa tipassa.kivut aivan järkyttävät.kaksi kuukautta makasin petissä ennenkuin elimistö palautui siihen kuntoon, että pystyin edes kävelemään. meni vuosi, ennenkuin munuaisarvoni normalisoituivat. eli kuolema kävi kyllä jo tosi lähellä.

Vierailija
9/28 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olen sairaalassa itse myyräkuumeen takia. Yhteensä 14 päivää 38.5 astetta kuumetta, erittäin rajua pahoinvointia ja selkä, niska ja pääkipua. Sairaalaan heti sisälle ja rajua nesteytystä. Itsellä oireet lisäksi ylävatsakipu, veriripuli ja oksentamista. Aivan kamala tauti enkä ikinä toivo kenellekkään. Ja minä yleensä en koskaan sairasta ja tämä on järkyttävää. Tuli kun siivosin latoa kun muutin uudelle paikalle. Huh..

Vierailija
10/28 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja tuttavallani kuume vuoroon nousi ja laski, noin 2 tunnin jaksoissa. Kuumeen noustessa kauhea tärinä, hyvä että sängyllä pysyi ja taas kuumeen laskiessa vuode vaatteet aivan litimärkinä. Minulle ei tullut muuta oiretta, kuin kuume ja kova väsymys, kun kuume heitteli 40 asteen ja normaalin välillä. Kipuja ei varsinaisesti ollut, mutta join koko ajan kotona ollessa tasaisesti, vaikkei tehnyt mieli mitään. Lopulta kolmantena päivänä ensiavun kautta osastolle, tulehdusarvot vaarallisen korkella.

Vierailija
11/28 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Voiko esim. verikokeesta tietää onko sairastanut myyräkuumeen niin lievänä

ettei tiedä sitä.  Sehän ei tartu toistakertaa.

Vierailija
12/28 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä laiset?

Vierailija
13/28 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä myyrällä on otsa kuuma ja silmät pyörii päässä.

Vierailija
14/28 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovainen kirjoitti:

Hei. Voiko esim. verikokeesta tietää onko sairastanut myyräkuumeen niin lievänä

ettei tiedä sitä.  Sehän ei tartu toistakertaa.

Joku testi kai on olemassa, koska muutama myyrien parissa työskentelevä tuttu on kertonut että he kuulemma ovat sairastaneet myyräkuumeen ilman että ovat huomanneet ja selvisi vasta testeissä.

Vierailija
15/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiuruvedellä kuoli toukokuussa 2017 , 34 vuotias terve,sporttinen mies myyräkuumeeseen.Sairaus kesti vain

n.viikon,eikä mitään ollut tehtävissä.(Kiuruvesi lehti 31.5.2017)

Vierailija
16/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

RS kirjoitti:

Kiuruvedellä kuoli toukokuussa 2017 , 34 vuotias terve,sporttinen mies myyräkuumeeseen.Sairaus kesti vain

n.viikon,eikä mitään ollut tehtävissä.(Kiuruvesi lehti 31.5.2017)

No eiköhän aloittajakin ole seitsemässä vuodessa jo ehtinyt kuolla, turha nostaa vanhaa ketjua.

Vierailija
17/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa korkea kuume heitteli ylös alas muutaman tunnin välein.. kävi päälle 40 pahimmillaan. Kovat selkäkivut, oli sen takia tosi vaikea maata paikoillaan. Kurkku oli myös tosi kipeä... Ainiin ja vatsakivut ja ripuli. Olin sairaalassa noin viikon.

Vierailija
18/28 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi luulla influenssaksi, mutta influenssassa ainakin mulla kuume oli korkeampi ja olo valtavan paljon huonompi ja hengittäminen oli vaikeaa. Influenssassa oksensin ja kuivuminen vei minut osastolle, myyräkuume ei. Influenssasta tuli vielä jälkitaudit ja täydellinen toipuminen otti yli vuoden. Myyräkuumeesta parani nopeasti.

Tänäkin kesänä moni suomalainen joutuu sairastamaan myyräkuumeen, koska ovat jättäneet sen sairastamatta. Se on sama kuin influenssassa eli parempi sairastaa se nuorena kuin vasta vanhempana.

Vierailija
19/28 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

FFP3 hengityssuojain ja suojahanskat, kun varastoa, liiteriä pengotte 👍

Vierailija
20/28 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FFP3 hengityssuojain ja suojahanskat, kun varastoa, liiteriä pengotte 👍

Voi tulla myös, kun raivaat pajukkoa ja muuta risukkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi