Yöksi vaippa vai ei?
Meillä on pitkän kaavan mukaan poika oppimassa VIIMEIN kuivaksi. Viikonloppuna viimein päätti, että on tarpeeksi iso jättämään vaipat pois ja niin myös tapahtui. (Viime viikolla ekan kerran eläissään hoksasi itse milloin on pissahätä ja pari päivää sen jälkeen alkoi käydä itse vessassa)
Eilen illalla meni nukkumaan ilman vaippaa, laitoin pari muovifroteeta varuiksi alle ja fleece-peiton kaksinkerroin päälle. Aamulla poika itse luuli, ettei yöllä ollut pissaa tullut ja mäkin hämäännyin hetkeksi (fleece on aika hyvä kuivaliina...) mutta olihan siellä pissit.. Yövaippa on useimmiten ollut kuiva, mutta toisinaan sinnekin on jotain tullut...
Mut mitähän sitä nyt tekis. Kun poika niin polleana on ilman vaippaa, niin annanko olla yölläkin vai olisko se yövaippa vielä paikallaan? Mä en osaa päättää...
Kommentit (3)
eikä ole huono idea herättää lapsi pissalle keskellä yötä tai ainakin siin ävaiheessa kun vanhemmat itse menevät nukkumaan.
Näin meillä tehdään.
Joskus käy vahinkoja, mutta onneksi kerrat harvenevat.
Viime viikolla oli eka viikko ilman yövaippaa ja vain yhtenä yönä oli yksi pissi lakanalla.
otettiin yövaippa pois vasta kun ei enää edes muistettu koska on viimeksi yöllä tullut pissat. Eikä nyt ole vahinkoja tullut. Eli sinuna laittaisin vielä vaipan. Jos poika ei halua sitä nukkumaan mennessä niin laita se vasta pojan nukahdettua. Lapsi oppii aikanaan, eipä siihen voi juuri hoputtamalla vaikuttaa.