Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva itkee joka imetyksen jälkeen

Vierailija
03.05.2010 |

Meidän kolmeviikkoinen itkee jokaisen syötön jälkeen. Maha vaivaa selkeästi ilmavaivoina, mutta onkohan muutakin, kun on alkanut nyt kolmen viikon iässä puklailee ja oksentelee? Aiemmin ei ole sitä tehnyt (tosin päästänyt nenän kautta maidot ulos useinkin).

Vauva on muutenkin aika itkuinen ja kärtty. Saattaa saada raivarit jostain liikkeestä, jos siis sylissä liikuttaa tms. Sattuukohan mahaan vai onkohan muuten vaan jotenkin herkkä? Voiko olla jotain aistiyliherkkyyttä tms?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselin lääkäreiltä, siivottiin pukluja, annettiin kaiken maailman tipat, heilutettiin turvakaukalossa unille keskellä yötä... No, ikää nyt 4 kk ja selkeä maitoallergiadiagnoosi. Oli pulloruualla ja vaihdettiin korvike maidottomaan - kas, tuli iloinen, rauhallinen, hymyilevä, pikkaisia noropukluja päästelevä hauska vauva.

Vierailija
22/31 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkosen pitäisi jossain sitterissä tai lattialla viihtyäkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös antibiootit oo pahaksi jos imettää?

Minä en kyllä olisi syönyt antibiootteja jkos imettäisin.

Vierailija
24/31 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan masuvaivoilta kuulostaa. Kannattaa ostaa disflatyl-tippoja ja antaa niitä. Vauvan on helpompi paukutella ilmat pois masusta kiusaamasta. Meillä myös pikkuisella oli aika pahojakin masuvaivoja. Tipoilla ja omalla ruokavaliollani sain helpotettua. Ne ruoat, jotka tekee itsellekin ilmaa masuun, voi tehdä lapselle saman.

Vierailija
25/31 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma oli nälkäinen. Kasvoi liian vähän, huomattiin kontrollissa. Olin vaan epäillyt kaasuja ja mitä kaikkea, kun sitten ihan lisämaito muutti vauvan luonteen itkuisesta aurinkoiseksi.

Vierailija
26/31 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meidän vauvan, nyt 6kk, ollessa ihan pieni. Söin yks ilta kauheet määrät suklaata ja seuraavana päivänä vauvalla oli tosi kovat mahakivut. Siitä viisastuin ja oon pitäny kohtuudessa nuo suklaan syönnit :)

Vierailija
27/31 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kahden synnytyksen yhteydessä antibioottikuuri tiputuksella ja vielä kotona lääkkeillä, muuten oisin varmaan kuollut niinkuin entisaikaan "lapsivuodekuumeeseen" kun antibiootteja ei ollut. On myös ollut pahaan rintatulehdukseen, oli todella korkea kuume ja olin ihan pökkyrässä, maailma näytti keltaiselta ja pää ihan sekaisin.

Ei lääkärit määrää antibiootteja jos ei jossain ole tulehdusta.

Eikös antibiootit oo pahaksi jos imettää? Minä en kyllä olisi syönyt antibiootteja jkos imettäisin.

Vierailija
28/31 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mihkä ihmeen tulehduksiin?

Minulla on ollut kahden synnytyksen yhteydessä antibioottikuuri tiputuksella ja vielä kotona lääkkeillä, muuten oisin varmaan kuollut niinkuin entisaikaan "lapsivuodekuumeeseen" kun antibiootteja ei ollut. On myös ollut pahaan rintatulehdukseen, oli todella korkea kuume ja olin ihan pökkyrässä, maailma näytti keltaiselta ja pää ihan sekaisin. Ei lääkärit määrää antibiootteja jos ei jossain ole tulehdusta.

Eikös antibiootit oo pahaksi jos imettää? Minä en kyllä olisi syönyt antibiootteja jkos imettäisin.

Vierailija
29/31 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk itku (ei nukkunut yölläkään kuin sylissä) loppui kuin seinään lisämaidosta.

Toisen huutajan kanssa oli kyse allergioista, jouduin riisumaan oman ruokavalioni aine kerrallaan. Mutta se meni ohi ennen vuoden ikää. Ei ole enää allerginen.

Oma oli nälkäinen. Kasvoi liian vähän, huomattiin kontrollissa. Olin vaan epäillyt kaasuja ja mitä kaikkea, kun sitten ihan lisämaito muutti vauvan luonteen itkuisesta aurinkoiseksi.

Vierailija
30/31 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normisynnyttäjät synnyttää sairaalassa, jossa desinfioidaan paikat. Se on oma vika jos synnyttää saunassa tai ei osaa pitää hygieniastaan huolta.

Minulla on ollut kahden synnytyksen yhteydessä antibioottikuuri tiputuksella ja vielä kotona lääkkeillä, muuten oisin varmaan kuollut niinkuin entisaikaan "lapsivuodekuumeeseen" kun antibiootteja ei ollut. On myös ollut pahaan rintatulehdukseen, oli todella korkea kuume ja olin ihan pökkyrässä, maailma näytti keltaiselta ja pää ihan sekaisin. Ei lääkärit määrää antibiootteja jos ei jossain ole tulehdusta.

Vierailija
31/31 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi on vähän vanha ja olette varmaan jo ehtineet saada selville onko kyseessä allergiat tms. mutta mua jäi kiinnostamaan onko pulmat jo selvinnyt. Ainakin Cuplatonia voi kannattaa vauvalle kokeilla maitohappobakteerin lisäksi. Kokeilisin myös sitä, että pitäisin kantoliinassa tai hyvässä pienellekin vauvalle soveltuvassa kantorepussa mahdollisimman paljon. Joillakin masuvaivoihin auttaa mukavasti jo sekin, että näin ovat liikkeessä mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi