Kävin eilen selvännäkijällä - nyt harmittaa!
Olin eilen tapahtumassa, jossa myös selvännäkijä (maksuton(. Päätin ihan sponttaanisti mennä ja nyt kuitenkin harmittaa, sillä joitain asioita jäi vaivaamaan.
Hän näki että saan kaksi lasta - ja kysyi että onko minulla jo lapsia. Sanoin että yksi tyttö on. Jossain vaiheessa kysyin myöhemmin äidistäni, josta hän kertoikin ja sitten kysyin - entä tyttöni. Niin hän ei kunnolla siihen vastannut - tai sanoi jotenkin en näe tai että kaksi lasta. Tilanne oli ohi niin nopeasti, etten tajunnut uudelleen kysyä tai tarkentaa.
Nyt minä tyhmänä tietenkin kelaan tätä, ja ihmettelen miksei sanonut mitään tarkemmin? tarkoittaako jotain pahaa?
Kuulostaa ihan hullulta varmaan, mutta tämä vaivaa nyt mua!! Mitä tehdä? yrittää vaan unohtaa ? vai etsia käsiini uusi selvännäkijä, että saan asiaan "rauhan" ?
Perjantaina tein plussa testin ja selvännäkijä sanoi, että haluatte kovasti toisen lapsen ja se toteutuu vielä ennenkuin vuosi on loppu - sitten vasta paljastin että taidan olla jo raskaana.
En kyllä suosittele ennustajalle menoa, jos on tälläinen murehtija ja ihme mietiskelijä kuin minä.
Suurin virhe vielä, että tämä ei ollut Suomessa - joten varmaan kielenkin takia jotain meni ohi.
Nyt leidit jotain vinkkejä & omia kokemuksia tänne.
Kiitos etukäteen!
Kommentit (48)
ilmiö saattaa herättää ihmetystä ja kysymyksen, voiko ilmiötä ylipäänsä olla olemassa,
voisit määritellä sen *ilmiön* jonka olemassaolon haluat todistaa.
mutta ihan taatusti pilvin pimein ns. cold readingia harrastavia. Ehkä osa jopa itse kokee olevansa oikeita ennustajia, vaikka oikeasti on kyse cold readingista. Tyyliin
Ennustaja: Näen kissan.
Asiakas: Omg mummollani oli kissa joka oli hänelle tosi tärkeä blaa blaa viiden minuutin selostus mummosta ja kissasta, johon ennustajan on helppo tehdä täydentäviä kysymyksiä.Tuota noin. Mun täti kanavoi mun kaverille 2001 vuonna. Mä pyysin, sanoin ainoastaan mun kaverin nimen. Täti kanavoi ja lähetti kirjeen mun kaverille. Kirjeessä oli esim seuraavia asioita: Lapsesi isän valokuva on jääkaapin ovessa. (sanoin heti et hutiin meni, mut kaverini nosti lukujärjestystä edestä pois ja siinä se kuva oli). No asiallahan ei ole mitään merkitystä. Sitten kirjeessä luki, että medaljonki joka roikkuu kaulassasi, se keltä sen sait, et ole enää vastuussta ko ihmisestä. KAverilla tosiaan oli paidan alla medaljonki, mistä MÄ EN OLLUT EDES TIENNYT. Sitten täti näki tosi pahoja asioita, metsän, siellä tapahtuvan rikoksen jne.
Kaverin lapsen isä kuoli metsässä 5 vuotta myöhemmin. Asiaan liittyi tosi monta yksityiskohtaa mitä en tässä kerro. Mutta pointtina se, että tätini ei voinut päätellä mitään koska ei edes puhunut kaverini kanssa.
Tämän jälkeen tätini ilmoitti ettei koskaan enää kanavoi kavereilleni, ainoastaan minulle jos haluan.
Ei kaikki ole humpuukia, mut on sitäkin paljon, koska raha liikkuu tuossa asiassa. Paitsi et tätini ei ottanut kaveriltani rahaa.
Kyllä se henkimaailma on olemassa ja jotkut saa siihen yhteyksiä - vaikka raamattukin sen kieltää-.Session jälkeen asiakas on vakuuttunut, se tiesi mummon kissastakin! (Tosi yllättävää että mummolla on kissa. Tai nuorelta itkettyneeltä naiselta on kuollut läheinen. Tai tai tai. )
eli kirjoitin jutut #13 ja #16. :)
kun ennustajalla kävin n. 10 vuotta sitten.
Hän näki mulla ensin yhden lapsen ja sitten rupesi höpisemään että nään ja en nää vielä toisen.
No, nyt mulla on kaksi lasta ja välillä tulee mieleen että mitä toiselle tulee tapahtumaan koska häntä ei kunnolla näkynyt vaikka on olemassa.
Pahinta on että epäilykset joskus toteuttavat itsensä.. vrt. "sitä saa mitä tilaa..."
Sanomattakin selvää etten myöskään suosittele näitä ennustajia....
Mitä kuuluu? Joko sinulla on kaksi lasta?
Parhaan ennustuksen sain naiselta, joka kertoi lukevansa tarot-kortteja ihan vain tilapäisesti ja väitti, ettei oikeasti osaa ennustaa. Hän sattui kuitenkin sinä hetkenä osumaan oikeaan monessa asiassa.
Eka ammattiennustaja ei tiennyt oikeastaan mitään. Olin pettynyt. Hän vain koetti saada minua piristymään, minkä koin pomottamiseksi ja painostamiseksi. Olin sen session jälkeen vihainen monta päivää.
Toinen, eri henkilö, näytti ensin vakuuttavalta. Hän oli iäkäs mies, joka heti session alussa kysyi, onko minulla kiire. Ei ollut. Ehkä sen takia hän kulutti suuren osan ajastaan kertoen nuoruudestaan ja urheiluharrastuksistaan sekä näyttäen itsestään valokuvia nuorena, jolloin hänellä oli trimmattu vartalo.
Kyllä hän jotakin ennustikin, mm. kaksi lasta, joista toinen olisi poika, mutta sitä poikaa ei koskaan syntynyt. Suurimman osan ajasta hän kuitenkin puhui muistelmiaan, ja sain sen käsityksen, että hän oli vähän yksinäinen. Lähdin sieltä sitten lopulta nopeasti pois ja ajattelin, etten enää koskaan kokeile.
en nyt ehtinyt lukea ketjua, mutta tässä mun kokemus:
kävin -04 loppuvuodesta ihan maksusta ennustajalla (nyt jo edesmennyt Iris Roine, vissiin ihan arvostettu), kun oli hankala tilanne parisuhteessa ja elämä aika hajalla. KUitenkin toivoin ihan kauheasti vielä lisää lapsia (oli 2).
No parisuhteesta hän ennusti jotain ympäripyöreää, että ei ole lopullinen. Mutta sitten kuitenkin kohta että "ei sitä tiedä kauanko kestää, voi kestää pitkäänkin. Mutta jotain irtiottoa on."
No vielä ollaan yhdessä ja ongelmat ohi (tosin jotain säätöä ainakin mulla oli siinä kyllä vähän muita miehiä vilkuillessa, epäilen että miehelläkin vähän. Mutta tässä ehkä päti osin se että alkaa itsekin toteuttamaan sitä mitä on kuullut ennustettavan...)
No mutta se tärkeämpi - lapset. Ennustaja sanoi, kun kysyin onko enempää lapsia luvassa (hän muistaakseni näki että 2 on, ja arvasi sukupuoletkin), että ei ole enempää luvassa, mutta lastenlapsia sitten tulee.
Se vaivasi mua, ja kysyin vielä poislähtiessäni, että mites se lapsiasia, että voisko niitä kuitenkin tulla, niin hän että "niin eihän sitä koskaan tiedä... mutta kaksi lasta on juureesi merkitty".
No olen saanut siis vielä 2 lasta tuon tapauksen jälkeen (eli yht. nyt 4) - ja ihan tajuttomasti stressasin aluksi, että
- en saa lapsia
- kun tulin lopulta raskaaksi, olin vauhkona että menee kesken
- kun vauva oli sylissä pelkäsin kauheasti että jotain hänelle tapahtuu joskus.
Nykyään en mieti tuota enää niin paljon kuin ennen, mutta vieläkin joskus voi mieleen tulla tuo typerä ennustelu, ja että tapahtuuko jotain pahaa joskus lapsille.
Mutta itse haluan uskoa niin, että
a) nuo on oikeasti humpuukia osin, ja jos ne jotain näkeekin, niin ei ne kaikkea näe niin hyvin. (Esim. kaverillakin kokemuksia että joku oli ennustanut väärin.) Tai sitten tulkitsevat näkemänsä väärin.
(Esim. just kaverille oli ennustettu että henkilö X kuolee tms., mutta se olikin sitten henkilö Y.)
(ehkä se mullakin tulkitsi, että lisälapseni on lastenlapsia, kun näïden sarjojen välissä on niin pitkä väli... en tiedä).
ja/tai b) voimme itsekin vaikuttaa siihen mitä tapahtuu, eli omilla valinnoilla ohjata elämän suuntaa. Eli kaikki ei ole ennalta määrättyä. Esim. me saatiin parisuhde kuntoon ja asiat kääntymään näin kuin toivoinkin - jos olisin jatkanut sillä hurvittelutielläni mitä silloin aloin elää ja mikä ehkä näkyi ennsutajalle (ja en olisi saanut miestäni "kuosiin" olemalla sopivasti tiukka), niin tuskin olisin uutta kunnon miestä löytänyt enää niin että olisi ehtinyt uutta perhettä perustaa.
Eli unohdetaan me nuo tyhmät ennustukset ja unohdetaan niiden sanojen tulkitsemiset - eletään täysillä tätä päivää! :)
mutta ihan taatusti pilvin pimein ns. cold readingia harrastavia. Ehkä osa jopa itse kokee olevansa oikeita ennustajia, vaikka oikeasti on kyse cold readingista. Tyyliin
Ennustaja: Näen kissan.
Asiakas: Omg mummollani oli kissa joka oli hänelle tosi tärkeä blaa blaa viiden minuutin selostus mummosta ja kissasta, johon ennustajan on helppo tehdä täydentäviä kysymyksiä.
Session jälkeen asiakas on vakuuttunut, se tiesi mummon kissastakin! (Tosi yllättävää että mummolla on kissa. Tai nuorelta itkettyneeltä naiselta on kuollut läheinen. Tai tai tai. )